سبک زندگی

برای برنزه کردن پوست این توصیه ها را به گوش جان بخرید

مجله اینترنتی کولاک:پوست برنزه در سال های اخیر در کشور ما طرافداران زیادی پیدا کرده است که حاضرند برای رسیدن به پوستی برنزه هزینه های بسیار زیادی را متحمل شوند.برای برنزه کردن پوست روش های مختلفی  اعم از  آفتاب گرفتن، سولاریوم، داروهای تیره‌ کننده و کرم‌های اتوبرنز وجو دارد  که هریک مزایا و معایب خود را دارند.

 

 

تماس طولانی‌ مدت و بی رویه با آفتاب باعث سرطان پوست، تیرگی‌های نقطه‌ای روی پوست، کک و مک، لک‌های لنتیگو، پیری زودرس و افتادگی پوست می شود.سولاریوم هم به دلیل اینکه اشعه UV دارند برای پوست مضر هستند و در طولانی‌مدت باعث چروک، پیری پوست و ایجاد لکه‌ها می‌شود.

 

کرم‌های اتوبرنز می‌توانند برای مدت کوتاهی رنگ پوست را برنزه کنند. شاید عوارض این دسته کرم‌ها خیلی کمتر باشد اما ممکن است ایجاد حساسیت روی پوست کنند.

 

برنزه کردن پوست

۱.اگر به دنبال برنزه کردن پوست خود هستید مطمئن شوید که در یک دوره مشخص پوست خود را لایه برداری نکرده اید چون امکان دارد پیوستگی رنگ برنزه روی پوست ناموزون شود.

۲.اگر اپیلاسیون انجام دادید و یا صورت خود را اصلاح کرده اید حتما ۲۴ ساعت بعد پوست خود را برنزه کنید.

۳.هر وقت شما تصمیم داشتید که پوست بدن را برنزه کنید شب قبل پوست را چرب و مرطوب کنید تا کاملا نرم شود.

۴.برای استفاده از کرم برنز از دستکش لاتکس یا ماله استفاده کنید و پشت دست ها را یک باره کرم را بمالید و با مرطوب کننده رقیق کنید. اگر بعد از برنزه کردن پوست بخش هایی را که نمی خواهید برنزه شوند را پاک کنید ظرف ۴ ساعت از کرم ریمور استفاده کنید.

۵. وقتی که شما کرم برنزه استفاده می کنید مطمئن شوید که همه سطح پوست از آن پوشیده شده. اگر یک یا دو نقطه را فراموش کردید نگران نباشید!

۶.مراقب باشید که به تدریج کرم را بمالید و کم کم برنزه کنید. کرم را ملایم هر جا که می خواهید پخش کنید سپس اجازه دهید که محصول کار خود را انجام دهد. مالش بیش از اندازه باعث ناهمگون شدن رنگ برنزه پوست می شود.

۷.سعی کنید از شستن دست ها تا هر زمان که امکان دارد حداقل ۲ ساعت خودداری کنید. سپس با یک ضد عفونی کننده و دستمال مرطوب شروع به پاک کردن پوست کنید.

۸.برای به دست آمدن رنگ طلایی طبیعی به مقدار لازم که در برابر آفتاب می مانید از کرم برنزه استفاده کنید زیرا ممکن است نور خورشید عمق زیادی از پوست را بسوزاند. برای تیرگی بیشتر رنگ برنزه ۲-۳ روز متوالی از کرم استفاده کنید.

۹.وقتی از کرم اتوبرنزه استفاده کردید لباس تنگ و رنگ سیاه نپوشید. و اجتناب کنید از هرگونه فشار بر روی پوست.

۱۰.دست ها و صورت سریع تر از بقیه بدن رنگ می گیرند. بنابراین برای رنگ گرفتن پوست بدن می بایست ۲-۳ روز پوست را برنزه کنید./ دکتر سلامت

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا