اخبار داغسلامت

آیا می دانید چهار تخمه برای درمان گلو و درد و سرفه معجزه می کند؟+ خواص

آیا می دانید چهار تخمه برای درمان گلو و درد و سرفه معجزه می کند؟ به همراه خواص شربت چهار تخمه همچنین موارد کاربرد و درمانی آن در اینجا. چرا نام این گیاه دارویی چهار تخمه (چهار گل) نام گذاری شده است؟ چهارتخمه از گیاهان دارویی مانند بارهنگ، خرفه، قدومه، سپستان، دانه اسفرزه و صمغهای گیاهی مانند صمغ عربی تشکیل شده است.

چهار تخمه برای درمان گلو
چهار تخمه برای درمان گلو

چهار تخمه در درمان صرفه:

چهار تخمه یکی از مهمترین اجزای مشهور گنجینه دارویی مادر بزرگان بوده است و پیش از پیدایش داروهای شیمیایی این دارو در تمام خانه ها موجود بود و به علت آسانی استفاده به عنوان آرام کننده سرفه و بازکننده نفس مورد استفاده قرار می گرفت.

دانه های چهار تخمه پس از خیس کردن لعاب فراوان دارد و برای نرم کردن سینه ، رفع گلو درد و صاف کردن صدا مفید است. دم کرده این گیاه برای سرماخوردگی و رفع خشونت حلق و حنجره و گرفتگی صدا سودمند است. ضمن آنکه صدا را صاف می کند و سرفه های خونی و خشک را تسکین می دهد. از نظر طبیعت گرم و تر است.

آیا چهار تخمه فقط برای گلو درد است؟

خلط آور، معرق، رفع گریپ و برونشیت. در بهبود بیماریهای سینه و مجاری تنفسی موثر است و خاصیت ضدسرفه دارد. اثر التیام دهنده و ضدعفونی کننده بر روی غشاء مخاطی دستگاه تنفسی و دستگاه گوارش دارد.

آیا چهار تخمه برای زنان باردار مضر است؟

البته زنان باردار بدانید چهارتخمه برای رفع خس خس سینه و سرفه مفیده است ،البته این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید،اگر پزشک شما با خوردن چهارتخمه مخالفت کرد. می توانید برای سرماخوردگی شربت آبلیمو وعسل بخورید. البته اگه اوایل بارداری هستی بهتره کمتر عسل بخورید.در شیردهی مطالعات کافی انجام نشده است، لذا منافع به مضرات آن سنجیده شود.

طریقه مصرف چهار تخمه:

مقدار ۲-۴ گرم از مخلوط فوق را در یک فنجان آبجوش ریخته و مدت نیم ساعت باقی بگذاریم تا دم بکشد. سپس آنرا صاف کرده و روزی ۳ فنجان بصورت گرم میل نمایید./ مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا