مذهبی

آدرس سایت هیئت های مذهبی مجازی + مراسم شب های قدر را از چه سایتی ببینیم؟

آدرس سایت هیئت های مذهبی مجازی همچنین نحوه دیدن مراسم شب های قدر به صورت مجازی به همراه اطلاعات تکمیلی درباره هیئت مجازی در این مطلب. با شیوع ویروس کرونا در کشور بسیاری از اجتماعات از جمله نماز‌های جمعه و مراسم اعتکاف به توصیه وزارت بهداشت تعطیل و اماکن عمومی به دلیل حفظ سلامت مردم نیز بسته شد. در این میان هیئت‌ها و مراسم‌ مذهبی نیز از جمله مکان‌هایی بودند که برای جلوگیری از ابتلای مردم به ویروس کرونا تعطیل شده‎اند.


بعد از این اتفاق غلامرضا سازگار، شاعر و مداح پیشکسوت اهل بیت(ع) با صدور پیامی خطاب به مداحان اهل بیت(ع) و عموم مردم بر تشکیل مجالس روضه خانگی و بیان ذکر نام اهل بیت در منازل تأکید کرد تا یاد و ذکر اباعبدالله الحسین(ع) قطع نشود. بعد از این پیام بسیاری از هیئت‌های مذهبی کشور تصمیم زیبا و بجایی گرفتند.

ایده‌ای که برخی از هیئت‌های مذهبی این روز‌ها دنبال می‌کنند، استفاده از بستر فضای مجازی برای برگزاری مجالس اهل بیت(ع) است. به عنوان مثال مؤسسه عقیق با راه‌اندازی پویشی تحت عنوان «قرار عاشقی در هیئت مجازی» اقدام به پخش زنده مداحی جمعی از مداحان اهل بیت(ع) در صفحه اینستاگرام کرد.

این طرح قرار است ادامه پیدا کند و تعداد دیگری از مداحان اهل بیت(ع) نیز در قالب این طرح به صورت مجازی به مداحی خواهند پرداخت.

هیئت‌هایی که تمایل به مشارکت در این طرح را دارند می‌توانند با انتشار پست خود در صفحه اینستاگرام هیئت و قرار دادن هشتک #قرار_عاشقی_در_هیئت_مجازی یا #هیئت_تعطیل_نمی‌شود و تگ کردن صفحه اینستاگرام عقیق در این طرح شرکت کنند.

همچنین در جدیدترین خبر و به نقل از روابط عمومی ساترا، سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی با هیات رزمندگان اسلام تفاهم‌نامه‌ای با هدف رونق هیات‌های مجازی در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر با حضور محمدصادق امامیان رییس ساترا و حسین نجات رییس هیات امنای رزمندگان اسلام منعقد کردند.

بر این اساس بیش از ۴۰۰ هیات در سرتاسر کشور می‌توانند از طریق رسانه‌های صوت و تصویر، برنامه‌های خود را برای مخاطبان به صورت زنده پخش کنند.
این پخش زنده ذیل دستورالعمل اجتماعات مجازی زنده که اسفند ۹۸ به دنبال شیوع کرونا در کشور و با هدف غنی‌سازی محتوای رسانه‌ای شهروندان توسط ساترا منتشر شده بود،  انجام می‌شود. تا کنون سایت mahafel.live برای این امر اختصاص یافته که در روزهای آینده به رسانه‌های منتشرکننده هیات مذهبی افزوده می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا