سریالسریال خارجی

برترین سریال های کره ای در دهه اخیر

مجله اینترنتی کولاک: طرفداران سریال های کره ای در کشور ما کم نیستند و اینگونه افراد اکثرا به دنبال نظرات و پیشنهاداتی می باشند همین طور که سیل سریال‌های کره‌ای تمام دنیا را فرا گرفته است، خصوصاً پس از اینکه سرویس پخش این سریال‌ها در شبکه نتفلیکس قرار گرفت. داستان‌ها صورت‌های تازه، شخصیت‌های متفاوت دارند و نگاهی به فرهنگ و تاریخ کره‌ای و شکلی از روایت داستان دارند که در جای دیگری در دنیا دیده نشده است. این برنامه که ژانر ترکیبی دارند در قلب خود شخصیت‌هایی دوست داشتنی عرضه می‌کنند و تازگی وجود آنها در دنیا باعث می‌شود جذاب‌تر هم باشند. اگر شما یکی از عاشقان سریال‌های کره‌ای هستید باید این لیست از سریال‌های جذاب کره‌ای را دنبال کنید.

بهترین سریال های کره ای

۱۸. پزشک شاه ‒ The King’s Doctor ‒ ۲۰۱۲

کمک “لی بیونگ هون” به سریال‌های کره‌ای موجب یک پیروزی تماشایی شد. او نمونه‌های مشهور زیادی مثل “جواهری در قصر” (The Jewel in the Palace)، “هور جون” (Hur Jun) و “دونگ یی” (Dong Yi) را کارگردانی کرده است. در “پزشک شاه” او بار دیگر به دوران جوسونگ باز می‌گردد، با داستانی از یک دامپزشک که مقام او افزایش یافته و به درجه پزشک دربار می‌رسد. سریال درباره سفر شخصی است که از دامپزشک بودن و ارتباط داشتن با اسب‌ها، به معاشرت با پادشاه می‌رسد. این سریال نامزد جایزه‌های زیادی شد و نظرات مثبتی از بینندگان نیز دریافت کرد.

۱۷. ماسک عروس ‒ Bridal Mask ‒ ۲۰۱۲

“ماسک عروس” در سال ۱۹۳۰ در سئول اتفاق می افتد و از داستان شورش کره دربرابر نیروهای استعماری استفاده می‌کند. یکی از سخت‌ترین زمانها در تاریخ کره، با خونریزی زیادی توسط دولت ژاپن برای سرکوب شورش همراه بوده است. داستان درباره “لی کانگ تو” یک افسر پلیس است که توسط استعمارگران ژاپن استخدام شده تا همه چیز را تحت کنترل درآورد. در همین زمان، یک نفر از ماسک عروس برای جرقه زدن آتش آزادی در قلب مردم استفاده می‌کند. در این نمایش یک معلم ژاپنی به نام “موک دان” را خواهیم دید که بهترین دوست کانگ تو است، او فردی میهن پرست است که عاشق ماسک عروس می‌باشد.

۱۶. عاشقان ماه: قلب اسکارلت ‒ Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo ‒ ۲۰۱۶

“عاشقان ماه” بر اساس رمانی چینی به نام “هر قدم مبهوت کننده تر” (Startling by Each Step) نوشته “تونگ هوآ” یکی از پرقیمت‌ترین سریال‌های کره‌ای است که که به طور جهانی به فروش رفته است. داستان درباره زن جوانی است که طی یک خورشید گرفتگی کامل به زمان قدیم منتقل می‌شود. وقتی “گو ها جین” در بدن “هه سو” بیدار می‌شود، متوجه می‌شود که به تقریباً هزار سال قبل منتقل شده است. خیلی زود، او با دو شاهزاده ملاقات می‌کند. یکی از آنها “وانگ ووک” مردی آرام است که همه او را دوست دارند. دیگری “وانگ سو” شاهزاده‌ای خشمگین است که به پوشیدن ماسک معروف است.

۱۵. شفادهنده ‒ Healer ‒ ۲۰۱۴-۲۰۱۵

یک حادثه باعث می‌شود سه نفر با هم ملاقات کنند و هر چه بیشتر به رازهای آن حادثه و انقلابی که باید برپا کنند پی می‌برند، زندگیشان تغییر می‌کند. “سو جونگ هو” که به عنوان “شفا دهنده” شناخته می‌شود یک پیغام رسان شب است. او باهوش است و مهارت‌های رزمی خاصی دارد. “چا یونگ شین” یک گزارشگر خبرهای اینترنتی است. کار او هرگز خواهان نداشته، اما او به دنبال شانسی برای ثابت کردن خود در دنیای روزنامه نگاری است. نفر سومی که از او صحبت کردیم، یک گزارشگر معروف به نام “کیم مون هو” است. او شفادهنده را استخدام می‌کند تا به دنبال کودکی بگردد که قرار بوده دهه‌ها قبل مرده باشد، اما به شکلی از رخدادی که جان دو نفر دیگر را گرفت، نجات یافت.

۱۴. پاسخ ۱۹۸۸ ‒ Reply ۱۹۸۸ ‒ ۲۰۱۵

 

سری “پاسخ” یکی از موفق‌ترین سریال‌های شبکه tvn بوده است. این مجموعه در هر فصل عصری متفاوت را به تصویر می‌کشد، به زندگی افراد مختلف میپردازد و به گذشته و آینده تغییر می‌کند تا تنش موجود را زنده نگه دارد. “پاسخ ۱۹۸۸” سومین قسمت از این مجموعه و یکی از پرطرفدارترین‌ها است. داستان در سال ۱۹۸۸ رخ می‌دهد و درباره گروهی از نوجوانان است که هر کدام به روش خود تلاش می‌کند تا با مشکلات خود دست پنجه نرم کرده و به رویایش برسد. یکی از آنها خانواده فقیری دارد، یکی دیگر از خانواده‌ای ثروتمند است، دیگری دانش آموزی عالی است در حالی که دوتای دیگر نمرات خوبی کسب نمی‌کنند. آخرین نفر یک بازیکن بوداک است که می‌خواهد حرفه‌ای شود.

۱۳. تاریخ آرتدال ‒ Arthdal Chronicles ‒ ۲۰۱۹

“تاریخ آرتدال” سریالی تخیلی است که در دنیایی اسرارآمیز به نام آرت اتفاق میفتد. پس از جنگی سخت و تاقت فرسا با ناتال ها، ساکنان آرت بالاخره به صلح دست پیدا می‌کند. با این حال، پس از گذشت زمان، مشکلاتی به وجود می‌آید خصوصاً برای رهبر آنها. “تاگون” پسر رهبر ثابت کرد که در جنگ حضور به سزایی دارد، اما با روش‌های وحشیانه خود شروع به فشار آوردن به پدرش می‌کند که او را از قدرت خلع می‌کند. این موضوع در خانواده موجب کشمکش‌های بر سر قدرت می‌شود؛ اگر تاگون برنده شود، باید ابتدا ریشه خود را پیدا کند.

۱۲. نگهبان: خدای بزرگ و تنها (گوبلین) ‒ Guardian: The Lonely and Great God ‒ ۲۰۱۶-۲۰۱۷

 

یکی دیگر از سریال‌های شبکه tvn “گوبلین” یک سریال فانتزی است که شما را با داستان زیبای خود به خود جذب می‌کند. در مرکز داستان “کیم شین” وجود دارد، یک جن که از زندگی نامیرای خود خسته شده است. او می‌خواهد به زندگی خود پایان دهد، اما فقط یک نفر وجود دارد که قدرت کشتن او را دارد. “وانگ یو” فرشته مرگ که کار او همراهی ارواح پس از مرگ است، به او کمک می‌کند. شین با یک دانش آموز دبیرستانی به نام “جی اون تاک” آشنا می‌شود که قدرت دیدن ارواح را دارد و در آخر عاشق او می‌شود. اما او نمی‌داند که تبدیل شدن به عروس جن، به او این قدرت را می‌دهد تا او را بکشد.

۱۱. آقای آفتاب  ‒ Mr.Sunshine ‒ ۲۰۱۸

در “آقای آفتاب”، “لی بیونگ هون” در نقش اصلی آن ایفای نقش می‌کند. او برای بازی فیلم‌های “خوب، بد، عجیب” (The Good, the Bad, the Weird)، “من شیطان را دیدم” (I Saw the Devil)، “مردان داخلی” (Inside Men)، “هفت دلاور” (The Magnificent Seven)، “ترمیناتور جنسیس” (Terminator Genisys) و پروژه‌های موفق دیگر مشهور است. “آقای آفتاب” بازگشت خود را به تلویزیون کره نشان داد. این سریال به یکی از پر امتیازترین سریال‌های سال است. داستان درباره مردی است که در زمانیکه پسربچه‌ای بود به آمریکا فرار می‌کند و حالا به عنوان افسر نیروی دریایی آمریکا به کره باز می‌گردد. او با تعلق خاطر خود به کشورش در حال کشمکش است، اما باید وارد عمل شود چرا که طرحی خطرناک در حال تهدید کشور است.

۱۰. غریبه ‒ Stranger ‒ ۲۰۱۷

این سریال درباره مردی است که حس همدلی خود را از زمان کودکیش از دست داده است. حالا، او وکیل مدافع است و فقدان مشارکت شخصی و احساسی او در پرونده باعث می‌شود که او در حرفه خود موفق باشد. زمانی که با افسر پلیسی دلسوز که به دنبال یک قاتل سریالی بیرحم است ملاقات می‌کند، وقایع تغییر می‌کنند. او با افسر پلیس همکاری می‌کند تا به عمق این جنایت دست یابد و هویت مجرم را مشخص کند. اما این تنها مشکل آنان نیست، آن‌ها باید با فساد گسترده موجود در اداره پلیس نیز مبارزه کنند.

۹. فرزندان هیچکس ‒ Children of Nobody ‒ ۲۰۱۹

“فرزندان هیچکس” سریالی رازآلود است که از احساسات شخصیت اصلی استفاده می‌کند و آنها را به رازهای تاریک جرم و جنایت هدایت می‌کند. زندگی “چا وو کیونگ” قبل از اتفاق افتادن رخدادهای بد عالی بود. او به عنوان یک روانشناس کودک مشغول به کار بود، رابطه‌ای عاشقانه با همسرش داشت و منتظر فرزند دومشان بود. اما یک تراژدی ناگهانی زندگی او را به طرزی رازآلود پیچیده می‌کند. کودکی عجیب تحت مراقبت او قرار می کیرد و زمانی که او شروع به رمزگشایی ذهن او می‌کند، موضوعات شگفت انگیزی را آشکار می‌کند.

۸. آقای من ‒ My Mister ‒ ۲۰۱۸

 

“آقای من” داستان سه برادر و زنی را که زندگی آنها را تغییر می‌دهد را روایت می‌کند. بزرگ‌ترین آنها “پارک سان هون” مردی میانسال است که در شغل‌های متعدد با بدشانسی مواجه شد. با این وجود، تمام این شکست‌ها روحیه او خراب نشده است. دومین برادر “پارک دان هون” نام دارد که در بین آنها از همه موفق‌تر و مهندس یک شرکت معماری است. کوچک‌ترین آنها “پارک کی هون” می‌باشد که در زمان بیست سالگی طعم موفقیت را چشید اما از آن موقع دیگر قادر به بازآفرینی آن نشد. “لی چی آن” زمانی وارد می‌شود که رئیسش او را می‌فرستد تا جاسوسی “پارک دونگ هون” را بکند و نقطه ضعف او را پیدا کند.

۷. دکتر خوب ‒ Good Doctor ‒ ۲۰۱۳

این سریال که توسط منتقدان به شدت مورد تحسین قرار گرفته است، داستان دانشمند اوتیسمی را دنبال می‌کند که وارد دنیای پزشکی شده تا ثابت کند از چیزی که دیگران فکر می‌کنند بسیار بهتر است. “پارکشی اون” در زمان کودکی توانایی حافظه فضایی خوبی از خود نشان می‌داد و به جراح اطفال تبدیل می‌شود. او در یکی از بهترین بیمارستان‌ها به عنوان رزیدنت در حال کار است و و زمان مشخصی برای رسیدن به اهداف خود دارد. برخی از همکارانش برای او دلسوزی کرده و به او کمک می‌کنند اما تنها یک جراح به خصوص وجود دارد که تحت تأثیر استعداد او قرار نمی‌گیرد. زمانی که او عاشق یکی از جراحان می‌شود، اوضاع پیچیده‌تر می‌شود.

۶. میسانگ: زندگی ناتمام ‒ Misaeng: Incomplete Life ‒ ۲۰۱۴

این سریال که بر اساس داستان وبتون به همین نام ساخته شده، یکی از سریال‌های محبوب کره‌ای است که در زمان خود رکورد امتیاز را برای شبکه خود شکست. داستان آن درباره پسری جوان است که مجبور است وارد دنیای رقابتی شرکت شود، اما نه تجربه دارد و نه مدارک آکادمیک مورد نیاز تا در این حرفه دوام بیاورد. شخصیت اصلی “جانگ گوری” به دنبال آرامش و راهنمایی در بازی بوداک است که خود در آن استاد است و قصد داشت که آن را به طور حرفه‌ای دنبال کند. اما این رؤیا نمی‌تواند به حقیقت بدل شود، و حالا با توصیه کسی، به عنوان کارآموز در یک شرکت تجاری گیر کرده است.

۵. پادشاهی ‒ Kingdom ‒ ۲۰۱۹

سریال‌های کره‌ای هرگز تنها به یک ژانر بسنده نکرده‌اند. داستان‌هایی عاشقانه وجود داشته‌اند که ترکیبی از ژانر علمی تخیلی و داستان‌های تاریخی مهیج نیز در آن بوده اند. “پادشاهی” سریالی است که ژانر درام دوره‌ای را با ژانر ترسناک ترکیب می‌کند. این داستان که بر اساس داستان وبکم به نام “پادشاهی خدایان” (The Kingdom of the Gods) بوده، در دوره جوسون و در دهه ۱۵۹۰ اتفاق میفتد. همه چیز از آنجا شروع می‌شود که ولیعهد “یی چانگ” پس از مرگ ناگهانی پدرش بر تحت شاهی می‌نشیند. یا بهتر است بگوییم این چیزی است که مقامات گفته‌اند. در واقعیت، پادشاه به یک بیماری مرموز مبتلا و به موجودی زامبی مانند تبدیل شد. همان بیماری در بخش‌های مختلف کشور ریشه می‌کند و شاهزاده باید دلیل شیوع این بیماری را پیدا کرده و قبل از آنکه کل امپراطوری را در بربگیرد راهی برای درمان آن پیدا کند.

۴. شکارچی برده‌ها ‒ The Slave Hunters ‒ ۲۰۱۰

 

داستان “شکارچی برده‌ها” در زمان سلسله جوسون اتفاق میفتد و مجموعه‌ای پیچیده از شخصیت‌ها و احساسات آنها را دنبال می‌کند. سال‌ها پیش “لی دگیل” عاشق “اون نئون” می‌شود که خواهر بردهٔ خانواده دگیل یعنی “کیون نام” می‌باشد. مشاجره‌ای بین آنها باعث می‌شود کیون خانه خانواده را آتش زده، دگیل را زخمی کرده و با اون نئون فرار کند. در حال حاضر، دگیل توانسته با وجود زخم‌هایش زنده بماند و حالا تبدیل به یک شکارچی برده‌ها شده، و به دنبال عشق گمشده‌اش می‌گردد. در همین حال، یک ژنرال نظامی به نام “سونگ ته‌ها” سفری را آغاز می‌کند تا وارث اصلی تاج و تخت را پیدا کند. او با اون نئون ملاقات کرده و عاشق او می‌شود. و حالا بدون اینکه او این را بداند، دگیل استخدام شده است تا او را دستگیر کند.

۳. هشدار عشق ‒ Love Alarm ‒ ۲۰۱۹

این سریال ساخت شبکه نتفلیکس با داستان منحصر به فرد خود دنیا را به طوفان کشید. داستان درباره سه شخصیت و یک برنامه به نام هشدار عشق است که زمانی که کسی که عاشق کاربران است از فاصله ده متری آنها عبور می‌کند، به آنها خبر می‌دهد. داستان در دو بازه زمانی اتفاق میفتد، یک در دوره روزهای مدرسه و دیگری چهار سال بعد. همینکه ما به گذشته و آینده سفر می‌کنیم، متوجه تغییرات زیاد عشق و دوستی می‌شویم و اثرات این برنامه جدید بر جامعه را خواهیم دید. در این سریال هشت قسمته داستان از یک افسانه عاشقانه نوجوانانه به داستانی تبدیل می‌شود که بزرگسالان در آن زندگی می‌کنند و با فشار فزاینده این برنامه محبوب سر و کله می‌زنند.

۲. نسل خورشید ‒ Descendants of the Sun ‒ ۲۰۱۶

“نسل خورشید” یکی از سریال‌های مشهوری است که مسئول محبوب شدن سریال‌های کره‌ای در بازار بین المللی است. این سریال در کره محبوبیت زیادی کسب کرد، اما پس از انتشارش در آسیا به یک پدیده تبدیل شد. نسل خورشید جوایز زیادی برنده شد و همچنین قلب افراد زیادی را جلب خود کرد، و موفقیت آن باعث شد تا اقتباساتی از آن در کشورهای ویتنام، چین و فیلیپین ساخته شود. داستان درباره “یو شی جین” کاپیتان نیروهای ویژه و دکتر “کانگ مو یون” است. آن‌ها در ابتدا یکدیگر را در اورژانس ملاقات می‌کنند و بلافاصله به یکدیگر علاقمند می‌شوند. با این وجود، جنگ تهدید می‌کند که آنها را از هم جدا کند.

۱. مادر ‒ Mother ‒ ۲۰۱۸

اگر متوجه شوید که کودکی مورد آزار خانگی قرار می‌گیرد چه واکنشی نشان می‌دهید؟ کارهای زیادی به ذهن انسان خطور می‌کند، اما به عنوان غریبه، ما چیزی از اصل وضعیت نمی‌دانیم. در “مادر” “لی بو یونگ” به عنوان “کانگ سو جین” یک معلم در مدرسه ابتدایی که متوجه حقیقتی تلخ درباره یکی از دانش آموزان خود می‌شود، ایفای نقش می‌کند. این کودک مورد خشونت خانگی قرار می‌گیرد و سوجین که خانواده او را می‌شناسد، می‌داند که کاری از دستش بر نمی‌آید. اما او نمی‌تواند به این موضوع بی توجهی کند، در نتیجه قدمی بزرگ بر میدارد که موجب تغییر زندگی او و کودک می‌شود.

منبع: thecinemaholic

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا