سلامت

آسانترین روش ها برای درمان سردی معده

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

آسانترین روش ها برای درمان سردی معده

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

سلامت

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

رعایت نکردن رژیم غذایی سالم و خوردن انواع خوراکی ها با همدیگر همزمان بدون در نظر گرفتن طبع گرم یا سرد آنها می تواند باعث بیماری سردی معده و مشکلات فراوان برای شما شود.

سردی معده دارای علائمی نظیر ترش کردن است و می تواند با احساس سوزش در مری و سرمعده، دل درد، اسپاسم عضلات شکمی، اسهال یا گاهی اوقات یبوست، احساس تهوع و بی حالی همراه باشد.

برای درمان این مشکل در وهله اول رعایت رژیم غذایی اهمیت فروان دارد، هر فردی دارای یک مزاج است و خوردن غذاهای طبع دیگر می تواند باعث مشکلات گوارشی و حتی بیماری هایی مانند آکنه و ریزش مو در او شود، برای فهمیدن طبع می توان به پزشک طبع گیاهی مراجعه کرد.

خوردن سریع خوراکی ها، نوشیدن آب همراه با غذا، مصرف غذاهای دیر هضم، استفاده از چاشنی و انواع ادویه های تند همراه با غذا، مصرف خوراکی های سرد چون یخ و بستنی و برخی داروها همگی در این حالت موثر هستند.

نوشیدن چای بابوبه یکی از راه های برطرف کردن التهاب و سردی معده است، می توان این چای را همراه با نبات یا لیمو ترش مصرف کرد تا علاوه بر درمان مشکل اسیدی شدن و سردی معده با عوامل عفونت زا در دستگاه گوارش هم مبارزه کند.

آب برنج هم یکی دیگر از داروهای مفید برای درمان مشکل سردی و ترش کردن معده است، برای این کارمقدار کمی برنج را با آب بدون نمک پخته تا قوام پیدا کند، سپس محلول را از صافی رد کنید، این نوشیدنی را می توانید در طول روز به همراه مقداری عسل مصرف کنید تا مشکل سردی معده برطرف شود.

استفاده از برگ های شفابخش نعناع هم که از دیرباز به عنوان یک داروی بی رقیب برای درمان کلیه مشکلات معده مشهور بوده که می توان با جویدن برگ نعناع یا عرق نعناع و چای نعناع را هنگام دل درد و سردی معده مصرف کرد تا التهاب برطرف شود، با توجه به طبع سرد ذاتی نعناع برای رفع سردی معده آن را همراه با نبات مصرف کنید.

دانه رازیانه هم یکی از خوراکی های بسیار مفید برای سلامت معده است و می تواند مشکل سردی معده و یا هضم کند مواد غذایی در دستگاه گوارش را برطرف کند و به این ترتیب مشکل التهاب معده برطرف می شود./دکتر سلام

این پست توسط بخش سلامت مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

آسانترین روش ها برای درمان سردی معده

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا