گوناگون

نیمه شعبان سال ۱۴۰۰ چه روزی است؟ روز و تاریخ میلاد امام زمان و اعیاد شعبانیه در تقویم ۱۴۰۰

نیمه شعبان سال ۱۴۰۰ چه روز و چه تاریخی است؟ همچنین تاریخ دقیق اعیاد شعبانیه در تقویم ۱۴۰۰ به همراه روز این اعیاد به همراه اطلاعات تکمیلی در این مطلب بخوانید. تاریخ دقیق اعیاد شعبانیه در تقویم شمسی ما با تقویم هجرق قمری متفاوت است. این اعیاد از اعیاد بسیار بابرکت و عزیز در بین شیعیان اسلام هستند که خوشبختانه در تقویم سال ۱۴۰۰ شمسی مصادف شده اند با روزهای عید نوروز.

نیمه شعبان سال ۱۴۰۰
نیمه شعبان سال ۱۴۰۰

سوم شعبان

کشتی نجات (ولادت امام حسین ع)

امام سوم، ابو عبد الله حسین بن علی بن ابی طالب علیهم السلام، در سوم ماه شعبان در شهر مدینه به دنیا آمد. مادرش فاطمه دخت رسول الله (ص) بود. آن حضرت با نثار خون پاک خود و یارانش، از اسلام و ارزشهای اسلامی پاسداری نمود. روز میلاد آن امام عزیز به روز پاسدار نامگذاری شده است. این روز در تقویم سال ۱۴۰۰ ، ۸ فروردین ولادت سالار شهیدان، امام حسین علیه السلام و روز پاسدار [ ٣ شعبان ] مشخص شده است .

چهارم شعبان

قمر بنی هاشم (ولادت حضرت ابوالفضل ع)

حضرت ابوالفضل العباس فرزند امیرالمؤ منین علیهما السلام، در ۴ شعبان سال ۲۶ هجری در مدینه به دنیا آمد. مادرش فاطمه کلابیه بود که بعدها با کنیه «ام البنین» شهرت یافت. آن حضرت ، قامتی رشید ، چهره ای زیبا و شجاعتی کم نظیر داشت و به خاطر سیمای جذابش او را «قمربنی هاشم» می گفتند. در حادثه کربلا، سمت پرچمداری سپاه حسین (ع) و سقایی خیمه های اطفال و اهل بیت امام را داشت. به خاطر فداکاری و جانبازی آن حضرت در روز عاشورا، روز میلادش به نام روز جانباز نامگذاری شده است. این روز بزرگ در تقویم سال ۱۴۰۰ شمسی ۹ فروردین ولادت ابوالفضل العباس علیه السلام و روز جانباز [ ۴ شعبان ] مشخص شده است .

پنجم شعبان

زینت عبادت کنندگان (ولادت امام سجاد ع)

پیشوای چهارم شیعه، حضرت سجاد، امام علی بن الحسین، زین العابدین (ع)، در روز ۵ شعبان سال ۳۸ هجری قمری در مدینه دیده به جهان گشود. مادرش شهربانو دختر یزدگرد بود. نقش عمده آن حضرت در نهضت عاشورا، پیام رسانی خون شهیدان کربلا و حفظ دستاوردهای آن انقلاب خونین بود. «صحیفه سجادیه» مجموعه ای از دعاهای آن حضرت است که اینک در دست ما به عنوان گنجینه ای از معارف دینی موجود است . در تقویم سال ۱۴۰۰ شمسی ۱ فروردین ولادت امام زین العابدین علیه السلام [ ۵ شعبان ] مشخص شده است .

یازده شعبان

یوسف آل عبا (ولادت حضرت علی اکبر ع)

حضرت علی اکبر فرزند امام حسین علیهما السلام در بین سال های ۳۳ تا ۳۵ از مادری به نام لیلا دختر ابی مرّه در شهر مدینه چشم به جهان گشود. وی در مکتب انسان ساز پدر شیوه های صحیح دفاع از مکتب و اطاعت از امامت و حمایت از آرمان های مقدس آن را آموخت. او در روز عاشورا اولین نفر از بنی هاشم بود که پس از مبارزه جانانه جام شهادت سر کشید. روز میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام به روز جوان نامگذاری شده است. در تقویم سال ۱۴۰۰ ، ۶ فروردین ولادت علی اکبر علیه السلام و روز جوان [ ١١ شعبان ] عنوان شده است .

نیمه شعبان

 گل نرگس (ولادت امام زمان عج)

نیمه شعبان، میلاد مسعود امام زمان علیه السلام می باشد که در این روز ولادت این حضرت در مساجد و مجالس به زندگی امام مهدی، منجی گرایی، علایم و شرایط ظهور و مساجد منسوب به امام زمان عجل الله فرجه الشریف می پردازند. ۱۰ فروردین ولادت حضرت قائم عجل الله تعالی فرجه و جشن نیمه شعبان [ ١۵ شعبان ] نیز در تقویم سال ۱۴۰۰ مشخص شده است .

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا