چهره هاسلبریتی خارجی

آشنایی با زیباترین بازیگران زن بالیوود | معرفی ملکه های زیبای هندی که بازیگران موفقی شدند

آشنایی با زیباترین بازیگران زن بالیوود همچنین معرفی ملکه های زیبای هندی که بازیگران موفقی شدند به همراه عکس و اطلاعات تکمیلی درباره بازیگران زیبای زن هندی در این مطلب. شاید با شنیدن عبارت «بانوی شایسته هند» یاد آیشواریا رای جذاب‌ترین زن هند بیفتید اما کم نیستند بازیگرانی که بعد از برنده شده این عنوان به سینما راه یافتند.  برخی معتقدند  برنده شدن در رقابت‌های دختر زیبایی برای زنان، کلید اصلی  رسیدن به موفقیت آنها در عرصه بازیگری است و  واقعا ملکه‌های زیباروی هند این گفته را با تصرف کردن یک فضای قابل توجه در صنعت سینمای هند و بالیوود اثبات کرده‌اند.

ترجمه سمیرا فیض آبادی

زیباترین بازیگران زن بالیوود
زیباترین بازیگران زن بالیوود

هند همیشه به داشتن زن‌های زیبارو  معروف بوده است که البته فیلم‌های هندی مهر تائیدی بر این گفته است.  هدف از رقابت‌هایی که هر ساله برای انتخاب زیباترین بانوی شایسته در سراسر جهان برگزار می‌شود حمایت کردن از زنان است تا به آنها قدرت و نیرو بدهند و آنها را تشویق کنند در زندگی‌شان کاری خارق العاده انجام دهند. در این واقع این رقابت‌ها نه تنها به شرکت کنندگان و برندگان آن اعتماد به نفس می‌بخشد بلکه به آنها کمک می‌کند راه موفقیت را در زندگی‌شان پیدا کنند.

بسیاری از چهره‌های زیباروی هندی در رقابت‌های متعدد دختر شایسته هند و جهان شرکت کرده‌اند و طی ۴ دهه گذشته عناوین متعددی را از دختر شایسته هند تا دختر شایسته جهان کسب کرده‌اند و برای کشورشان افتخار آفرین بوده‌اند. عمدتا چهره‌هایی که در این رقابت‌ها برنده شده‌اند به صنعت سینما روی آوردند و توانایی‌هایشان را به نمایش گذاشتند و برخی هم در عرصه کسب و کار و بیزنس به موفقیت رسیدند. در اینجا قصد داریم زیباترین بازیگران زن هندی که بعد از برنده شدن در رقابت‌های ملکه‌های زیبایی وارد این صنعت شدند به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

  1. زینت امان؛ دختر شایسته آسیا از هند در سال ۱۹۷۰ میلادی

زینت خان با همان زینت امان یکی از ماندگارترین نام‌های سینمای هند است. او نماینده هند در رقابت‌های دختر شایسته آسیا در سال ۱۹۷۰ میلادی بود و با غرور و افتخار تاج دختر شایسته آسیا را بر سر گذاشت و اولین زن هندی بود که برنده این عنوان شد. زینت امان که در آن زمان ۱۹ ساله بود نه تنها برنده این عنوان شد بلکه عنوان دختر شایسته فوتوژنیک به خاطر استیل زیبا و جذابش کسب کرد. خیلی زود پس از برنده شدن در این رقابت‌ها او شروع به فعالیت در حیطه مدلینگ کرد و پیشنهادات بازیگری سمت او سرازیر شد. او فعالیت بازیگری را با فیلم «The Evil Within» آغاز کرد اما موفقیت اصلی برای او در سینما با فیلم « Hare Krishna Hare Ram» رقم خورد فیلمی که به خاطر آن جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل را از فیلم فیر دریافت کرد و از آنجا به بعد در سینما اوج گرفت و به یکی از تحسین شده ترین بازیگران در طول تاریخ سینمای هند تبدیل شد.

  1. میناکشی ششادری؛ دختر شایسته هند در سال ۱۹۸۱ میلادی
آشنایی با زیباترین بازیگران زن بالیوود
آشنایی با زیباترین بازیگران زن بالیوود

میناکشی  ششادری یکی از موفق ترین بازیگران دهه ۸۰ سینمای هند بود.  او در سال ۱۹۸۳ میلادی با فیلم «Painter Babu» وارد سینما شد. او با بازی در فیلم‌هایی همچون «Damini»، «جرم»، «شاهنشاه» و «خونه این شکلی باشه» به شهرت رسید. با بازیگر زیباروی هندی در سال ۱۹۸۱ در رقابت‌های هفتگی دختر شایسته هند در ژاپن شرکت کرد و برنده این عنوان شد. پیروزی او در این رقابت به او این فرصت را داد تا نماینده هند در رقابت‌های دختر بین المللی هم  در توکیو شرکت کند اما متاسفانه برنده این عنوان نشد. او در سال ۱۹۹۵ با هاریش میسور یک سرمایه گذار بانکی ازدواج کرد و به آمریکا رفت و از سینما و بازیگری کناره گرفت. صاحب سه فرزند است و در آمریکا یک آموزشگاه رقص دارد.

  1. جوهی چاولا؛ دختر شایسته هند در سال ۱۹۸۴

جوهی چاولا در سال ۱۰۹۴ میلادی در رقابت‌های دختر شایسته هند شرکت کرد و با اجرای خارق العاده خود در این رقابت، تاج دختر شایسته هند را برسر گذاشت. برای تکمیل وظیفه خود در رقابت‌های دختر شایسته جهان به عنوان نماینده هند در همان سال ۱۹۸۴ شرکت کرد اما فقط برنده عنوان «بهترین لباس هندی» در ان رقابت‌ها شد. پس از آن راه برای ورود او به سینما هموار شد و در سال ۱۹۸۶ با فیلم «Sultanat» نه چندان موفق وارد سینما شد. او با فیلم ماندگار «از قیامت تا قیامت» در مقابل عامر خان در سال ۱۹۸۸ میلادی دیده شد و به خاطر بازی در این فیلم جایزه بهترین چهره تازه وارد سال را از فیلم فیر دریافت کرد. او اولین بازیگری بود که این جایزه‌ای با این عنوان را کسب کرد. چاولا یکی از  خاطره‌سازترین بازیگران سرشناس دهه ۹۰ بود و فیلم‌های موفق  متعددی خصوصا در ژانر کمدی در مقابل شاهرخ خان و عامر  خان بازی کرد. او در سال ۱۹۹۵ با یک بیزنس من صنعت گرا به نام جی مهتا ازدواج کرد. جی مهتا پیشتر یک بار ازدواج کرده بوده و همسرش را در یک سانحه هوایی از دست داده بود. جوهی  چاولا دو فرزند دارد.

  1. نامراتا شیرودکار؛ دختر شایسته هند در سال ۱۹۹۳
آشنایی با زیباترین بازیگران زن بالیوود
آشنایی با زیباترین بازیگران زن بالیوود

نامراتا شیرودکار در سال ۱۹۹۹ با فیلم «Vaastav» فعالیت بازیگری خود را در سینما آغاز کرد و برای این فیلم شدیدا مورد تحسین مخاطبین و سینما دوستان قرار گرفت. ورود او به بالیوود بعد از شرکت او در رقابت‌های دختر شایسته هند رقم خورد که درهای سینما را به سمت او گشود. او در سال ۱۹۹۳ میلادی در رقابت‌های دختر شایسته هند شرکت کرد و در پایان این مراسم تاج عنوان برنده را برسر گذاشت. او رقابت‌های دختر شایسته جهان و آسیا هم در همان سال شرکت کرد که در رقابت‌های دختر شایسته جهان نفر  ششم و در رقابت‌های دختر شایسته آسیا نفر دوم شد. او متولد ۲۲ ژانویه سال ۱۹۷۲ میلادی است. شیرودکار در سال ۲۰۰۰ با ماهش بابو بازیگر برجسته جنوب هند وارد رابطه شد و در سال ۲۰۰۵ با او ازدواج کرد و از سینما فاصله گرفت. او همراه خانواده‌اش در حیدرآباد زندگی می کند و دو فرزند دارد.

  1. پوجا باترا، دختر شایسته هند در سطح بین المللی در سال ۱۹۹۳

پوجا باترا وقتی تاج دختر شایسته هند در سطح بین المللی را در سال ۱۹۹۳ بر سر گذاشت به شهرت رسید. پس از آن او وارد سینما شد و در آثار موفق و قابل توجه زیادی  بازی کرد و به یک بازیگر تحسین شده و موفق در بالیوود تبدیل شد. مادر او هم در سال ۱۹۷۱ در رقابت های بانوی شایسته ند شرکت کرده بود. او در بیش از ۲۵۰ برنامه و کمپین مدلینگ شرکت کرده است و یکی از برترین مدل های هند بوده است. او پیش از ورود به حیطه بازیگری به خاطر اتمام تحصیلاتش پیشنهادات بسیاری را رد کرده بود. اولین فیلمی که در آن بازی کرد در سال ۱۹۹۷ میلادی «وراثت» نام داشت. در ادامه در فیلم های متعددی ایفای نقش کرد. او در چندین فیلم از  سینمای جنوب هند هم بازی کرد. باترا در سال ۲۰۰۲ با یک پزشک جراح در لس آنجلس، کالیفرنیا ازدواج کرد و در سال ۲۰۱۱ از او جدا شد. او در سل ۲۰۱۹ با بازیگر هندی نواب شاه دوباره  ازدواج کرد.

  1. سوشمیتا سن؛ دختر شایسته جهان (universe) در سال ۱۹۹۴

سوشمیتا سن در سال ۱۹۹۴ مبلادی در سن ۱۹ سالگی این فرصت را بدست آورد تا تاج دختر شایسته هند را بر سر بگذارد و پس از این فرصت طلایی را بدست آورد تا نماینده هند در رقابت‌های دختر شایسته جهان باشد. او اولین بانوی هندی است که برنده عنوان دختر شایسته جهان شد و با افتخار و غرور این عنوان را برای کشورش کسب کرد و طبیعتا بعد از آن وارد سینما شد. اولین فیلم سوشمیتا سن در بالیوود «Dastak» که برای او موفقیت قابل توجهی به همراه داشت. او در سینما با فیلم « Biwi No. 1» به شهرت رسید و او به خاطر بازی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر زن نقش مکمل را  از فیلم فیر دریافت کرد. پس از آن در فیلم‌های موفقی همچون «فقط تو»، «من هستم»، «چرا عاشق شدم» و… بازی کرد. این بازیگر  ۴۵  ساله جذاب هندی تاکنون ازدواج کرده و مادرخوانده دو دختر به نام‌های رینی و علیشاه است.  سوشمیتا سن از سال ۲۰۱۸ با یک مدل جوان روحمان شاول که حدود ۱۵ سال از او کوچکتر است وارد رابطه‌ای جدی شده است. چند سالی بود که فعالیت این بازیگر توانا در سینما کم رنگ شده بود. او این روزها مشغول بازی در یک سریال اینترنتی به نام «آریا» است.

  1. آیشواریا رای بچن؛ دختر شایسته جهان (world) در سال ۱۹۹۴

به جرات می توان گفت خیلی ها آیشواریا رای را به عنوان زیباترین زن جهان می شناسند و از برجسته ترین سلبریتی های هندی در سطح بین المللی است. آیشواریا رای وقتی در رقابت‌های دختر شایسته جهان شرکت کرد و برنده این عنوان شد ۲۱ ساله بود. پیروزی او در این رقابت‌ها به طور گسترده توسط رسانه‌ها جشن گرفته شد چراکه آیشواریا رای بعد از ۲۸ سال توانسته بود دوباره این عنوان را برای کشورش( بعد از ریتا فاریا در سال ۱۹۹۶) بدست بیاورد. آیشواریا رای بعد از برنده شدن عنوان دختر شایسته جهان، عناوین زیرمجموعه‌ای چون ، دختر فتوژنیک و ملکه زیبایی جهان در سطح قاره‌ای، آسیا و اقیانوسیه را هم به خود اختصاص داد. پس از آن موج پیشنهادات مدلینگ و بازیگری به سمت او سرازیر شد.

رای در سال ۱۹۹۷ میلادی با فیلم «Aur Pyar Ho Gya» وارد سینما شد و به خاطر بازی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر تازه وارد را از جشنواره اسکرین گرفت و از آن موقع به بعد قلب میلیون ها طرفدارش را با زیبایی و ظرافت خود تسخیر کرد. این بازیگر مطرح هندی سفیر حسن نیت برای برنامه مشترک سازمان ملل در مورد ایدز (UNAIDS) است و در سال ۲۰۰۳  بازیگر هندی بود که به عنوان عضو هیئت داوران در جشنواره کن حضور داشت. او بیشتر به خاطر بازی های منحصر به فرد و بی نظیرش در فیلم هایی همچون «جودا اکبر»، «دیوداس»، «محبتین»، «دووم۲» و «هام دیل ده چوکه هه صنم» معروف است. او در سال ۲۰۱۱ با بازیگر معروف آبیشک بچن، پسر آمیتاب بچن، اسطوره هندی ازدواج کرد و در سال ۲۰۱۱ صاحب یک دختر به نام آرادیا شد. او قرار است در یک فیلم تاریخی تاملی زبان به کارگردانی مانی راتنام بازی کند.

  1. پریانکا چوپرا؛ باندختروی شایسته جهان (world) در سال ۲۰۰۰

این سلبریتی برجسته هندی که امروز یک چهره بین المللی است سفر خود در عرصه هنر را با شرکت در رقابت های دختر شایسته جهان در سال ۲۰۰۰ آغاز کرد. او شرکت در رقابت های ملکه زیبایی را در سن ۱۷ سالگی آغاز کرد و در همه رقابت هایی که در انها شرکت کرده بود پیروز شد. در رقابت های دختر شایسته هند در سال ۲۰۰۰ رتبه دوم را کسب کرد و این فرصت به او داده شد تا نماینده هند در رقابت های دختر شایسته جهان باشد و در سطح بین المللی یک پیروزی درخشان کسب کرد. سه سال بعد از پیروزی ارزشمندش، وارد صنعت سینما شد و در فیلمی به نام «The Hero: Love Story of a Spy» بازی کرد؛ فیلمی که به یکی از پرفروش ترین فیلم های آن سال سینما تبدیل شد و کلی فرصت برای چوپرا ایجاد کرد که در انتظار او بودند. پس از آن چوپرا در فیلم های متعدد و موفقی در بالیوود بازی کرد. او با فیلم‌هایی همچون «دان»، «کریش»، «انداز»، «فشن» و «برفی» به شهرت رسید و وارد هالیوود شد. او دسامبر سال ۲۰۱۸ ، بعد از ۶ ماه رابطه،  طی مراسم هایی مفصل و پرحاشیه با خواننده مشهور آمریکایی نیک جوناس که ده سال از او کوچکتر است ازدواج کرد.

  1. لارا داتا دختر شایسته جهان (universe) در سال ۲۰۰۰

لارا داتا در سال ۲۰۰۰ در سن ۲۲ سالگی تاج دختر شایسته جهان را بر سر گذاشت و بعد از سوشمیتا سن دومین چهره هندی بود که برنده این عنوان شد. او نه تنها این تاج پرافتخار را برسر گذاشت بلکه به خاطر فیگور جذاب و اعتماد به نفس خارق العاده‌اش در رقابت‌های swimsuit هم برنده شد و امتیاز مصاحبه نهایی او بالاترین میزان امتیاز کسب شده توسط یک شرکت کننده در تمام فهرست‌های رقابت‌های تاریخ دختر شایسته جهان است. سه سال بعد از برنده شدن این عنوان، در سال ۲۰۰۳ با فیلم «انداز» وارد سینما شد. «انداز» اولین فیلم لارا داتا و پریانکا چوپرا بود که در مقابل اکشی کومار بازی کردند. هر دوی آنها مشترکا به خاطر بازی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر تازه وارد را دریافت کردند. او پس از آن در فیلم‌های متعدد و موفق بسیاری ایفای نقش کرد و غالبا او یکی از با استایل‌ترین بازیگران بالیوود خوانده می‌شود. لاراتا داتا با ماهش بوپاتی بازیکن معروف تنیس ازدواج کرد و در سال ۲۰۱۲ صاحب یک دختر شد.

  1. دیا میرزا؛ دختر شایسته آسیا در سال ۲۰۰۰

دیا میرزا در سال ۲۰۰۰ در رقابت‌های بانوی شایسته هند شرکت کرد که در آنجا رتبه دوم را در این رقابت‌ها کسب کرد و به عنوان بانوی شایسته آسیا انتخاب شد. او همچنین به خطر لبخند جذاب و زیبایی شگفت انگیزش، دختر خنده کلوز-آپ شد. او در سال ۲۰۰۱ با فیلم « Rehnaa Hai Tere Dil Mein» وارد بالیوود شد و پس از آن در آثار موفق متعددی همچون «داس» و «سانجو» بازی کرد. دیا میرزا در یک فیلم محصول مشترک ایران و هند به نام «سلام بمبئی» در مقابل محمد رضا گلزار هم بازی کرده است. او تهیه کننده هم هست و یک کمپانی فیلمسازی به نام ‘One India Stories’  دارد که در دسامبر ۲۰۱۹ بعد از جدا شدن از همسرش تاسیس کرد. دیا میرزا در سال ۲۰۲۰ افتخار دریافت یکی از معتبرترین جوایز بازیگری هند، «Dadasaheb Phalke» را به خاطر بازی در فیلم «کافر» داشت.

  1. سلینا جتلی؛ دختر شایسته هند در سال ۲۰۰۱

سلینا جتلی در سال ۲۰۰۱ تاج دختر شایسته هند را برسر گذاشت و بعد از آن در رقابت های بانوی شایسته جهان شرکت کرد که در آنجا رتبه چهارم را کسب کرد. او در سال ۲۰۰۳ با فیلم تریلر «Janasheen» وارد سینما شد؛ این فیلم مورد توجه منتقدین قرار گرفت. او پس از بازی در فیلم «No Entry» طرفداران زیادی بدست آورد و تا سال ۲۰۱۲ به طور جدی در سینما کار کرد. جتلی چشمان بسیار زیبایی دارد و در کنار لبخند مسحور کننده اش او را تحسین برانگیزتر کرده است. از سال ۲۰۱۳ عضو فعال قهرمانان برابری سازمان ملل است. او در سال ۲۰۱۱ با یک کارافرین استرالیایی به نام پیتر هاگ ازدواج کرد و در سال ۲۰۱۲ صاحب یک جفت پسر دوقلو شد و در سال ۲۰۱۷ یک جفت پسر دوقلوی دیگر به دنیا آورد که یکی از آنها به خاطر نارسایی قلبی زنده نماندند. در حال حاضر بین دوبی و سنگاپور و استرالیا رفت و آمد دارد.

  1. نیها دوپیا؛ دختر شایسته هند در سال ۲۰۰۲

نیها دوپیا در سال ۲۰۰۲ دختر شایسته هند شد و سپس در رقابت های بانوی شایسته جهان شرکت کرد که جزء ده فینالیست نهایی انتخاب شد. نیها دوپیا با فیلم «Qayamat: City Under Threat» وارد صنعت سینمای هند شد و پس از آن بازی‌های زیبایی در فیلم‌هایی همچون «گرم مسالا»، «کیا کول هه هام»، «تیسری آک»، «چوپ چوپکه» و… به نمایش گذاشت و تاکنون به خاطر بازی‌های قابل توجهش جوایز متعددی دریافت کرده است. او همچنین یک مجری برجسته و قابل است و در زمینه اجرا بسیار توانمند است. دوپیا در سال ۲۰۱۸ با یکی از قدیمی‌ترین و صمیمی‌ترین دوستانش انگد بدی ازدواج کرد و در فوریه ۲۰۱۹ صاحب یک دختر شدند.

  1. تانوشری داتا، دختر شایسته هند در سال ۲۰۰۴

تانوشری داتا وقتی در رقابت‌های بانوی شایسته هند شرکت کرد ۲۰ ساله بود. او نیز در رقابت‌های بانوی شایسته جهان شرکت کرد که جزء ۱۰ فینالیست نهایی انتخاب شد. او در سال ۲۰۰۵ با فیلم‌های «Aashiq Banaya Aapne» و «شکلات» فعالیت بازیگری را  در بالیوود آغاز کرد. تانوشری داتا در سال ۲۰۱۰ از سینما و بازیگری فاصله گرفت و حالا در عرصه مدلینگ فعالیت دارد. داتا  از سال ۲۰۱۸ در آمریکا اقامت دارد. خواهر او ایشیتا داتا بازیگر و مدل است.

  1. اورواشی روتلا؛ دختر شایسته هند در سال ۲۰۱۵
آشنایی با زیباترین بازیگران زن بالیوود
آشنایی با زیباترین بازیگران زن بالیوود

اورواشی روتلا نیز همانند پیشکسوتان خود، بعد از برنده شدن عنوان دختر شایسته هند وارد سینما شد. او در سال ۲۰۰۹، در سن ۱۵ سالگی در رقابت‌های دختر نوجوان شایسته هند شرکت کرد و برنده این عنوان شد و پس از آن در سال ۲۰۱۱  تاج پرنسس هند را برسر گذاشت. در سال ۲۰۱۲ دختر شایسته هند جهان شد و این عنوان می‌توانست او را به عنوان نماینده هند به رقابت‌های دختر شایسته جهان ببرد اما به خاطر کم بودن سنش نتوانست در این رقابت‌ها شرکت کند که بعدا در سال ۲۰۱۵ در این رقابت شرکت کرد و بانوی شایسته هند شد اما متاسفانه در رقابت های دختر شایسته جهان پیروز نشد.  او در سال ۲۰۱۳ در فیلم «Singh Saab the Great» بازی کرد و با  حضور در یک موزیک ویدئو با صدای هانی سینگ به محبوبیت رسید. برخی از فیلم های او عبارتند از: «صنم ره»، «Hate Story 4» و «Kaabil»

  1. و جکلین فرناندز؛ بانوی شایسته سریلانکا در سال ۲۰۰۶
آشنایی با زیباترین بازیگران زن بالیوود
آشنایی با زیباترین بازیگران زن بالیوود

جکلین فرناندز اصالتا هندی نیست اما سالهاست که به عنوان یک بازیگر مطرح در سینمای هند فعالیت دارد و درواقع جزء بازیگران زیباروی سینمای هند است. او در سال ۲۰۰۶ تاج ملکه زیبایی، دختر شایسته جهان سریلانکا را برسر گذاشت و نماینده سریلانکا در رقابت های دختر شایسته جهان در سال ۲۰۰۶ بود. فرناندز در بحرین بزرگ شده و در سال ۲۰۰۹ با فیلم «علاءالدین» وارد سینمای هند شد و مسیر حرفه ای او در سینمای هند رفم خورد و حالا به دور از خانواده اش تنها در هند زندگی می کند. این بازیگر ۳۵ ساله طی یک دهه گذشته در فیلم های متعددی ایفای نقش کرده که خیلی از آنها کارهای موفقی بوده است. از آخرین فیلم های فرناندز می توان  تریلر اکشن« Drive» مقابل سوشانت سینگ راجپوت اشاره کرد. او درحال بازی در یک فیلم اورجینال از نتفلیکس به نام « Mrs. Serial Killer» است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا