سریالسریال‌ایرانی

بازپخش سریال‌های رضا عطاران در رمضان ۱۴۰۰

بازپخش سریال‌های رضا عطاران در رمضان ۱۴۰۰ نیز طبق روال سال های گذشته آغاز شد.

از شب گذشته بازپخش سریال‌های «متهم گریخت» و «ترش و شیرین» به کارگردانی رضا عطاران در کنداکتور شبکه تماشا قرار گرفته است؛ سریال‌هایی که هر دو مناسبتی هستند و یکی در نوروز و دیگری رمضان ساخته شده و هر دو متعلق به دهه ۸۰ هستند. «خانه به دوش» و «بزنگاه» هم از دیگر سریال‌های رضا عطاران هستند که هر دو در کنداکتور رمضانی پخش شدند و عطاران را می‌توان یکی از پرکارترین کارگردانان در زمینه سریال‌های رمضانی دانست.


عطاران اگرچه بعد از ساخت «بزنگاه» که رمضان ۸۷ ساخته شد دیگر در تلویزیون کاری نداشت اما بعد از آن و طی دهه ۹۰ سریال‌های وی بارها و بارها در کنداکتور پخش شبکه‌های مختلف قرار گرفته‌اند و مخاطب هر بار راضی‌تر از قبل آنها را دیده است.
بازپخش این سریال‌ها بارها در ردیف پربیننده‌ها قرار گرفت و همین دلیلی شده است که بسیاری در این سال‌ها از چرایی نبود عطاران در تلویزیون بگویند و خواهان بازگشت وی باشند.
رضا عطاران بازیگر و کارگردان اهل مشهد است که می‌توان او را هنرمندی برآمده از تلویزیون دانست. عطاران در سریال‌های مختلفی برای کودکان و نوجوانان در سمت نویسنده، مشاور، بازیگر و کارگردان حضور داشت و در کمدی‌ها و مجموعه‌های طنز بزرگسال هم نقش داشته است. او سال‌ها در عرصه تلویزیون فعالیت کرد و درخشید و بعد از سال‌ها حضور پررنگش در تلویزیون، انتقادات به آخرین سریال او «بزنگاه» و شوخی‌هایی که در زمان خود مورد نقدهای فراوان قرار گرفت مانع حضور دوباره‌اش در قاب جادو شد.
عطاران هم البته بیکار نماند، وارد سینما شد و به ستاره‌ای در بازیگری سینمای ایران بدل شد به گونه‌ای که حضورش توانست تضمین کننده فروش فیلم‌ها باشد و نامش به عنوان چند بازیگر انگشت شمار پول ساز و البته گران قیمت سینما مطرح شود.
در این سال‌ها هم هیچ گاه خودش ابراز تمایلی برای بازگشت به تلویزیون نداشته است، با این حال حدود چند سال پیش که از ساخت «زیر آسمان شهر ۴» صحبت شد مهران غفوریان نام او را هم به عنوان مشاور مطرح کرد و معلوم شد اگرچه این مقدمات حضور هیچ گاه برایش فراهم نشده است اما خودش برای بودن در قاب تلویزیون چندان هم بی تمایل نیست.
رمضان امسال تلویزیون هیچ سریال طنزی برای مخاطبانش در نظر نگرفته است و می‌توان پیش‌بینی کرد هنوز سریال‌های خاطره‌انگیز و محبوب رضا عطاران می‌توانند یکی از انتخاب‌های بینندگان امسال برای جمع خانواده پس از افطار باشد. عطاران اگرچه سال‌هاست نیست اما سایه تولیداتش در تلویزیون هنوز محسوس است و در نبود کمدی‌های مفرح پس از افطار شانس دیده شدن و جذب مخاطب را دارد. به ویژه که این سریال‌ها در عین قصه‌های روتین ازدواج و خواستگاری و عشق و عاشقی همیشه فضایی رئال از زندگی روزمره مردم طبقه پایین جامعه که با فقر و نداری دست و پنجه نرم می‌کنند ارائه کرده است.
با این وصف اگرچه بیش از یک دهه است که عطاران برای تلویزیون کاری نساخته و از این مدیوم رسانه‌ای کوچ کرده است با این حال تلویزیون در همین سال‌ها بارها از تولیدات او سود برده و همچنان به جذب و رضایت مخاطبانش کمک کرده است و می‌توان گفت او هنوز هم چهره‌ای محبوب در میان مخاطبان تلویزیون است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا