چهره هاسلبریتی خارجی

بیلی آیلیش برنده ۵ جایزه گرمی ۲۰۲۰ کیست؟ + بیوگرافی و اینستاگرام

مجله اینترنتی کولاک ترجمه: سمیرا فیض آبادی: در مراسم جوایز موسیقی گرمی ۲۰۲۰، بیلی آیلیش، ستاره پاپ آمریکایی، برنده پنج جایزه از جمله در بخش‌های بهترین هنرمند جدید و ترانه سال شده است. این ترانه‌سرا و خواننده ۱۸ ساله همچنین جایزه بهترین آلبوم سال را برای نخستین آلبوم خود با نام “وقتی که همه ما می خوابیم، کجا می‌رویم” از آن خود کرد.

بیلی آیلیش

در این مطلب بیوگرافی بیلی ایلیش یک خواننده و ترانه‌سرای معروف آمریکایی اهل لس انجلس از نظرتان می گذرد. او در سال ۲۰۱۶ با انتشار اولین آهنگ صوتی خود که “Ocean Eyes” نام داشت طرفداران قابل توجهی بدست آورد. آهنگ‌هایی که ایلیش می سراید براساس تجربیات زندگی شخصی خودش است و او این موضوع را در یکی از مصاحباتش تائید کرده است. در سال ۲۰۲۰ و در سن ۱۸ سالگی ارزش خالص دارایی‌های این خواننده بااستعداد ۶ میلیون دلار برآورد شده است.

زندگی شخصی بیلی ایلیش

بیلی آیلیش

بیلی ایلیش ۱۸ دسامبر سال ۲۰۰۱ میلادی در لس آنجلس، کالیفرنیا به دنیا آمد. نام کامل او بیلی ایلیش پیریت بیرد اوکونل است. او درخانواده‌ای به دنیا آمد که اهل هنر، موسیقی و بازیگری هستند. فینیاس اوکانل، برادر بزرگتر بیلی خواننده و ترانه سرا بود و بیلی با مشاهده کار برادرش عاشق موسیقی شد. به علاوه لازم به ذکر است که مادر او ترانه‌سراست و پدرش سازهای همچون پیانو می‌نوازد. مادر او، مگی بیرد  بازیگر شناخته شده‌ای است و پدرش، پاتریک اوکونل فیلمنامه‌نویس است. پدرش به میکس کردن آهنگ آرتیست‌های مختلف علاقه داشت.

بیلش ۱۶۳ سانت قد دارد. او سال‌های اولیه زندگی در خانه درس خواند، اما این مانع حضور او در فعالیت های خارج از  محدوده  او نشد. او عاشق بازیگری در فیلم های خانگی بود و هر وقت این شانس را پیدا می کرد، اواز می خواند و می رقصید.

بیلی آیلیش

بیلی در ۸ سالگی، به یک گروه کر پیوست و سه سال همراه آنها آواز خواند. از ۱۱ سالگی بعد  کار ترانه سرایی و خوانندگی انجام اد. او همچنین چندین فیلم کوتاه ساخته است که آنها را با دوربین خودش می‌گرفت و در ‘iMovie’ ویرایش میکرد.

به غیر از بازیگری و موسیقی، بیلی عاشق رقص بود. او در سالهای نوجوانی خود کلاس های رقص را پشت سر گذاشت. بیلی با داشتن مهارت‌های فراوان، هدفش بدست اوردن یک حرفه بزرگ در تجارت نمایش بود.

شروع حرفه موسیقی

بیلی آیلیش

آهنگ Ocean Eyes در اکتبر سال ۲۰۱۵ نوشته شد. این آهنگ در ابتدا برای کلاس رقص بیلی ضبط شده بود. او این آهنگ را به معلم رقص خود داد تا از آن برای روتین‌های رقص بعدی‌اش استفاده شود. این آهنگ اوایل سال ۲۰۱۶ میلادی در ‘SoundCloud’ آپلود شد و تا ماه مارش موزیک ویدئوی آن منتشر شد. این آهنگ منتشر شد و در یک بازه زمانی بسیار کوتاه بیش از ۱۰ میلیون بازدید و دانلود داشت. بسیاری از سرمایه‌گذاران موسیقی با په میدان گذاشتند تا حق امتیاز این اهنگ را بخرند که نهایتا توسط ‘Darkroom’ در سطح جهانی منتشر شد و خیلی زود موفقیت تجاری قابل توجهی بدست آورد.

بیلی قبل از انتشار آلبوم «EP» دو آیتم آهنگ تکی از آن آلبوم به نام‌های ‘My Boy’ و ‘Idontwannabeyouanymore را منتشر کرد و هر جمعه یک آهنگ به آنها اضافه می کرد و نهایتا این آلبوم ۱۲ آگوست ۲۰۱۷ منتشر شد. در سال ۲۰۱۸ این چهره جوان و توانای موسیقی دو تک آهنگ Bitches Broken Hearts و You Should See me in a Crown منتشر کرد.

برجسته ترین آثار:

تک آهنگ Ocean Eyes در سال ۲۰۱۷

آلبوم When We All Fall Asleep Where Do We Go?  در سال ۲۰۱۹

تک آهنگ Bad Guys  در سال ۲۰۱۹

نقل قول‌های معروف بیلی ایلیش

بیلی آیلیش
  • از نگاه عموم مردم جامعه، زنان و دخترانی که بینش قدرتمندی دارند مورد تنفر واقع می شوند. اگر یک دختر باایده و مبتکر باشید مردم از شما متنقر می‌شوند. اما همچنان افرادی هستند که از زنان موفق می‌ترسند و این نگاه بسیار تاسف باری است.
  • من و برادرم رابطه خیلی خوبی با هم داریم، درست مانند دو دوست صمیمی هستیم و گاهی تا نزدیکی‌های صیح بیدار مانده و با هم صحبت می‌کنیم و این اتفاق باحالی است. او برای افکار و عقاید من احترام قائل است و من هم برای عقاید او احترام قائلم. حتی اگرافکارمان متفاوت از هم باشد که البته غالبا دیدگاه‌های مشترکی داریم.
  • وقتی کوچک بودم دلم می خواست مدل شوم. عکاسی را دوست داشتم و واقعا دلم میخواست پشت یک دوربین قرار بگیرم و عکس بیندازم اما کوچک بودم و نمی‌توانستم این کار را را انجام بدهم. به هر حال فکر می کنم آرتیست بودن خیلی جذاب‌تر از فقط یک مدل بودن است چون موضوع مربوط به توست و چیزی که می‌خواهی باشی و با تو مانند یک چوب لباس رفتار نمی شود.
  • داستان کتاب «Bellyache» خیلی افسانه‌ای است. نوشتن داستان‌هایی که واقعی نیستند را دوست دارم. داستان این کتاب در مورد اعتماد نکردن به همه و فقط اعتماد کردن به خودت است.

۳ درس انگیزشی که می‌توان از بیلی ایلیش رفت

بیلی ایلیش در این سن کم توانسته موفقیت در ابعاد قابل توجه را تجربه کند و به موفقیت دست پیدا کند و ثروتی معادل ۶ میلیون دلار داشته باشد و البته این ابتدای راه موفقیت برای اوست. بیایید با هم نگاهی داشته باشی که قدرتمندترین درس‌هایی که می‌توان از این سلبریتی جوان گرفت:

  1. هیچ گاه تسلیم نشوید

هیچ گاه، هیچ گاه، هیچ گاه تسلیم نشوید چراکه اتفاقات بد گذرا هستند. زندگی زمانی برای شما به پایان می‌رسد که تسلیم آن بشوید.

  1. می‌توان موفق شد

در مقابل راه موفقیت‌هایتان تسلیم نشوید. همه چیز امکان پذیر است.

  1. خودخواه نباشید

خودخواهی یک ویژگی و خصوصیت بسیار زشت است. همه آنهایی که از دیگران سوء استفاده می‌کنند خودشان هم مور سوءاستفاده قرر می گیرند.

زندگی خصوصی بیلی ایلیش

بیلی در جایی عنوان کرده بود که سندرم تورت و  سینوستوز (نوعی پیوستگی استخوانی) دارد و از این عارضه عصبی رنج می‌برد. او همچنین یک دوره افسردگی را در زندگی‌اش تجربه کرده است. در سال ۲۰۱۹، بیلی ایلیش در مصاحبه‌ای با گاردین اظهار داشت که تاکنون هیچ گاه سمت سیگار و مواد مخدر نرفته است. او به گیاه خواری روی اورده و غالبا در فضای مجازی گیاه خواری را تبلیغ و از آن حمایت می کند.

بیلی به خاطر لبخند نزدن در عکس‌هایی که از او گرفته می شود مورد انتقاد قرار گرفته بود اما او در پاسخ به این انتقاد گفته بود که او لبخند زدن را دوست ندارد چون باعث می‌شود احساس ضعف و بی قدرتی کند. او  همچنین به خاطر لباس‌های عجیب و غریبش شناخته شده است. او اغلب به خاطر آن مورد انتقاد قرار می گیرد اما به انتقاد توجه نمی کند.

بیلی ایلیش به یقین در نقطه ای از زندگی‌اش قرار دارد که با هر کس که بخواهد می‌تواند وارد رابطه شود. این روزها او یکی از پرمخاطب‌ترین و محبوب‌ترین سلبریتی‌های جهان است. اما او در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۹ گفت که قبلا عاشق بوده است اما الان عاشق خودش است. او هنوز خیلی جوان است و به طور جدی با کسی در رابطه نیست. او یکی از طرفداران خواننده معوف جاستین بیبر است و می‌گوید یک مدت نسبت به او کراش داشته است. اما در جایی گفته خوب نیست احساس کنی عاشق کسی هستی که آن فرد حتی نمی‌داند تو وجود داری.

آدرس اینستاگرام بیلی ایلیش با ۵۰٫۲ میلیون فالوئر:

@billieeilish

https://www.instagram.com/billieeilish/

جوایز و افتخارات بیلی ایلیش

بیلی آیلیش

برنده جایزه بهترین آرتیست تازه وارد سال ۲۰۱۹ از American Music Awards

برنده جایزه محبوب‌ترین آرتیست سال ۲۰۱۹ American Music Awards

برنده جایزه آرتیست جهانی سال ۲۰۱۹ از Music Apple

برنده جایزه بهترین ترانه سرای سال ۲۰۱۹ از Music Apple

برنده جایزه بهترین زن سال ۲۰۱۹ از Billboard Women in Music

برنده جایزه بهترین آلبوم خارجی سال ۲۰۱۹ از Danish Music Awards

برنده جوایز  بهترین آلبوم، بهترین آلبوم پاپ وکال، بهترین آهنگ، بهترین رکورد و بهترین آرتیست سال ۲۰۲۰ از Grammy Awards

دلیل شهرت بیلی ایلیش

بیلی آیلیش

بیلی ایلیش با تک اهنگ Ocean Eyes به شهرت رسید.  موفقیت این تک آهنگ به او انگیزه داد  تا با ممارست روی آهنگ‌های بعدی‌اش کار کند و بدون شک او رئیس بی رقیب خودش است. امروز این خواننده نوجوان با وجود سن کم توانسته با استایل و سبک موسیقی بی نظیر خود در دنیای موسیقی طوفان به پا کند و موج طرفداران وسیعی داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا