موسیقیموسیقی ایران

تاریخ دقیق برگزاری کنسرت های زنده موسیقی در خرداد ۹۹

دراین مطلب از مجله کولاک، توضیحاتی درباره تاریخ دقیق برگزاری کنسرت های زنده موسیقی در خرداد ۹۹ خواهیم داشت! با ما همراه باشید. پس از گذشت بیش از سه ماه از تعطیلی کنسرت های زنده موسیقی به دلیل شیوع ویروس کرونا، حالا زمزمه ‌هایی از آغاز برگزاری اجراهای زنده موسیقی از هفته آینده با رعایت فاصله ‌گذاری اجتماعی به گوش می ‌رسد!

تاریخ کنسرت های موسیقی در خرداد ۹۹

شنیده ‌ها حکایت از آن دارد که اقداماتی برای برگزاری اولین کنسرت دوران کرونا در جزیره کیش صورت گرفته است و ممکن است این اتفاق هفته آینده بیفتد!

صنف موسیقی ، از اولین صنوفی بود که فعالیت ‌های آن به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شد. تمامی کنسرت ‌های موسیقی از تاریخ ۴ اسفند ماه سال ۱۳۹۸ شمسی لغو شد و پس از آن فعالیت آموزشگاه‌ های موسیقی نیز متوقف گردید. گویا قرار است در هفته جاری ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص فعالیت ‌های حوزه سینما، موسیقی و تئاتر تصمیم ‌گیری کند.

چند روز پیش محمد اللهیاری ؛ مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ از انجام مذاکرات مختلف با فعالین صنف موسیقی و اعلام آمادگی برای برگزاری کنسرت های زنده موسیقی در صورت تایید ستاد ملی کرونا خبر داده بود. دفتر موسیقی، صنوف و شرکت ‌های موسیقی و سالن‌ه ای برگزاری کنسرت به توافقاتی دست پیدا کرده‌ اند و دستورالعمل‌ های بهداشتی ی نیز مورد توافق قرار گرفته است که برای ستاد کرونا ارسال شده است.

از آن‌ جایی که بخش قابل‌ توجهی از فعالین موسیقی، صرفا از درآمد حاصل از برگزاری اجراهای زنده ارتزاق می ‌کنند و با توجه به اینکه در این ایام هیچ ‌گونه حمایتی از جانب هیچ ارگانی برای این دسته از هنرمندان در نظر گرفته نشده است، فشار مالی زیاد ناشی از بیکاریِ اجباری و گذران زندگی با درآمد صفر، عرصه را بر فعالین حوزه موسیقی تنگ کرده است و بسیاری لحظه ‌شماری می ‌کنند تا شرایط به حالت عادی برگردد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا