اخبار داغسلامت

بعد از کاشت مو کدام مواد غذایی مضر هستند؟

بهترین مواد غذایی برای رشد دوباره و تقویت مو بعد از کاشت مو ، معمولا سبزیجات سبز مانند اسفناج و کلم بروکلی هستند و همچنین، فلفل و گوجه فرنگی هم می تواند بسیار مفید باشد. ماهی دارای مواد مغذی بسیار بالایی است و شامل روغن های مختلف است که باعث تقویت فولیکول های مو می شود.  یکی دیگر از مواد غذایی موثر بعد از کاشت مو، مصرف حبوبات و آجیل است که در رشد سالم فولیکول های مو، بعد از کاشت مو، سودمند است. علاوه بر این، پیگیری یک رژیم متعادل برای جلوگیری از «شوک کاشت مو» بسیار تاثیر گذار بوده و کمک زیادی به فرد می کند. رژیم های غذایی حاوی آهن، روی و مواد معدنی برای تولید موهای سالم و فولیکول ها، لازم هستند.

همچنین می توانید بعد از کاشت مو از مواد غذایی شیرین و با ویتامین بالا مصرف کنید. غذاهایی که غنی از پروتئین، آهن، روی، منیزیم، کلسیم و ویتامین B6 هستند، منابع عالی و مغذی برای رشد موهای سالم ، جدید و فولیکول های قوی هستند. این مواد مغذی معمولا در غذاهایی مانند ماهی، سیب زمینی، لوبیا، فلفل، بروکلی، گوجه فرنگی، اسفناج، آجیل و حبوبات یافت می شود.

معمولا بعد از کاشت مو، رشد موها جدید گاهی تا شش ماه به طول می انجامد. بنابراین، شما در این فرصت می توانید یک رژیم غذایی مناسب را در پیش گیرید. ویتامین ها و مکمل هایی که بعد از کاشت مو برای رشد مو مفید هستند: باید گفت که، بهترین راه برای رسیدن به اهداف تغذیه ای از طریق عادات غذایی است، نه از طریق مکمل. اما مکمل های تغذیه ای هم در دستیابی به اهداف تغذیه ای، در کنار مصرف مواد غذایی، مناسب هستند. در صورت مصرف مکمل ها، رشد مو به میزان قابل توجهی تحریک شده و شما می توانید با در نظر گرفتن این مکمل ها، مواد غذایی مورد نظر را مصرف کنید. این ویتامین ها عبارتند از:

  • کلسیم
  • آهن
  • منیزیم
  • پروتئین
  • ویتامین B6
  • فلز روی

۵ غذای مضر بعد از کاشت مو

بعد از کاشت مو باید مراقب رژیم غذایی خود باشید تا از آسیب رسانی به موهای کاشته شده و رشد موهای جدید، جلوگیری شود. در حالت ایده آل، تغییرات در عادات رژیم غذایی باید قبل از کاشت مو انجام شود در غیر اینصورت، آسیب های جبران ناپذیری بر سلامت موهای فرد وارد می شود. افرادی که کاشت مو انجام داده اند باید از مصرف غذاهای فراوری شده، همچنین هر نوع نوشیدنی حاوی شکر افزوده اجتناب کنند. بنابراین بیماران باید در نظر داشته باشند که مصرف برخی مواد غذایی در این دوره مخصوصا چند هفته اول کاشت مو، مناسب نیست و پس از کاشت مو باید با تغییرات غذایی رژیمی و اجتناب از مواد غذایی فراوری شده از موهای خود محافظت کنید.

برخی از مواد غذایی مضر بعد از کاشت مو عبارتند از:

۱- فست فود مصرف مواد غذایی بسیار چرب فرآوری شده و فست فود ها بعد از کاشت مو برای رشد موهای جدید بسیار مضر است بنابراین از مصرف فست فود بعد از کاشت مو پرهیز کنید.

۲- اره ماهی سطح بالای جیوه می تواند منجر به ریزش مو شود، برخی از ماهی ها از جمله اره ماهی و یا ماهی تن دارای سطح بالایی از جیوه هستند.

۳- نوشابه هایی با سودای رژیمی یکی دیگر از مواد مضر بعد از کاشت مو ، مصرف نوشابه های حاوی سودای رژیمی است که نوعی شیرین کننده مصنوعی به ویژه آسپارتام است که سبب ریزش مو می شود. ۴-قند به طور کلی مصرف مواد بسیار شیرین و حاوی قند بعد از کاشت مو توصیه نمی شود. دلیل مضر بودن قند برای مو این است که مواد قندی، مانع از جذب پروتئین های ضروری برای رشد موها می شود. بنابراین، از مصرف غذاهای حاوی قند جلوگیری کنید.

۵-نشاسته از آنجا که نان سفید، کیک، شیرینی، پاستا سفید و دیگر نشاسته های تصفیه شده بیش از حد فرآوری شده و به شکر تبدیل می شوند سبب ریزش مو می شود.

۶- کنار گذاشتن غذاهای چرب بعد از کاشت مو باید از مصرف غذاهای سرخ کردنی و چرب اجتناب کنید. در ماه اول بعد از کاشت مو ، مصرف غذاهای چرب ممنوع است. رشد مو بعد از کاشت مو کمی کند بوده و نسبت به برخی مواد غذایی واکنش نشان می دهد. تأثیر منفی عادات بد مواد غذایی بر سلامت مو، بعد از کاشت مو به اندازه تاثیر مثبت عادات غذایی است. یک رژیم غذایی ضعیف که حاوی مواد مغذی نباشد، به هیچ وجه برای موهای شما مفید نیست مخصوصا برای بیمارانی که کاشت مو انجام داده اند.

۷- نوشیدنی های الکلی مصرف نکنید مصرف الکل باعث کاهش سطح روی در بدن شما می شود. روی یک ماده معدنی ضروری برای رشد موهای سالم است. مصرف نوشیدنی های الکلی سبب خشک و شکننده شدن موها می شود. بهتر است به جای مصرف نوشابه های گازدار و یا الکلی از آبمیوه های کم قند استفاده کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا