سلامت

آیا داروی گیلاد برای درمان کرونا موثر است؟ معرفی داروی شرکت گیلاد

آیا داروی گیلاد برای درمان کرونا موثر است؟ معرفی داروی شرکت گیلاد Gilead که گفته می شود برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا کووید ۱۹ ساخته شده است. هفته ای نیست که در گوشه و کنار دنیا دارویی برای کرونا ساخته نشود. داروهایی که به ادعای شرکت سازنده آنها برای درمان ویروس مرگبار کرونا کووید ۱۹ بسیار موثر است.

با این حال برای درمان قطعی این ویروس هنور باید صبر کرد. دارویی که بتواند تمام بیماران کرونایی را در همه کشورها درمان کند هنوز ساخته نشده است.

در جدیدترین مورد به گزارش فایننشال تایمز و بر پایه مقاله ای در مجله مطالعات پزشکی انگلستان، روش درمانی گیلاد موفق به بهبود سریع دوسوم از بیمارانی شده که از این داروی جدید امریکایی استفاده کرده اند. بر اساس این گزارش ۶۷درصد از ۵۳ بیمار مورد آزمایش پس از استفاده از این روش درمانی بهبود یافته اند.

اتفاقی که پنجشنبه شب با استقبال بازارهای بورس در امریکا روبرو شد و حالا خبر می‌رسد که علاوه بر شاخص صنعتی داوجونز، شاخص های نزدک و اس‌اندپی را هم با صعود مواجه خواهد کرد.

بازار سهام امریکا پس از مشخص شدن تاثیرگذاری ۶۷ درصدی داروی شرکت Gilead، پنجشنبه شب باعث بیش از ۸۰۰ واحد افزایش شاخص آینده سهام داوجونز شد که نتایج آن احتمالا در اولین دقایق روز کاری جمعه مشخص می‌شود.

به گزارش CNBC شاخص سهام شرکت سازنده دارو هم پس از گزارشی که نشان می‌داد بیماران تحت درمان با داروی گیلاد در شیکاگو به سرعت بهبود یافته اند، احتمالا ۱۶٫۴۱ درصد افزایش می‌یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا