سینماسینمای‌ایران

با ارتقاع کیفی تولیدات انجمن، دیگر عنوان «سینمای جوانی» بار منفی ندارد

بهنام بهزادی در جریان نخستین شب نشینی جشنواره موج کیش عنوان کرد.

بهنام بهزادی در جریان شب نشینی فیلم‌سازان جشنواره فیلم کوتاه موج کیش از کیفیت تولیدات انجمن سینمای جوانان ایران تقدیر کرد.
به گزارش روابط عمومی سومین جشنواره فیلم کوتاه موج کیش، شب گذشته در جریان برنامه‌های روز نخست جشنواره، اولین کارگاه تخصصی این دوره با حضور بهنام بهزادی با عنوان «شب نشینی با بهنام بهزادی، داستانگویی در فیلم» برگزار شد. این کارگاه از ساعت ۱۲ تا ۲ بامداد با حضور پرشمار فیلم‌سازان حاضر در جشنواره و همچنین کیشوندان علاقه‌مند به سینما برگزار شد.

در جریان این کارگاه بهنام بهزادی با تشریح ویژگی‌های داستان گویی در سینما، اشتراکات و تفاوت‌های داستان گویی در سینما و هنرهای دیگر و همچنین ظرفیت‌های بصری سینما در شکل‌گیری زبان منحصر به فرد خود در روایت، به اهمیت شناخت زبان بصری سینما توسط فیلم‌سازان برای داستان گویی موثر و موفق تاکید کرد.
از ویژگی‌های دیگر این نشست روند تعاملی و پویای آن بین حاضرین در جلسه در راستای تشریح ملموس‌تر و جذاب‌تر مفاهیم مطرح شده بود.
بهنام بهزادی کارگردان شناخته شده سینمای ایران که آثار موفقی چون «تنها دوبار زندگی می‌کنیم» و «وارونگی» را در کارنامه خود دارد، در بخشی از صحبت‌های خود پیرامون کیفیت فیلم‌های کوتاه حاضر در جشنواره به تولیدات انجمن سینمای جوانان در سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: در دهه‌های گذشته متاسفانه کیفیت تولیدات انجمن سینمای جوانان ایران عمدتا کیفیت مطلوبی نداشتند و عنوان «سینمای جوانی» عموما به فیلم‌هایی اطلاق می‌شد که کیفیت پایینی داشتند. اما در سه تا چهار سال گذشته با توجه به مدیریت و نظارت دقیقی که صورت گرفته دیگر این بار منفی از عنوان فیلم‌های سینمای جوان فراموش شده است.

وی در ادامه افزود: در چند سال گذشته با توجه به تجربه‌های داوری که در جشنواره‌های مختلف داشته‌ام و همینطور اخبار خوبی که از موفقیت‌های تولیدات انجمن شنیده‌ایم، دیگر نام و لوگوی انجمن سینمای جوانان ایران در ابتدای فیلم‌ها نوید تماشای یک فیلم خوب و حرفه‌ای را به ما می‌دهد. باید به خاطر این اتفاق خوب از مدیران انجمن تشکر کرد و امیدوار هستم که این روند ادامه داشته باشد.

در ادامه شب نشینی‌های سومین دوره جشنواره فیلم کوتاه موج کیش که با مدیریت سعید نجاتی برگزار می شوند، امشب در دومین روز جشنواره، مجید برزگر، داریوش غریب زاد و احسان عبدی پور هنشستی با عنوان «قصه‌های جنوب» با تمرکز بر تاریخ و ویژگی‌های سنت داستان نویسی و فیلم‌سازی در مناطق جنوبی کشور برگزار خواهند کرد.
سومین دوره جشنواره فیلم کوتاه موج کیش از تاریخ ۵ تا ۷ شهریور ماه به دبیری ابراهیم حصاری در حال برگزاری است.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. اول که سعید نجاتی را دیدم فکر کردم متولد ۱۳۵۰ است. صورتش پیر و شکسته است ، وقتی متوجه شدم متولد ۱۳۶۰ است خیلی تعجب کردم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا