گوناگون

تاریخچه جشنواره “نبرد پرتقال ها” در ایتالیا

مجله اینترنتی کولاک ، ترجمه: زهره زرگر: جشنواره “نبرد پرتقال ها” از قدیمی ترین جشنواره ها در ایتالیا است که در شهر ایوریا برگزار می شود. اولین گزارش از این مراسم به سال ۱۸۰۸ برمی گردد. در طول این رویداد منحصر به فرد، تاریخ و افسانه با هم ترکیب شده اند و یک جشنواره نمادین و عمومی بزرگ را به وجود آورده اند.

تاریخچه جشنواره "نبرد پرتقال ها" در ایتالیا

این مراسم یادبود مردمی است که توانسته اند حق خود را از حاکمیت ظالم قرون وسطی بگیرند. شما می توانید در سه روز پیاپی شاهد بهترین نبرد پرتقالی در میدان های اصلی شهر ایوریا باشید. این جشنواره شامل مراسمات پیچیده ای است که دوره های مختلف را در خود جای داده و به اوج خود رسیده است. روح جشنواره به طور کلی در ترانه ای به نام “Una volta anticamente” که مضمون آن شورش بر ضد گرسنگی و فقر است، خلاصه می شود.

براساس افسانه های ایتالیا، این مراسم به خاطر قهرمانی به نام “ویولتا” دختر آسیابان که مردم را از زیر بار استبداد نجات داد، به وجود آمده است. او علیه حقوق اربابان که پادشاه به آنها داده بود شورش کرد و با شمشیر خودش را کشت. این نبرد پرتقالی برای یادبود او هر ساله در ایتالیا برگزار می شود و مردم با لباس های نمادین، کلاه های سرخ که نمادی از همبستگی است به خیابان می آیند، (درست مانند یادبود انقلاب فرانسه).

شرکت کنندگان رژه

افراد مختلفی (به صورت نمادین) در این جشنواره شرکت می کنند که هر کدام متعلق دوره های مختلف هستند. ستاره واقعی این جشن دختر زیبای آسیابان “ویولتا” است که اولین حضور او در سال ۱۸۵۸ ثبت شده است و در کنار محافظ و همسرش “تونیوتو” ظاهر می شود. در کنار او ژنرال اعظم ناپلئون ایستاده است، کسی که رهبری کارکنان عالی را بر عهده دارد. همچنین معاون صدر اعظم، سرپرست تشریفات، نگهبانان، رهبری جوان (یک رهبر برای هر پنج منطقه)، نماینده پاپ که نماینده قدرت است و طبل زن ها در این رژه شرکت می کنند. با اولین رژه عمومی  و سرودهای مذهبی مراسم افتتاح می شود.

تاریخچه جشنواره "نبرد پرتقال ها" در ایتالیا

 

در سومین روز مراسم رهبران کوچک در بالای بالکن های مناطق مربوط خود، به مردم معرفی می شوند. در روز پنج شنبه قدرت از شهردار به ژنرال انتقال داده می شود که قرار است به دیدن اسقف برود. نقطه اوج مراسم بدون شک لحظه ای است که در شنبه شب، دختر زیبای آسیابان و قهرمان این مراسم، خود را از بالکن وسط شهر، بعد از پایان اولین رژه نمایان می کند و سپس با پای پیاده به وسط شهر قدیمی می آید و باعث هیجان مردم می شود. بعد از اتمام نبرد پرتقالی، “ویولتا” دوباره به میدان می آید و شیرینی و شکلات به سمت مردم پرتاب می کند.

نبرد پرتغال ها

نبرد پرتقال ها یکی از جالب ترین جشنواره های تاریخی در ایتالیا است. در این جشنواره نبردی نمادین بر علیه ظلم شکل می گیرد. این جشنواره سه روز طول می کشد. این نبرد بین ۹ گروه پیاده اتفاق می افتد. این گروه ها نمایندگان مردمی هستند که سر به شورش برداشته اند. این نبرد همراه با خشونت و فداکاری است. هر گروه محل استقرار جداگانه در شهر دارد و هر کدام با نماد سال های مختلف به صحنه نبرد می آیند. گروه “آسو دی پیچه” قدیمی ترین تیم این نبرد است که نماد سال ۱۹۴۷ است.

حمله پرتقالی در وسط میدان شهر رخ می دهد. میدان اصلی شهر متعلق به گروه “آرانچری دلا مورته” از سال ۱۹۵۴، میدان “اوتینتی” متعلق به گروه “اسکاچی” از  سال ۱۹۶۴است. از سال ۱۹۶۶ “اسکورپیونی دل آردوینو” و از سال ۱۹۶۴ “توچینی دل بورگتو” تنها گروه هایی هستند که از سمت راست بانک ” دورا بالتی” حمله می کنند. میدان ” پیتزا دل روندولینو” مقر گروه “پانترا نِرا” از سال ۱۹۷۴ است. گروه ” آی دیاوولی” از سال ۱۹۷۳ با گروه “مرچناری” می جنگد و در پایان، آخرین گروهی که تشکیل می شود “سریدِنداری آرانچری” از سال ۱۹۸۵ است که از میدان “فریگوگلیا” حمله می کند. پرتاب کننده ها به دو گروه تقسیم می شوند (همراه دو اسب و ۴ تیر)، این گروه ها برای چند دقیقه به میدان نبرد می روند و با یکدیگر می جنگند.

اسب ها ستاره های اصلی این نبرد هستند. در این جشنواره اسب ها از احترام زیادی برخوردار هستند و در حقیقت این جشنواره دومین رویداد سوارکاری ایتالیا نیز محسوب می شود. اگر قصد دارید در این مراسم شرکت کنید باید در نظر داشته باشید که خطر آسیب دیدگی هر لحظه در کمین شما است. بنابراین پوشیدن کلاه های سنتی که برای ایمنی طراحی شده اند الزامیست. همیشه بهتر است که از قوانین پیروی شود.

منبع

Storicocarnavaleivriea

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا