چهره هاسلبریتی ایرانی

بیوگرافی نریمان حامد فرزند فاطمه معتمد آریا + زندگی شخصی و اینستاگرام

اختصاصی کولاک نیوز : فاطمه سیمین معتمدآریا ، بازیگر سینما ، تلویزیون و تئاتر متولد ۷ آبان ماه سال ۱۳۴۰شمسی در شهر تهران می باشد. جالب است بدانید وی فعالیت خود در عرصه ی بازیگری را با حضور در تئاتر آغاز کرده است. در ادامه توضیحاتی دربازه زندگی شخصی فاطمه معتمدآریا و فرزند وی یعنی نریمان حامد خواهیم داشت:

وی در سال ۱۳۵۳ شمسی وارد کانون پرورش فکری کودک و نوجوان شد. در سال ۱۳۵۵ شمسی ، به عنوان هنرجوی هنر در دانشسرای هنر پذیرفته شد که در نهایت در سال ۱۳۵۸ شمسی ، فارغ ‌التحصیل شد. هم ‌زمان با گروه تئاتر دانشجویان دانشکده هنرهای زیبا نیز همکاری داشت. شروع فعالیت فاطمه معتمدآریا در تلویزیون با عروسک ‌گردانی مجموعه ” مدرسه موش ‌ها ” به کارگردانی مرضیه برومند در سال ۱۳۶۰ شمسی بود. متعاقب آن در سال ۱۳۶۲ شمسی وی به ضبط سریال ” محله برو بیا ” پرداخت و سرانجام با فیلم ” جدال ” به کارگردانی و نویسندگی محمدعلی سجادی در ۱۳۶۴ شمسی وارد سینمای حرفه‌ ای شد.

پس از آن و در سال ۱۳۶۵ شمسی به بازی در فیلم‌ های ” جهیزیه ‌ای برای رباب ” به کارگردانی سیامک شایقی و به نویسندگی اصغر عبداللهی و ” تحفه ‌ها ” به کارگردانی و نویسندگی ابراهیم وحیدزاده پرداخت.

در ۱۳۶۹ شمسی اولین مجموعه تلویزیونی خود تحت عنوان ” گل پامچال ” به کارگردانی محمدعلی طالبی را بازی کرد. وی اولین زن عضو هیئت مدیره خانه سینما است! بد نیست بدانید آیین بزرگداشت فاطمه معتمدآریا در بهمن ماه سال ۱۳۹۷ شمسی در افتتاحیه سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر و با حضور هنرمندان سینما در پردیس تئاتر تهران برگزار شد.

اما درباره زندگی شخصی فاطمه معتمدآریا بد نیست بدانید وی در سال ۱۳۶۰ شمسی با احمد حامد ، بازیگر و تهیه کننده سینما ازدواج کرد و یک پسر به اسم ” نریمان ” حاصل این ازدواج است. او درباره ازدواج خود می گوید: ” با همسرم احمد در یک مهمانی خانوادگی آشنا شدم. زمانی که احمد تازه از سوئد آمده بوده و می گفتند خیلی باسواده! من هم گفتم ببینم چقدر سواد داره و مقداری راجب سینما و ادبیات حرف زدیم. این رابطه شکل گرفت و مدتی ادامه داشت تا اینکه دو ماه بعد به احمد گفتم با من ازدواج می کنی؟ گفت: باید برگردم سوئد. گفتم ولش کن! حالا بیا یکسال با هم زندگی کنیم! لااقل کمیته ما را نمی گیرد اگر نخواستی بعد از یکسال جدا می شویم! احمد گفت فکر خوبیست و به این صورت زن و شوهر شدیم! “

نریمان حامد متولد سال ۱۹۸۲ میلادی ، در کشور ایالات متحده آمریکا به فعالیت هنری مشغول است؛ او کارگردان،تهیه کننده و نویسنده سینما است.

نریمان حامد ، که به مریل استریپ ایران شهرت دارد، مستند شیرین را ساخته است که بخش های انیمیشن آن را مرجان ساتراپی برای او انجام داده است. مستند شیرین پیرامون شیرین نشاط ، هنرمند عکاس و فیلم‌ ساز معاصر می باشد! او برنده تندیس شیر نقره ‌ای جشنواره فیلم ونیز بوده است.

نریمان حامد و شیرین نشاط

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا