سلامت

آیا خلط سینه مسئله خطرناکی است؟

خلط سینه یا خلط گلو معمولا نیاز به تخلیه مداوم گلو دارد و از علائم آن می توان به سرفه های مداوم، آب ریزش بینی، مشکلات تنفسی، احساس ضعف و در بعضی موارد تب اشاره کرد. خلط بیشتر در سینه و گلو انباشته شده و معمولا با سرفه کردن از گلو خارج می شود.

خلط سینه

خلط حاوی باکتری، ویروس یا سلول های ملتهب شده ای است که به علت عفونت به وجود می آید. علاوه بر عفونت هایی نظیر سرماخوردگی، آنفلونزا و برونشیت، خلط به علت واکنش آلرژیک به بیماری های نظیر آسم و زکام که باعث آسیب تارهای صوتی شده و استعمال بیش از حد دخانیات است، بوجود می آید.

خلط سینه به چه علتی ایجاد می شود؟

سرفه کردن همراه با خلط سینه و گلو ، به نام سرفه مولد شناخته می شود. سرفه همراه با خلط سینه، معمولا نشانه عفونتی است که در ریه انباشته شده است.

خلط آوری به علت های مختلفی روی می دهد که این علت ها عبارت اند از: سرماخوردگی، آلرژی، تحریک سینه، (نظیر استعمال دخانیات، گرد و غبار، حیوانات خانگی، دود و بخار های شیمیایی) رفلاکس گوارشی یا عفونت ویروسی و باکتری در ریه ها نظیر برونشیت حاد، ذات الریه، سرفه ای که همراه با سوزش است و خروسک در کودکان.

خلط اغلب در غلظت و رنگ های متفاوت است و از رنگ زرد، سبز، قهوه ای و خاکستری طبقه بندی شده و بعضی اوقات هم این خلط سینه حاوی خون است که به رنگ قرمز متمایل است. سرفه کردن همراه با خلط معمولا به هنگام صبح روی می دهد. براساس علائم سرفه ای که دارید پزشک معاینات لازم و آزمایش های تخصصی لازم را انجام می دهد.

علل به وجود آمدن خلط گلو

علل عمومی خلط آوری سیبه یا گلو عبارت اند از:

سرما خوردگی

تحریک (دخانیات، آلودگی هوا، حیوانات خانگی و غبار های شیمیایی)

آلرژی

رفلاکس مری و معده

عفونت ویروسی و باکتری

آنفلونزا

برونشیت حاد

ذات الریه

سرفه ی همراه با سوزش

خروسک

بیماری سل

سرطان ریه

رفلاکس اسیدی

مونو

شیمی درمانی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا