سینماسینمای‌ایران

اسامی بازیگران فیلم یلدا + خلاصه داستان و زمان پخش یلدا

اسامی بازیگران فیلم یلدا به کارگردانی مسعود بخشی به همراه خلاصه داستان و زمان پخش یلدا همچنین اطلاعات تکمیلی درباره این فیلم در این مطلب. فیلم یلدا جدیدترین ساخته مسعود بخشی قرار است به زودی اکران شود. مسعود بخشی نویسنده و کارگردان «یلدا» که یکی از فیلم های راه یافته به بخش «نگاه نو» سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر بود. مسعود بخشی کارگردان این فیلم پیرامون اکران فیلم سینمایی «یلدا» بعد از بازگشایی سینماها و از تاریخ اول تیر ماه گفت: امیدوارم اتفاق خوبی برای فیلم «یلدا» بیفتد، بالاخره سینماها باید بازگشایی می‌شدند و طبیعتا این بازگشایی و برگشت به حالت طبیعی زمان بر خواهد بود.

اسامی بازیگران فیلم یلدا به همراه خلاصه داستان
اسامی بازیگران فیلم یلدا به همراه خلاصه داستان

وی درباره چگونگی بازگشایی سینما‌ها بعد از دوران اوج کرونا اضافه کرد: قطعا ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه ریزی‌های مختلفی نسبت به بازگشایی سینما‌ها داشته اند، اتفاقا من معتقدم که سینما‌ها نسبت به بسیاری از اماکن د

کارگردان فیلم سینمایی «یلدا» درباره اکران این فیلم با ۵۰ درصد ظرفیت سالن اظهار کرد: این قانون همان پروتکل پیشنهادی ستاد ملی مبارزه با کرونا برای جلوگیری از شیوع بیماری است، ما فیلممان را ۵۰ درصد ظرفیت سالن نمایش اکران می‌کنیم و ضرر آن ۵۰ درصد خالی سالن از سوی هیچ نهادی به فیلم ساز و یا تهیه کننده پرداخت نمی‌شود.

وی درباره احتمال طولانی‌تر شدن مدت اکران فیلم سینمایی «یلدا» با توجه به شرایط کنونی چرخه اکران تاکید کرد: ما از همان ابتدا تصمیم بر اکران یلدا در بخش هنر و تجربه داشتیم، در این بخش سینما‌های کمتری وجود دارند و تعداد سالن‌ها هم بسیار کمتر از سینمای بدنه است، اما فیلم حداقل چهار ماه روی پرده می‌ماند. این اتفاق باعث می‌شود که با وجود تمام کمبود‌های سینما هنر و تجربه فیلم ماندگاری بیشتری داشته باشد

خلاصه داستان

داستان فیلم «یلدا» در مورد مریم کمیجانی زن جوانی است که به دلیل قتل شوهرش به مرگ محکوم شده است. وی در شب یلدا به استودیوی یک برنامه زنده تلویزیونی آورده شده تا توسط تنها فرزند مقتول یعنی مونا ضیا بخشیده شود اما مجموعه اتفاقات در صحنه و پشت صحنه این برنامه هر دو زن جوان را در چالشی جدی برای تصمیم گیری قرار می‌دهد.

بازیگران

بازیگران این فیلم سینمایی عبارتند از صدف عسگری، بهناز جعفری، فرشته صدر عرفایی، بابک کریمی، آرمان درویش، فروغ قجابگلی، فرشته حسینی، زکیه بهبهانی، رامونا شاه، فقیهه سلطانی، بهرام افشار.

دیگر عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از مجری طرح: کامبیز صفاری، جانشین مجری طرح: کتایون ارسنجانی، مدیر تصویربرداری: پولیان آتاناسف، مدیر هنری: محمود بخشی، طراح صحنه: لیلا نقدپری، طراح لباس: رعنا امینی، تدوین‌گر: ژاک کومتس، صدابردار: دانا فرزانه‌پور، تهیه‌کنندگان: ژاک بیدو، ماریان دومولن، علی مصفا، با مشارکت بنگاه (مسعود و محمود بخشی) و حمایت ایرج تقی‌پور.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا