سریالسریال خارجی

معرفی بهترین سریال های ۲۰۲۰ به انتخاب کاربران imdb

معرفی کامل محبوب ترین و بهترین سریال های ۲۰۲۰ دنیا به انتخاب کاربران سایت معتبر IMDB به همراه اسامی بازیگران داستان و زمان پخش آنها در این مطلب. سال گذشته میلادی (۲۰۱۹) برای دوستداران و دنبال کنندگان حرفه ای سریال های روز دنیا، سال بسیار خوب و پر باری بود. پیشتازان سریال ها “بازی تاج و تخت” و “چرنوبیل” بودند که بینندگان زیادی را به پای تماشا کشاندند. هر چند پایان بندی سریال بازی تاج و تخت چندان مورد استقلال قرار نگرفت. کاربران ایرانی در این سال همچنین از سریال “پیکی بلایندرز” نیز استقبال خوبی به عمل آوردند.

بهترین سریال های 2020
بهترین سریال های ۲۰۲۰

بسیاری از این سریال ها در سال ۲۰۲۰ نیز ادامه خواهند داشت. به همین خاطر آمار پایانی سال ۲۰۱۹ را در این مطلب قرار داده و طی روزهای پیش رو این آمار با استقبال کاربران سایت imdb نوشته نیز به روز می شود.

همچنین باید این نکته را در نظر داشت همانطور که تابستان زمان درخشش فیلم‌های پرطرفدار هالیوود و اکران آن‌ها است، با آغاز پاییز هم سریال های تلویزیونی جهان کار خود را شروع می‌کنند. البته با ظهور سرویس‌های پخشی مانند نتفلیکس، نحوه تماشا کردن تلویزیون هم دیگر از شکل سنتی آن تغییر پیدا کرده و بینندگان می‌توانند هر زمان که خواستند، می‌توانند قسمت‌های مختلف برترین سریال های دنیا را تماشا کنند. بهترین سریال های خارجی معمولا کار خود را از این روزهای ابتدایی پاییز شروع می‌کنند و شاهد سریال های کاملا جدید و فصل‌های جدید سریال های قدیمی هستیم.

سریال Game of Thrones

سریال فانتزی «بازی تاج و تخت» یا Game of Thrones به‌وسیله دو نویسنده به نام‌های دیوید بنیاف و دی. بی. وایس برای شبکه HBO ساخته شد. این سریال که از روی مجموعه داستان‌های پرفروش جرج آر. آر. مارتین با نام ترانه یخ و آتش ساخته شده، از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ پخش شد. داستان سریال درباره سرزمین‌های خیالی وستروس و اسوس است که خاندان‌های اشرافی ساکن آن‌ها برای به دست آوردن تخت آهنین و پادشاهی هفت اقلیم به رقابت و جنگ با یکدیگر می‌پردازند.

سریال Game of Thrones رکورددار بیشترین بیننده در شبکه HBO است و بارها از سوی منتقدین به‌خاطر داستان و شخصیت‌پردازی پیچیده و همچنین کیفیت ساخت بالایش مورد تحسین قرار گرفته است. این سریال ۵۸ بار برنده جایزه امی در بخش‌های مختلف شده و با ۱۶۱ نامزدی در این مراسم، از این حیث رکورددار محسوب می‌شود.

سریال Chernobyl

Chernobyl|سریال چرنوبیل
شبکه پخش کننده ژانر خالق اثر تعداد فصل امتیاز IMDB امتیاز راتن تومیتوز
HBO درام تاریخی کریگ مازین مینی سریال ۹٫۵ از ۱۰ ۹۵%

سازندگان سریال Chernobyl در آن وقایع فاجعه بار ۱۹۸۶ چرنوبیل را روایت می‌کنند و نشان می‌دهند که چگونه بوروکراسی نامناسب می‌تواند وضعیت بد را چندین برابر بدتر کند. این سریال که پس از اتمام Game of Thrones پخش شد، به سرعت توانست نظر بینندگان و منتقدین را به خود جلب کند. با ترکیب ترس، کمدی سیاه، و طنز سیاسی این قطعا یکی از بهترین سریال های ۲۰۱۹ است. برای آشنایی بیشتر با این سریال و وقایع پشت پرده آن می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.

 سریال Stranger Things

بهترین سریال های تاریخ جهان / Season 3 stranger things
شبکه پخش کننده ژانر خالق اثر تعداد فصل امتیاز IMDB امتیاز راتن تومیتوز
نتفلیکس علمی تخیلی، ترسناک برادران دافر ۳ ۸٫۸ از ۱۰ ۹۳%

سریال Stranger Things یکی از ساخته‌های بسیار پر طرفدار نتفلیکس است که اتفاقات آن در دهه هشتاد میلادی روی می‌دهد. بازیگران این سریال، را نوجوانانی تشکیل می‌دهند که در آن در حال تلاش برای حل معمای اتفاقات عجیب و تئوری‌های توطئه هستند که در شهرشان روی می‌دهد. در حالی که همه فکر می‌کردند این سریال بهتر بود در پایان فصل دوم به پایان می‌رسید و کار را در اوج رها می‌کرد، سازندگان با ساخت فصل سوم نشان دادند که هنوز این سریال پتانسیل زیادی برای ادامه دارد.

سریال Peaky Blinders

فصل پنجم سریال تاریخی Peaky Blinders
شبکه پخش کننده ژانر خالق اثر تعداد فصل امتیاز IMDB امتیاز راتن تومیتوز
بی بی سی وان تاریخی، اکشن، جنایی، درام استیون نایت ۵ ۸٫۸ از ۱۰ ۹۲%

سریال Peaky Blinders درباره خانواده تبهکار شلبی و اتفاقات پیرامون آن‌ها پس از جنگ جهانی دوم است. نویسندگی، بازیگری، و سینماتوگرافی این سریال همواره مورد ستایش قرار گرفته و به خوبی توانسته جو آن دوران را زنده کند. پخش فصل پنجم این سریال به تازگی تمام شده است که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن، می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید. این سریال یک گنجینه طلا برای کسانی است که به دوران ابتدای قرن بیستم علاقه دارند.

سریال وست ورلد Westworld فصل ۳

شبکه پخش کننده: HBO

پخش فصل دوم سریال Westworld با انتقاداتی همراه شد، بیشتر این مخالفت‌ها مربوط به پیچیده کردن روایت داستان و بهره گیری از راوی نامطمئن است که باعث شد برخی، ادامه تماشای سریال را کنار بگذارند. البته رئیس HBO از پیچیدگی این فصل وست‌ورلد دفاع کرده بود و گفت که این مجموعه برای همه نوع تماشاگری ساخته نشده! وست‌ورلد همچنان سریال باکیفیتی است و یکی از برترین آثار شبکه HBO محسوب می‌شود که می‌تواند در فصل سوم، داستان قابل درک‌تری ارائه کند و به استانداردهای فصل اول نزدیک شود. حالا برنارد و دولورس باید در دنیای خارج از پارک، با ماجراهای جدیدی دست و پنچه نرم کنند، باید دید که سازندگان خلاق این سریال یعنی جاناتان نولان و لیزا جوی، چگونه مجموعه‌ای را تقدیم مخاطبان می‌کنند. لازم است ذکر کنیم که آرون پال در نقشی جدید به فصل سوم وست‌ورلد پیوسته است.

فالکون و سرباز زمستان

شبکه پخش کننده: دیزنی پلاس

فالکون و سرباز زمستان یک از چند سریالی است که قرار است «دنیای سینمایی مارول» (MCU) را به مرحله جدیدی ببرند،. در این سریال که پس از «جنگ ابدیت» جریان دارد، سم ویلسون (با بازی آنتونی مکی) سعی دارد جایگاهی که استیو راجرز به او داده را حفظ کند و دوست قدیمی استیو یعنی «باکی» یا همان سرباز زمستان نیز همراه اوست. اما به نظر می‌رسد دولت آمریکا چنین موضوعی را قبول ندارد و سعی دارد جایگزین رسمی خود برای کاپیتان آمریکا به نام U.S Agent را معرفی کند. گفته شده که شخصیت «بارون زیمو» (در فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی حضور داشت) بازمی‌گردد و قرار است ماجراجویی‌های جذابی را در این سریال شاهد باشیم.

سریال فارگو Fatgo  فصل ۴

شبکه پخش کننده: FX

سریال Fargo از جمله آثار جنایی و معمایی تحسین‎‌شده در تلویزیون و ساخته‎ی ذهن خلاق «نوآ هاولی» است که به صورت آنتولوژی ساخته می‌شود، یعنی در هر فصل از آن، شاهد دوره، شخصیت‌ها و داستان جدیدی هستیم. سه فصل قبلی، موردپسند تماشاگران و منتقدان قرار گرفته و اکنون فصل چهارم با حضور کمدین آمریکایی یعنی «کریس راک» بازمی‌گردد. فارگو این بار بینندگان را به دهه ۵۰ میلادی در شهر کانزاس می‌برد، و درگیری میان گروه‌های خلافکار و مافیایی «آفریقایی – آمریکایی» و «ایتالیایی» را به تصویر می‌کشد. دو خانواده، برای ایجاد صلح، فرزندان یکدیگر را معامله می‌کنند، اما همان‌طور که انتظار می‌رود، اتفاقاتی می‌افتند که این صلح را به نبردی تمام عیار تبدیل می‌کند.

سریال بیگانه

تاریخ انتشار: ۱۲ ژانویه (۲۲ دی)

سریال «بیگانه» (The Outsider) بر اساس رمانی نوشته استفن کینگ در سال ۲۰۱۸ با همین نام ساخته شده است. بعد از قتل هولناک یک پسر نوجوان، پلیس های محلی و کارآگاهان متوجه ردپای یک عامل ماوراءالطبیعه در این ماجرا می شوند که نه تنها رویکردهای معمول بررسی ماجرا را تغییر می دهد بلکه دیدگاه این افراد نسبت به زندگی را نیز به طور کلی دستخوش دگرگونی خواهد ساخت. در «بیگانه»، بن مندلسون نقش یک افسر پلیس به نام رالف اندرسون را بازی می کند و از دیگر بازیگران این سریال می توان به سینتیا اریوو، جیسون بیتمن، بیل کمپ، میر وینینگام، پدی کانسیدین، جولین نیکلسون، یول وازکز، جرمی کاب و مارک مانچاکا اشاره کرد.

در سال ۲۰۲۰ نیز تعدادی سریال جدید از شبکه HBO منتشر خواهند شد که در کنار سریال های قبلی می توانند مخاطبان و طرفداران این شبکه را سرگرم سازند.

خیابان شماره ۵

تاریخ انتشار: ۱۹ ژانویه (۲۹ دی)

سریال «خیابان شماره ۵» (Avenue 5) که توسط آرماندو یانوچی خلق شده در مورد یک سفینه فضایی مسافربری متعلق به آینده است که سلبریتی ها را به فضا می برد. وقتی که این سفینه گم می شود، مسافران و خدمه مجبور به اتخاذ تصمیمی سخت می شوند تا زنده بمانند. در گذشته، یانوچی برای شبکه HBO سریال کمدی «معاون» (Veep) را ساخته و اخیراً نیز کارگردانی فیلم سینمایی «مرگ استالین» (The Death of Stalin) و «تاریخ شخصی دیوید کاپرفیلد» (The Personal History of David Copperfield) را بر عهده داشته است. از بازیگران سریال «خیابان شماره ۵» می توان هیو لوری، جاش گد، زک وودز، هیمیش پاتل، ربکا فرانت، سوزی ناکامورا، نیکی آموکا-برد، لنورا کریچلو و ایتان فیلیپس را نام برد.

در سال ۲۰۲۰ نیز تعدادی سریال جدید از شبکه HBO منتشر خواهند شد که در کنار سریال های قبلی می توانند مخاطبان و طرفداران این شبکه را سرگرم سازند.

مک میلیونز

تاریخ انتشار: ۳ فوریه (۱۴ بهمن)

مجموعه مستند «مک میلیونز» (McMillions) در مورد یک تقلب در رقابت های لاتاری مک دونالد بین سال های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۰ است. وقتی که رییس بخش امنیت یک کمپین بازاریابی متوجه خطایی رویکردی در این لاتاری شد توانست سیستم را دستکاری کرده و در نهایت با کمک خانواده مافیایی کلمبو دست مک دونالد را رو کرد. همچنین فیلمی در مورد این ماجرا در حال ساخت است که بن افلک در نقش کارگردان و مت دیمون در نقش بازیگر در آن حضور خواهند داشت.

در سال ۲۰۲۰ نیز تعدادی سریال جدید از شبکه HBO منتشر خواهند شد که در کنار سریال های قبلی می توانند مخاطبان و طرفداران این شبکه را سرگرم سازند.

توطئه ای علیه آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۶ مارس (۲۶ اسفند)

سریال «توطئه ای علیه آمریکا» (The Plot Against America) که بر اساس رمانی به همین نام نوشته فیلیپ راث ساخته شده داستان یک خانواده یهودی اهل نیوجرسی را روایت می کند که شاهد ظهور و به قدرت رسیدن یک چهره ضد یهودی به نام چارلز لیندبرگ هستند. این سریال توسط همکاران قدیمی، دیوید سیمون و اد برنز (که سابقه ساخت سریال محبوب و مشهور «شنود» (The Wire) را نیز در کارنامه دارند) برای شبکه HBO ساخته شده و از بازیگران آن می توان به وینونا رایدر، زوی کازان، مورگان اسپکتور، جان تورتورو، آنتونی بویل و ایژی رابرتسون، کودک بازیگر اکنون مشهور فیلم «داستان ازدواج» (Marriage Story) اشاره کرد.

در سال ۲۰۲۰ نیز تعدادی سریال جدید از شبکه HBO منتشر خواهند شد که در کنار سریال های قبلی می توانند مخاطبان و طرفداران این شبکه را سرگرم سازند.

سریال بتی

تاریخ انتشار: نامشخص

سریال «بتی» (Betty) که بر اساس یک فیلم سینمایی به نام «Skate Kitchen» ساخته کریستال موزل در سال ۲۰۱۸ ساخته شده یک سریال عمدتاً دخترانه است که بر روی گروهی اسکیت سوار در نیویورک سیتی تمرکز دارد. این سریال ظاهراً به نقش جنسیت ها در فرهنگ فرعی خیابانی شهر پرداخته و موزل نیز کارگردانی آن را بر عهده خواهد داشت. در این سریال نیز از بازیگران فیلم سینمایی «Skate Kitchen» استفاده شده که شامل راشل وینبرگ، نینا مورا، مونبیر و دیدی لاولس هستند.


برای دیدن مطالب بیشتر به لینک های بهترین سریال های خارجی ۲۰۲۰ و سریال جدید خارجی مراجعه کنید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا