سینماسینمای‌ایران

اسامی بازیگران فیلم ائو + خلاصه داستان و زمان پخش

اسامی بازیگران فیلم ائو به همراه خلاصه داستان و زمان پخش فیلم ترکی ائو (خانه) همچنین نکات خواندنی درباره این فیلم و مطالب تکمیلی را اینجا بخوانید. «ائو» اولین ساخته بلند سینمایی اصغر یوسفی‌نژاد در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و از مهرماه سال ۱۳۹۶ در گروه سینمایی «هنر و تجربه» اکران شد.

بازیگران فیلم ائو
بازیگران فیلم ائو

این فیلم پس از اکران در سینماهای «هنر و تجربه» و حضور در هجده جشنواره‌ بین‌المللی از جمله جشنواره فیلم توکیو، پکن، شب‌های سیاه تالین، ترنسیلوانیا، استانبول و … از فردا ۲۵ اردیبهشت وارد شبکه نمایش خانگی می‌شود.

«ائو» داستان یک روز از زندگی سایه است که به‌خاطر ازدواج، از شش سال پیش ارتباطش را با خانواده‌ قطع کرده است و زمانی به خانه برمی‌گردد که طبق وصیت پدرش مأموران جسد او را به اتاق تشریح دانشگاه منتقل می‌کنند اما سایه نمی‌تواند با این وصیت نامتعارف کنار بیاید.

محدثه حیرت، رامین ریاضی، غلامرضا باقری از بازیگران فیلم «ائو» (خانه) هستند. پخش نسخه اینترنتی «ائو» را شرکت هنر اول برعهده دارد.

ماجرای فیلم حول یک وصیت نامه می چرخد، که به شکل هوشمندانه ای کارگردان توانسته، آن را تا انتها، با ظرافت پیش ببرد. درآغاز فیلم زنی سیاه پوش به سوی دوربین نزدیک می شود، از شیون و زاری هایش معلوم است عزیزی را که از دست داده، کسی نیست جز پدرش. دوربین با التهاب این ماجرا را دنبال می کند و در محدوده خانه، حیات، اتاق ها، و کمی هم  بیرون خانه، شخصیت های درگیر ماجرا را دنبال می کند، جسد آن مرحوم که همه وهمواره درباره آن صحبت می کنند و جلوی چشم افراد است، با هوشیاری از چشم تماشاگر دور نگهداشته می شود، دوربین فیلمساز همچون دوربین فیلم  «پسر شایول» (فیلم مجارستانی – ۲۰۱۵) اثر لانسلو نمس که جایزه بزرگ جشنواره کن و همچنین اسکار را گرفت، با شخصیت اصلی داستان، شانه به شانه حرکت می کند.

دوربین در گفت و گوی فامیل این مرحوم و افراد محله و کسانی که از راه دور برای بردن جسد به دانشگاه آمده اند، در حرکت است. کمتر پیش می آید که دوربین آرام بگیرد وهمچون احساسات این زن که پدر خود را از دست داده، آرام ندارد. سناریو نویس بسیار با ظرافت، اطلاعات را اندک اندک به تماشاگر منتقل می کند و هر چه ماجرا جلو می رود، سورپرایزها بیشتر می شود. متوفی وصیت کرده که بعد از مرگ، جسد او را دراختیار دانشکده پزشکی برای استفاده علمی قرار دهند اما، دخترش شدیدا مخالف است و علت را تماشاگر اندک اندک کشف می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا