سبک زندگی

افطاری چی بپزم ؟ | ایده های ناب برای مهمانی افطاری ارزان و شیک در رمضان

افطاری چی بپزم ؟ ایده های ناب برای مهمانی افطاری ارزان و شیک در رمضان به همراه دستور پحت غذاها و افطاری ها همچنین اطلاعت تکمیلی در این مطلب. ماه مهربانی خدا فرا رسیده است و حالا بسیاری ازخانواده ها ترجیح می دهند در ایام مبارک در ضیافت های افطاری کنار هم جمع شده و روزه شان را باز کند.

افطاری ارزان
افطاری ارزان

اما شاید در اوضاع اقتصادی اکنون شرایط مالی بسیاری از افراد اجازه چیدن سفره ها ی رنگارنگ را برای خانواده شان ندهد ؛ در ادامه با ما همراه باشید تا بدانید که چگونه با کمترین هزینه زیبا ترین سفره هارا برای مهمان هایتان بچینید . شربت خاکشیر را فراموش نکنید ! در این هوای گرم وداغ تابستان قطعا نبود نوشیدنی شیرین و خوشمزه ای همچون شربت خاکشیر در سفره شما ضعف بزرگی محسوب می شود ؛ شما می توانید این دانه های خوشمزه و لعاب دار را از عطاری ها تهیه کنید.

افطاری ارزان و شیک
افطاری ارزان و شیک

اگر دوست دارید شربت خاکشیر شیک تری داشته باشید می توانید چند قطره عرق بیدمشک و دانه های ژله ای خوشمزه تخم شربتی را نیز چاشنی شربت خاکشیرتان کنید . بهتر است برای درست کردن شربت خاکشیر ابتدا شکر را جوشانده و شیره غلیظ تهیه کنید سپس مواد شربت را  مخلوط کنید و برای خنک شدن داخل یخچال بگزارید . راستی تکه های بزرگ یخ شربت مهمان هایتان را دست کم نگیرید ؛ حتما از یخ های رنگی طبیعی میوه ها در قالب های یختان استفاده نمایید . نان و پنیر و خیار و گوجه برگ برنده شماست ! قطعا هرکس بعد از ۱۶ ساعت گرسنگی از لقمه های خوش طعم نان و پنیر و خیار و گوجه نمی تواند بگذرد . کافیست کمی خلاقیت به خرج دهید و با سلیقه  خودتان فینگر فود های کوچک خوشمزه از این ترکیب برای نوش جان کردن مهمان هایتان درست کنید.

توپک خرما ارزان و خوشمزه شاید تصورش را هم نکنید که می توانید از دانه های سیاه رنگ خرما یک شیرینی خوشمزه رنگارنگ خلق کنید ، توپک های خرما بهترین ایده برای سفره افطار کدبانوهای خوش سلیقه است.

خرماهارو پوست و هسته شو جدا کرده، با پشت قاشق خوب له کرده و داخل ظرف نچسب تفت میدیم بطوری که یکدست بشه. از روی حرارت برداشته؛بادام و گردو و فندوق خرد شده را به مخلوط خرماها اضافه کرده و مجددا ورز دهید. از خرماهای له شده به اندازه فندق بردارید و گلوله درست کنید.این گلوله ها را درون پودر نارگیل بغلطانید اگر درون خرماها پسته، بادام و گردو را مخلوط نکنید می توانید برای تزیین به جای کنجد و پودر نارگیل از بادام، پسته و گردوی پودر شده استفاده کرده و گلوله های خرما را در آن بغلطانید. فینگر فود نان و پنیر سبزی سبزی خورردن همیشه در دسترس و ارزان قیمت است ، زمانی که با تکه ها ی خیار و گوجه مشغول تهیه لقمه های کوچک هستید ؛ درست کردن فینگر فود های نان و پنیر و سبزی را فراموش نکنید .

مواد لازم: نان لواش:  ۳عدد پنیر صبحانه: به مقدار لازم سبزی (ترخان+گشنیز+جعفری+ریحان+) به مقدار لازم طرز تهیه: ۱.نون هارو به شکل مستطیل برش میزنیم بعد روی لایه اول نون رو خوب با پنیر وبعد هم با سبزی خرد شده میپوشونیم. ۲.هر سه لایه نون رو به همین صورت انجام میدیم بعد رولشون میکنیم.. ۳.بعد میذاریم تو کیسه فریزر و میذاریم تو یخچال تا ۲ساعت بمونه .۴.حالا نون رو از کیسه فریزر درمیاریم و از وسط نصف میکنیم و هر نصفه رو به اندازه ای که دوست داریم برش میزنیم. نکته: ۱.اگه پنیرتون بی نمک بود مقداری نمک به پنیر اضافه کنید چون اگه بی نمک باشه خیلی خوشمزه نمیشه. ۲.میتونید از پنیر خامه ای هم استفاده کنید. ۳.حتما بذارین ۲ساعت تو یخچال بمونه. ایده تزئین سفره افطار ماه رمضان هر آنچه که در خانه دارید قطعا با کمی خلاقیت به خرج دادن می توانید سر سفره افطارتان بیاورید ؛ اما تزئین کردن مواد غذایی را فراموش نکنید که مهم ترین بخشر سفره افطار شما در مهمانی های خانوادگی تزئین و زیبایی سفره است . در ادامه ایده های جدید تزئین سفره افطاری رمضان را ببینید :  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا