علم و تکنولوژی

آیا دکل اینترنت ۵G عامل کرونا است ؟ ماجرای حمله انگلیسی ها به دکل اینترنت ۵g

آیا دکل اینترنت ۵G عامل کرونا است ؟ ماجرای حمله انگلیسی ها به دکل اینترنت ۵g به همراه نظر کارشناسان درباره کرونایی بودن نسل پنجم اینترنت در این مطلب. طی هفته های اخیر شایعاتی در انگلستان مطرح شده مبنی بر انتشار ویروس کرونا توسط دکل های نسل پنجم اینترنت پر سرعت ۵G ! انگلیسی ها معتقدند این دکل ها توسط چینی ها ساخته شده و عامل شیوع ویروس هستند.

دکل اینترنت 5G عامل کرونا است
دکل اینترنت ۵G عامل کرونا است

دولت انگلستان قصد دارد پس از اینکه “تئوری توطئه” باعث شد تا افرادی ایستگاه های ارتباطات سیار را آتش بزنند با نمایندگان پلتفرم های اصلی اینترنت در مورد قرار دادن فیلتر محتوا بحث کند.

تئوری های توطئه مطرح شده با انتشار گسترده در یوتیوب و شبکه های اجتماعی، ادعا می کنند که امواج ارسالی از ایستگاههای ۵G ایمنی بدن را کاهش می دهد و باعث می شود افراد در مقابل کروناویروس بی دفاع باشند. نسخه دیگری از تئوری توطئه می گوید که کرونا ویروس “به طور خاص” اختراع شده است تا وقتی که افراد به دلیل امواج این ایستگاهها کشته می شوند عامل آن کرونا باشد و از این طریق برای مخفی کردن مرگ و میر ناشی از دکل های نسل پنجمی استفاده می شود.

به تازگی برخی از منابع خبری با انتشار شایعه‌ای در خصوص افزایش سرعت انتقال ویروس کرونا به واسطه دکل‌های ۵G باعث وحشت شهروندان بریتانیایی شده‌اند و آن‌ها را به آتش زدن دکل‌های مخابراتی ترغیب کرده‌اند.

فناوری مخابراتی ۵G از ابتدای توسعه و عرضه خود با مخالفان زیست محیطی بسیاری مواجه بوده است و تا به امروز تئوری‌های توطئه آمیز بسیاری در خصوص خطرات این شبکه منتشر شده است. اخیراً برخی از افراد ناآگاه و منابع خبری نامعتبر با انتشار شایعه‌ای در خصوص انتشار ویروس کرونا به وسیله دکل‌های ۵G موجب رعب و وحشت مردم شده‌اند و در همین راستا شهروندان بریتانیایی یک دکل ۵G را آتش زده‌اند.

یکی از اولین دکل های مخابراتی که این هفته طعمه حریق شد، در بیرمنگام بود. اپراتور شبکه موسوم به “EE” به گاردین گفت که احتمالاً این آتش سوزی عمدی بوده است.

این اپراتور گفت: آسیب و قطع عمدی ارتباطات موبایل در زمانی که مردم بیش از هر زمان دیگری به آن احتیاج دارند تا با یکدیگر در ارتباط باشند، کاری تاسف آور، مضر و خطرناک است. ما سعی خواهیم کرد تا هرچه سریعتر آنها را احیا کنیم، اما خسارات ناشی از این آتش سوزی ها قابل توجه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا