سبک زندگی

برای تثبیت و ماندگاری رنگ موی خود چه کاری انجام دهیم؟

به هرمیزان که مو و پوست سر شما سالم تر باشد رنگ موی شما هم درخشان تر می شود و تثبیت آن بهتر صورت می گیرد.پس در ابتدا با استفاده از سرم های تقویت مو، موهای خود را تقویت کنید. همه افراد بعد از رنگ کردن موی خود،بدون شک می خواهند که رنگ موهایشان ماندگار و باثبات باشد اما موارد زیادی موجب کمرنگ شدن رنگ مو می شود و شفافیت آن را کم می کند.

برای ماندگاری رنگ مو چکار کنیم

آفتاب و شامپو رنگ موی شما را خراب می کند اما اگر قبل از رنگ کردن ، کارهای لازم را انجام دهید و موهایتان را آماده کنید ، رنگ مویتان مدت بیشتری سالم می ماند.

تقویت کردن ۳ یا ۴ روز قبل از رنگ کردن موهایتان در آرایشگاه و یا در خانه ، موهایتان را بخوبی تقویت کنید .

برای اینکه بدانید برای ماندگاری رنگ مو چکار کنیم ابتدا موهایتان را با تقویت کننده های پروتئینی و نرم کننده های تقویتی سیراب کنیدو مطمئن باشید که موهای سالم رنگ را بهتر نگه می دارند.

دو روز قبل از رنگ کردن برای ماندگاری رنگ موی خود، موهایتان را بشوئید . در هنگام شستشو از یک شامپو قوی استفاده کنید تا هرگونه ژل ، موس و اسپری مو و یا محصولات حالت دهنده دیگر کاملا” از روی موهایتان پاک شود.

هر نوع ماده خارجی که روی موهایتان وجود داشته باشد مانع از جذب شدن رنگ مو می شود و درعملکرد رنگ مو خلل ایجاد می کند.

بنا براین تا زمان رنگ کردن از این نوع محصولات حالت دهنده استفاده نکنید و به یاد داشته باشید این کار برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب لازم است و باعث می شود رنگ مویتان به سرعت خراب نشود و از بین نرود.

رنگ مو

بهترین زمان برای رنگ کردن مو

بهتر است برای اینکه بدانید برای ماندگاری رنگ موی چکار کنیم  زمانی کار رنگ کردن را آغاز کنید که موهایتان کمی کثیف است تقریبا” دو روز بعد از شستشو ، مناسبترین زمان برای رنگ کردن است.

در این مدت پوست سرتان چربی طبیعی خود را دوباره بدست می آورد ، این چربی طبیعی از پوست سر شما و موهایتان در مقابل رنگ مو محافظت می کند.

سوزش و خارشی که گاهی اوقات در هنگام رنگ کردن مو در پوست سرتان ایجاد می شود بخاطر این است که واکنشهای شیمیایی که در هنگام رنگ کردن رخ می دهد ، پوست سر شما را تحریک می کند.کمی چربی طبیعی از این سوزش و خارش جلوگیری می کند و شما می توانید به اندازه کافی رنگ مو را روی سرتان تحمل کنید تا کارش را بطور کامل انجام دهد.

صبر اجازه بدهید رنگ موی به اندازه کافی روی سرتان بماند. اگر درخانه موهایتان را رنگ می کنید ساعت را کوک کنید تا دقیقا” بعد از مدت زمان تعیین شده در کاتالوگ رنگ مو ، موهایتان را بشوئید .

همچنین بخوانید :  راه‌هایی برای مراقبت و زیبایی موهای رنگ شده

موهای سفید و خاکستری کمتر از موهای رنگی ، رنگ مو را جذب می کنند پس اگر موهای خاکستری هم دارید ، اجازه بدهید رنگ مو مدت بیشتری روی سرتان بماند تا این موها کاملا” پوشیده شود اما حتما” به توصیهای نوشته شده در کاتالوگ رنگ مو نیز توجه کنید و مواظب باشید که رنگ مو بیشتر از حداکثر زمان تعیین شده در کاتالوگ روی سرتان نماند.

رنگ مو

بد نیست بدانید برای ماندگاری رنگ مو ترفندهای زیر کاربردی می باشد

کاهش گرما و حرارت آب هنگام شستشوی موی رنگ شده

برای آن که بدانید برای ماندگاری رنگ مو چکار کنیم بدانید که دوش داغ ممکن است آرامبخش و خوشایند باشد. اما فراموش نکنید که آب داغ و خیلی گرم بر روی تارهای مو مخصوصا موهای رنگ شده اثر منفی گذاشته و مدت ماندگاری مو را کاهش می دهد. دمای بیش از حد و گرم باعث می شود که رنگ مو ثبات خود را از دست داده همچنین سبب ریزش مو می شود. بهتر است برای شستشوی موهای رنگ شده از آب ولرم با حرارت کمتر استفاده کنید.

هوای خشک و حرارت و تاثیر منفی آن بر موها

حرارت و خشکی بیش از حد برای مو آسیب رسان بوده و مناسب نیست. مخصوصا زمانی که شما مو را رنگ کرده اید، این آسیب بیشتر می شود. همین دلیل بهتر است مو را در معرض حرارت مستقیم قرار ندهید زیرا موهای رنگ شده ضعیف شده و از بین می رود.

سعی کنید استفاده از وسایل گرمایشی از جمله سشوار را محدود کنید تا به این ترتیب موهای خود را از گرما و آسیب محافظت کنید و مدت مانگاری رنگ مو را افزایش دهید.

استفاده کمتر از شامپو

به خاطر داشته باشید که هر چه موهای خود را بیشتر بشویید، مدت ماندگاری رنگ مو کمتر شده و زودتر از بین می رود. بنابراین، فواصل شستشوی مو را کم کنید و همچنین سعی کنید که درماه اول، موی خود را زیاد با شامپو نشویید و سعی کنید با آب ولرم شستشو دهید.

فیلتر دوش مناسبی انتخاب کنید

برخی از فیلتر های دوش استاندارد نبوده و املاح و مواد دیگری مانند مواد معدنی و آهن را از خود عبور می دهند که باعث تغییر رنگ مو شده و مدت ماندگاری رنگ مو را کاهش می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا