چهره هاسلبریتی خارجی

بیوگرافی آرجون کاپور بازیگر سرشناس سینمای هند + اینستاگرام

مجله اینترنتی کولاک، ترجمه: سمیرا فیض آبادی: آرجون کاپور یکی از بازیگران درجه یک، محبوب و جوان سینمای هند است که در آثار برجسته ای ایفای نقش کرده است. بونی کاپور فیلمساز و تهیه کننده مطرح بالیوود (همسر سری دیوی) پدر اوست. مونا کاپور مادر او از تهیه کننده شناخته شده تلویزیون بود.  او فعالیت خود را به عنوان دستیار کارگردان در فیلم هایی همچون «No Entry» و « Wanted» به تولید پدرش آغاز کرد و نهایتا در سال ۲۰۱۲ با یک فیلم عاطفی اکشن موفق به نام « Ishaqzaade» به عنوان بازیگر نقش اول وارد سینما شد. آرجون کاپور با همان فیلم اولش دیده شد و به ستاره تبدیل شد و پس از آن در آثار موفق متعددی ایفای نقش کرد. فوبو و جون نام‌های مستعار او هستند.

کودکی و خانواده:

آرجون کاپور ۲۶ ژوئن سال ۱۹۸۵ میلادی در بمبئی در خانواده‌ای پنجابی، در یک خانوده برجسته سینمایی به دنیا آمد. او نوه فیلمساز قدیمی هند سورندر کاپور است. آنیل کاپور و سانجی کاپور بازیگران شناخته شده بالیوود، عموهای او هستند و سونام کاپور بازیگر بااستایل بالیوود دخترعموی اوست. سری دیوی نامادری او بود. آرجون یک خواهر تنی به نام انشولا و دوخواهر ناتنی به نام‌های جانوی و خوشی دارد. رابطه او با خواهرهای ناتنی ‌اش خیلی سرد بود اما بعد از مرگ سری دیوی رابطه بهترین پیدا کرده‌اند. جانوی نیز بازیگر است.

پدر آرجون باوجود اینکه زن و بچه داشت با سری دیوی وارد رابطه شده بود که درنهایت با او ازدواج کرد و آرجون و خواهر و مادرش را ترک کردو به همین خاطر آرجون هیچ وقت سری دیوی را دوست نداشت. وقتی در یک مصاحبه درمورد ازدواج دوم پدرش با سری دیوی از او سوال کردند در پاسخ گفت: «به عنوان یک بچه برای ما در کودکی مسئله بسیار دشواری بود اما چکار می‌توانستیم بکنیم؟ چقدر می‌توانستیم شکایت کنیم. باید می‌پذیرفتیم وزندگی خودمان را می کردیم.» او همچنین گفت که خیلی با پدرش ملاقات نمی کردند و وقت کنار او نمی‌گذراندند. مادر آرجون در سال ۲۰۱۲   دو ماه پیش از ورود او به سینما به خاطر سرطان از دنیا رفت و این اتفاق را بدترین اتفاق زندگی‌اش می‌داند و به لحاظ روحی ضربه سنگینی به او وارد شد. آرجون روی دستش کلمه مادر را تتو کرده است.

آرجون تا سال یازدهم در مدرسه ماندیر درس می خواند و بعد از رد شدن در امتحانات ترم آخر سال یازدهم تحصیل را رها کرد. در دوران نوجوانی پسری چاق بوده و اضافه وزن داشت. او حدود ۱۴۰ کیلو بود و همین مسئله اعتماد به نفس او را پایین آورده بود  وقتی تصمیم گرفت وارد حرفه بازیگری شود سرسختانه برای کاهش وزن برنامه ریزی کرد و بعد از ۴ سال تلاش و ممارست و پشتکار توانست به وزن ایده آل برسد و امروز یکی از بازیگران تثبیت شده سینمای هند است.

شروع کار و فعالیت:

شغل اول آرجون کاپور در صنعت فیلم دستیار کارگردانی نیکیل ادوانی در فیلم «کال هوناهو» در سال ۲۰۰۳ بود. او همچنین دستیار ادوانی در فیلم «l Salaam-e-Ishq: A Tribute to Love» در سال ۲۰۰۷ بود و همچنین در دو تا از فیلم‌های پدرش دستیار کارگردان بود. آرجون کاپور یک قرارداد سه فیلم با کمپانی یاش راج فیلمز بست. در سال ۲۰۱۱ قرار بود با فیلمی به نام «Virus Diwan» وارد بالیوود شود که تولید آن فیلم متوقف شد و پس از آن ورود او به سینما با فیلم « Ishaqzaade» در مقابل پارینیتی چوپرا رقم خورد. این فیلم داستان عشق یک دختر و پسر هندو و مسلمان از خانواده‌هایی سیاسی در دو حزب مخالف را روایت می‌کند. این فیلم سود خوبی در گیشه بدست آورد و بازی او مورد تحسین قرار گرفت و جایزه بهترین بازیگر تازه وارد را از جشنواره زی سین دریافت کرد.

فیلم بعدی او « Aurangzeb» در سال ۲۰۱۳ با هم به تولید کمپانی یاش راج بود. جکی شروف، ریشی کاپور و آمریتا سینگ دیگر بازیگران اصلی این فیلم هستند. او در این فیلم نقش دو برادر دوقلو را بازی کرد. باوجود تحسین منتقدین این فیلم در گیشه شکست خورد. اولین فیلم او در سال ۲۰۱۴ یک اثر جنایی اکشن به نام « Gunday» بود که در آن با پریانکا چوپرا و رنویر سینگ همبازی شد. این فیلم به کارگردانی علی عباس ظفر مورد توجه منتقدین قرار نگرفت اما به لحاظ تجاری در گیشه موفق عمل کرد و کاپور در این فیلم دوستی و رفاقت نزدیکی با رنویر سینگ پیدا کرد.

بعد از آن کاپور قرارداد بازی در سه فیلم به تولید ساجد نادیاوالا و کارن جوهر را بست که اولین کار مشترک آنها « ۲ States» بود که در مقابل عالیا بات قرار گرفت. این فیلم برگرفته از یک رمان معروف و محبوب با همین عنوان است. او در این فیلم نقش یک دانشجو را بازی کرده که می خواهد نویسنده شود. این فیلم بزرگترین فیلم موفق و پرفروش آرجون تا آن تاریخ نام گرفت. آخرین فیلم او در سال ۲۰۱۴ یک فیلم پرماجرا به نام « Finding Fanny» به کارگردانی هومی اداجانیا بود که داستان زندگی ۵ آدم ناامید را نشان می دهد که در پی زنی به نام فنی هستند. دیپیکا پادوکن، ناصرالدین شاه و دیمپیل کاپادیا دیگر بازیگران مطرح این فیلم بودند.

کاپور در سال ۲۰۱۵ در اولین فیلم تولید شده توسط عمویش سانجی کاپور به نام «Tevar» در مقابل سوناکشی سینها بازی کرد. این فیلم عملکرد بسیار ضعیفی در گیشه داشت و نظر منتقدین سینماایی را هم جلب نکرد. سال بعد در یک کار کمدی درام به کارگردانی آر بالکی به نام « Ki & Ka» با کارینا کاپور همبازی شد و داستان فیلم به کلشه های جنسیتی پرداخته است. او در این فیلم نقش یک مرد خانه دار را بازی کرده است و نظرات نسبت به بازی او در این فیلم مثبت نبود و این فیلم نهایتا در گیشه شسکت خورد.

فیلم عاطفی درام « Half Girlfriend» به کارگردانی موهیت سوری اولین فیلم کاپور در سال ۲۰۱۷ می باشد. این فیلم نیز برگرفته از یک رمان معروف نوشته باگت سینگ با همین عنوان است. او اعتراف کرد با اینکه این رمان را تا به حال نخوانده بود برای بازی در این فیلم قرارداد بست. شرادا کاپور نقش مقابل او را در این فیلمم ایفا کرد.

در همان سال در فیلم کمدی دیگری به نام « Mubarakan» به کارگردانی انیس بزمی  نقش دو برادر دوقلو را بازی کرد. او در این فیلم با عمویش آنیل کاپور برای اولین بار همبازی شد. ایلیانا دی کروز و عطیه شتی نقش های مقابل او را ایفا کردند.

در سال ۲۰۱۸ در فیلمی کمدی عاطفی به نام « Namaste England» یک بار دیگر با پارینیتی چوپرا همبازی شد. او نقش مردی را در این فیلم بازی کرده که عاشق یک طراح جواهرات می‌شود و سعی دارد به هر نحوی است به او برسد و در ادامه مشکلات بتواند زندگی‌اش را حفق کند. این فیلم هم در گیشه شکست خورد و عملکرد خوبی نداشت. سال ۲۰۱۹ یک سال کسل کننده و مایوس کننده دیگر برای آرجون کاپور بود چراکه هر دو فیلم او «a India’s Most Wanted» و «Panipat» (فیلمی تاریخی) در گیشه شکست خوردند.

زندگی خصوصی آرجون کاپور:

آرجون کاپور ارتباط نزدیک و صمیمی‌ای با سلمان خان و خانواده‌اش داشته است. او حدود دو سال با خواهرخوانده سلمان خان، آرپیتا خان در رابطه‌ای بسیار جدی بود. اواخر سال ۲۰۱۶ شایعاتی شنیده می‌شد که آرجون با مالایکا آرورا همسر ارباز خان (برادر زن سلمان خان) رابطه‌ای پنهانی دارد و همین مسئله باعث طلاق و جدایی مالایکا و ارباز خان شد. تا اینکه در سال ۲۰۱۹ رابطه ارجون و مالایکا علنی شد. آرجون کاپور می‌گوید انها قصد ازدواج ندارند و از همراهی و معاشرت با یکدیگر به همین شکل لذت می‌برند.

سلمان خان همیشه الگوی آرجون کاپور بوده است و کمک‌های بسیاری برای ورود کاپور به این عرصه به او کرده است اما به خاطر ارتباط پنهانی با مالایکا و جدایی او از برادرش از آرجون کینه به دل گرفته و رابطه آنها قطع شده است.

حقایق جالب درمورد آرجون کاپور:

آرجون از سن ۱۴ سالگی آرزویش این بود که کارگردان شود.

او عاشق فوتبال، کبدی و کریکت است.

مادر  ارجون خیلی دوست داشت پسرس بازیگر شود. به همین خاطر وقتی آرجون برای بازی در اولین فیلمش قرارداد بست اشک در چشمان مادرش حلقه بست و از سلمان خان به خاطر راهنمایی کردن پسرش تشکر کرد اما نتوانست پسرش را روی پرده نقره‌ای سینما ببیند و دو ماه قبل از اکران فیلم اول آرجون، مادرش فوت کرد.

دوستی او با رنویر سینگ بعد از همبازی شدن در فیلم «گوندی» زبان زد شد اما خیلی‌ها نمی‌دانند که آنها از خیلی وقت پیش‌تر همدیگر را می‌شناختند چراکه رنویر سینگ از عموزاده‌های مادر سونام کاپور (دخترعموی ارجون) می‌باشد.

نسبت به پنکه‌های سقفی فوبیا دارد.

عاشق غذا خوردن است اما نسبت به غذاهای دریایی آلرژی دارد.

آدرس اینستاگرام آرجون کاپور با ۱۱٫۴ میلیون فالوئر:

https://www.instagram.com/arjunkapoor/?hl=en

عکس های آرجون کاپور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا