سریالسریال خارجی

اسامی بازیگران سریال ترکی بابیل و بیوگرافی + خلاصه داستان

کولاک، ترجمه: سمیرا فیض آبادی: پخش سریال ترکی بابیل از ماه ژانویه سال ۲۰۲۰ از شبکه استار تی وی ترکیه آغاز شد و کمپانی بزرگی به نام «ای یاپیم» این سریال را تولید کرده است.Babil» (انتخاب) یک سریال ترکیه‌ای پرمخاطب محصول سال ۲۰۲۰ میلادی است.  فیلمبرداری این سریال در استانبول انجام شده است. این سریال از بازیگران بزرگی همچون هالیت ارگنچ، اوزان گون و اصلی آنور دیگر بازیگران اصلی این سریال هستند.

سریال ترکی بابیل
سریال ترکی بابیل

خلاصه داستان

داستان این سریال در مورد زندگی یک استاد اقتصاد است که به دلایلی ناعادلانه از دانشگاه اخراج شده است و سعی دارد از پسر ۷ ساله‌اش که دچار بیماری سختی شده مراقبت کند. حساب‌‌های بانکی عرفان مسدود شده و از ممنوع الخروج از کشور می‌شود و به طور کلی می‌توان گفت همه درها یکی یکی به روی او بسته می‌شود و در مخاطرات گیر می‌افتد که نمی‌تواند از آنها فرار کند. هزینه‌های بیماری پسر عرفان خیلی سنگین است. اخراج عرفان او را حساس و شکننده کرده است و وضعیت مالی بدی پیدا کرده و به همین خاطر مجبور می‌شود همراه فردی به نام «ایگمن» با بازی اوزان گون در تجارت ملک دست به اخاذی بزند و پول دربیاورد. در ابتدای امر آنها خوب سود می‌کنند و پول درمی‌آورند اما در ادامه به خاطر یک سری اقدامات نادرست همه چیز را از دست می‌دهند و تصمیم می‌گیرند در حیطه دیگری این اخاذی و کلاهبرداری را ادامه دهند اما این بار هم دچار مشکلاتی می‌شوند که پای شریک‌های زندگی‌شان هم وسط می‌آید. درنهایت تصمیم می‌گیرد به شکل غیرقانونی از کشورش ترکیه خارج شود و به امریکا برود.

سریال ترکی بابیل
سریال ترکی بابیل

سریال ترکی بابل
سریال ترکی بابل

بیوگرافی هالیت ارگنچ

هالیت ارگنچ یکی از بازیگران مشهور و برجسته ترکیه است. او ۳۰ آپریل سال ۱۹۷۰ میلادی در استانبول متولد شده است. پدر او از بازیگران معروف ترکیه می‌باشد. در سال ۱۹۸۹ تحصیلات دوران متوسطه‌اش را به اتمام رساند و به دانشکده فنی استانبول رفت تا در رشته مهندسی دریا ادامه تحصیل دهد. وی فارغ التحصیل دانشگاه هنرهای زیبا Mimar Sinan در گروه های Operetta و تئاتر موسیقی است. او بعد از فارغ التحصیل شدن، به عنوان مدیر کامپیوتر و بازاریاب مشغول به کار شد.
در سال ۱۹۹۶ ، ارننچ بازیگری را در تئاتر Dormen آغاز کرد و اولین نقش محوری خود را در اثر موزیکال «The King and I» اجرا کرد.

او با بازی در سریال « Kara Melek» جایگاه خود را در تلویزیون تثبیت کرد. این بازیگر توانمند فعالیت هنری خود را با بازی در آثاری از تئاتر همچون « Kiss Me»، « Kat»، « Tatlı Charity»، « Beni Seviyor» و…. ادامه داد. پس از آن در سریال هایی تلویزیونی همچون « Köşe Kapmaca» بازی کرد و سپس به نیویورک رفت و در یک اثری موزیکال ملودی طور به نام « The Adventures of Zak» بازی کرد. هالیت ارگنچ در آثاری متعدد و موفق بسیاری ایفای نقش کرده است که نقش «سلطان سلیمان» او در سریال «حریم سلطان» در میان ایرانی ها معروف است.
مادر او آلبانی تبار است. هالیت در سال ۲۰۱۷ برای اولین بار به پاکستان سفر کرد و در آنجا در جشنواه لوکس استایل جایزه افتخاری آیکون بین المللی به خاطر محبوبیت زیاد او در این کشور به وی اعطا شد.

هالیت ارگنچ
هالیت ارگنچ

حقایق جالب در مورد او:
هالیت به عنوان خواننده پیش زمینه و رقصنده برای خواننده معروف، Ajda Pekkan کار کرده است.
او یک نام مشهور و شناخته شده بی رقیب در عالم فیلم و سینمای ترکیه است و عمدتا به خاطر اجراهای بی نظیرش در فیلم هایی همچون « Hic Yoktan Ask» و « Olumun EI Yazisi» در خاطرها مانده است.
در سال ۲۰۱۶ در اثری به نام « Vatanım Sensin» با همسرش برگوزار کورل همبازی شد.
او در سال ۲۰۰۹ با کورل ازدواج کرد و صاحب یک پسر به نام علی است.
پیشتر تجربه یک ازدواج ناموفق را داشته است. در سال ۲۰۰۷ با گیزم سویسالدی ازدواج کرد و در سال ۲۰۰۸ از او جدا شد.
از سال ۱۹۹۶ میلادی فعالیت هنری خود را از تئاتر آغاز کرد.

هالیت ارگنچ
هالیت ارگنچ

ادرس اینستاگرام هالیت ارگنچ:

https://www.instagram.com/halitergencresmi/?hl=en

هالیت ارگنچ
هالیت ارگنچ

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا