چهره هاسلبریتی خارجی

بیوگرافی کریتی سنون بازیگر مستعد سینمای هند + عکس

مجله اینترنتی کولاک ، ترجمه: سمیرا فیض آبادی : کریتی سنون یکی از بازیگران جوان و مستعد سینمای هند است. پنج سال از حضور او در بالیوود می‌گذرد و او جایگاه باثباتی در این صنعت برای خودش به دست آورده است. فیلم «لوکا چوپی» (قایم موشک) آخرین فیلم اکران شده از این بازیگران شناخته شده بالیوود است.

 

او در این فیلم که فروش خوبی در گیشه داشت با کارتیک آرین همبازی شده بود. سنون متولد ۲۷ جولای سال ۱۹۹۰ میلادی در دهلی است. مادر او استاد دانشگاه در دهلی و پدرش حسابدار هستند. خانواده کریتی اصالتا پنجابی هستند. او یک خواهر کوچکتر از خود به نام «نوپور» دارد. سنون فارغ التحصیل رشته مهندسی الکترونیک از دانشگاه دهلی است.

سنون فعالیت خود را با حضور در آگهی تبلیغاتی تلویزیونی برای برندهای گوناگونی همچون هیمالیا، سامسونگ، امول و… آغاز کرد و بعد وارد دنیای مدلینگ شد و نهایتا وارد صنعت سینما شد. او فعالیت بازیگری را با یک فیلم سینمایی تلگو زبان به نام «۱: Nenokkadine» در سال ۲۰۱۴  آغاز کرد. او در این فیلم نقش یک روزنامه نگار به نام سمیرا را بازی کرده بود. او در این فیلم نقش مقابل ماهش بابو را ایفا کرد. منتقدین نقدهای مثبتی درمورد کریتی در این فیلم نوشتند.

در همان سال او با فیلم «هیروپنتی» با بازی در مقابل تایگر شروف وارد بالیوود شد. این فیلم در گیشه موفقیت قابل توجهی به دست آورد. یکی از منتقدین مطرح سینمایی در مورد کریتی سنون در این فیلم گفته که کریتی دختر زیبایی است و سکانس‌های مربوط به خودش را با جسارت و اعتماد به نفس خوبی اجرا کرده است و نشانه‌های ستاره شدن را دارد. او به خاطر بازی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر تازه وارد از جشنواره فیلم فیر در سال ۲۰۱۴ دریافت کرد. فیلم بعدی او در بالیوود فیلم اکشن کمدی «دیلواله» بود که در آن با وارون داوان؛ شاهرخ خان و کاجول همبازی شد. این فیلم به یکی از پروفروش‌ترین فیلم های تاریخ سینمای هند تبدیل شد. در سال ۲۰۱۷ در فیلم « Raabta» در مقابل سوشانت سینگ راجپوت بازی کرد. « Bareilly Ki Barfi» فیلم بعدی او بود که در آن با ایوشمان کورانا و راج کومار رائو همبازی شد. کاراکتر سنون در این فیلم که کاری کمدی عاطفی بود درمورد یک زن روستایی سرگردان بود که به دنبال یک زندگی بهتر می‌باشد. منتقدین در مورد بازی کریتی سنون در این فیلم نظرات چندان مثبتی نداشتند  معتقد بودند که او نتوانسته نقش را طبیعی نشان دهد.

کریتی سنون در حال حاضر چهار فیلم آماده اکران و در حال تولید دارد. اولین فیلم « Arjun Patiala» نام دارد که در آن با دیلجیت دوستانج همبازی شده و فیلم دوم او «هاوس فول۴» است که بازیگران مطرح بسیاری از جمله اکشی کومار و بابی دئول در آن حضور دارند. فیلم سوم او یک اثر تاریخی درام به نام «Panipat» ساخته آشوتوش گواریکر است که در آن با آرجون کاپور و سانجی دات همبازی شده است و در فیلم آخری که در دست دارد و هنوز عنوانی برای آن انتخاب نشده نقش اصلی فیلم را ایفا می کند. راهول دولاکیا کارگردان این فیلم است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا