سبک زندگی

با رعایت این پنج اصل در کسب و کار خود موفق می شوید

محمد سیمری، اختصاصی مجله اینترنتی کولاک

هیچ فرمول موفقیت آمیز برای موفقیت در کسب وکار وجود ندارد. اگر یکی بود، ما هرگز داستان های شکست کسب و کار را نمی شنیدیم. اما اگر ما به  تاریخ تمام سازمان های موفق کسب و کار نگاهی بیندازیم، شباهت های نزدیک به روش های عملی خود را در سال های شکل گیری پیدا خواهیم کرد. گام های خاصی وجود دارد که همه این سازمان ها دنبال کرده اند؛ این روش های اولیه نقش مهمی در موفقیت آن ها ایفا کردند.

با رعایت این پنج اصل در کسب و کار خود موفق می شوید

ریچارد برانسون معتقد است باید از آنچه که در کار و تجارت به آن می‌پردازید لذت ببرید چون شروع یک کسب و کار یعنی آغاز راه پر فراز و نشیب و پشتکار فراوان بنابراین اگر قرار است که مشکلات فراوانی را در کسب و کار حل کنیم و کسب تجربه کنیم باید از آنها لذت ببریم. او معتقد است زمانی که برای نخستین بار گروه Virgin را تشکیل داده بیشتر از کسب درآمد به فکر ایجاد احساس رضایت و خوشنودی از کسب و کاری که راه انداخته، بوده است.

صاحب یک کسب و کار بودن، بنا به دلایل زیادی برای مردم جذابیت دارد! شما می‌ توانید رئیس خودتان باشید، با افراد جالب و شگفت‌ آور کار کنید، برنامه‌ ی زمانی خودتان را خلق کنید و شور و شوق درونی‌ تان را به یک حرفه تبدیل کنید و… با این وجود، داشتن کسب و کار خودتان به این معنا نیست که همه چیز برای‌ تان سهل و آسان خواهد بود و هیچ گونه دشواری را تجربه نخواهید کرد! شما باید از مهمترین اصول موفقیت در کسب و کار باخبر باشید تا بتوانید درست کار کنید.

ریچارد برانسون همچنین به افرادی که می‌خواهند کسب و کاری راه‌اندازی کنند توصیه می‌کند که تجارت خود را با پایه و اساس محکم ایجاد کنند او بر این باور است که فرقی بین تجارت در زمینه‌ی خدمات یا صنعت یا تولید نیست بلکه تفاوت اصلی آنها ایجاد تجارتی با پایه و اساس محکم است. شروع یک تجارت چندان سخت نیست اما پایداری و دوام در آن و در نهایت موفق بودن در آن بسیار مهم است.

با رعایت این پنج اصل در کسب و کار خود موفق می شوید

یکی از عوامل کلیدی و موثر بر راه‌ اندازی کسب و کار، دسترسی به منابعی همچون سرمایه، نیروی انسانی، مواد اولیه، زیرساخت و خدمات همگانی است. سرمایه برای راه‌اندازی کسب و کار حیاتی است. دسترسی به سرمایه، به کارآفرین اجازه می‌دهد که عوامل دیگر را کنار هم گرد آورده و اقدام به تولید محصول یا خدمت کند.

یک ایده‌ ای نوآورانه برای کسب و کار خود داشته باشید

شما باید یک ارزش واقعی یا تجربه‌ای جدید را ارائه دهید! اگر می‌ خواهید کسب و کارتان را موفق و پویا نگه دارید، باید تعیین کنید چه چیزی شما را از سایر گزینه‌های موجود در بازار  متمایز می‌کند! بازار تصمیم می‌گیرد که کسب و کار شما موفق خواهد بود یا خیر و یک راه برای خوش شانس بودن در بازار این است که یک محصول یا خدمات نوآورانه ارائه بدهید که به خوبی از سوی مخاطبین پذیرفته شود و مورد استقبال آن‌ها قرار بگیرد. لازم نیست چیزی را به طور کامل دوباره تولید کنید – کافی است که فقط آن را بهتر کنید.

تیم شما ستون فقرات شرکت‌ شما است

ساختن یک کسب و کار مستلزم انجام کار و تلاش فراوان در طول مرحله‌ی راه‌اندازی است. ساعت‌های طولانی کار و سوار شدن بر یک ترن هوایی که گاه سر بالا می‌رود و گاه رو به پایین، زمانی لذت‌بخش‌تر خواهد بود که تمام تیم حاضر باشند برای رسیدن به اهداف نهایت تلاش خود را به کار ببندند و موانع را یک به یک از سر راه بردارند!

با رعایت این پنج اصل در کسب و کار خود موفق می شوید

شبکه‌ای از کارآفرینان برای خودتان داشته باشید

ایجاد یک شبکه‌ی شخصی از کارآفرینان دارای سلایق و ایده‌های مشابه با شما مزایای متعددی دارد. در صورتی که سوالی دارید یا می‌خواهید مشاوره بگیرید، داشتن شبکه‌ای از کارآفرینان می‌تواند منبعی درست و به درد بخور برای‌تان باشد!

اگر مایل نیستید دست‌های‌تان را کثیف کنید، حتی شروع هم نکنید

توسعه‌ی مهارت‌ها، بینش‌ها و تجارب مورد نیاز را با کار کردن برای شرکت‌های دیگر در نظر بگیرید! اگر می‌خواهید موفق شوید، باید تلاش کنید.

فروش، فروش و فروش

داشتن ایده عالی است، اما بدون فروش به احتمال زیاد همگی محکوم به شکست خواهید بود. توجه داشته باشید کارآفرینانی که در فروش عالی هستند، به کسب و کارشان یک مزیت رقابتی می‌دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا