گفتگو

گفتگو با علیرام نورایی درباره مسابقه مافیا و کرونا در قرنطینه

جدیدترین مصاحبه علیرام نورایی درباره مسابقه مافیا و کرونا در روزهای قرنطینه به همراه اطلاعاتی از علیرام نورایی بازیگر سینما و تلویزیون و مجری سیما. علیرام نورایی، متولد ۱۸ فروردین ۱۳۵۶ در تهران است. در کارنامه هنری او می توان به فیلم های سینمایی »بازنده»، «گرگ و میش»، «نفوذی»، «گلوگاه شیطان»، «استرداد»، «یتیم خانه ایران»، «بی خوابی اسب ها»، «جشن تولد»، «امپراطور جهنم» و همچنین مجموعه های تلویزیونی «شب آفتابی»، «مسافری از هند»، «کمکم کن»، «پول کثیف»، «جابر ابن حیان»، «از نفس افتاده»، «شب مهتاب»، «یک روز قبل»، «هوش سیاه»، «ماتادور»، «جاده چالوس»، «بزم آخر»، «محکومین» و «گاندو» اشاره کرد، در این شماره به بهانه پخش مسابقه جذاب «شهروند و مافیا» از شبکه سلامت با مجری این برنامه علی رام نورایی گفتگویی بهاری داشته این که با هم می خوانیم.

جدیدترین مصاحبه علیرام نورایی
جدیدترین مصاحبه علیرام نورایی

گفتگو: عباسعلی اسکتی

*ابتدا اسم این مجموعه مافیا بود ولی به «شهروند و مافیا» تغییر پیدا کرد، دلیل خاصی داشت؟

بله، در ابتدا اسم مجموعه مافیا بود که در فصل اول آن جناب آقای تشکر راوی بودند و برای فصل دوم تا چهارم که فصل دوم قبل از عید پخش شد، فصل سه ویژه برنامه نوروز بود و خانم ها هم حضور داشتند و فصل چهار که قرار است در ماه رمضان روی آنتن شبکه سلامت برود من راوی بوده ام اسم به «شهروند و مافیا» تغییر کرده که دلیل آن را باید از تهیه کننده یا عزیزانمان در شبکه سلامت بپرسید، بنده خیلی اطلاعات دقیقی راجع به این موضوع ندارم.

*استقبال در این دوره نسبت به دوره قبل چگونه بوده است؟

بارها و بارها فصل یک از شبکه سلامت پخش شد و در کنار آن افراد زیادی ترغیب شدند که این بازی را در محیط های خانوادگی، دوستانه و کافه ها انجام بدهند و بعد از سالها که خبری از این بازی نبود خیلی حالت اپیدمی پیدا کرد، من خودم حدود بیست سال پیش با این بازی خیلی آماتوری آشنا شده بودم، مرتب به مخاطب آن اضافه می شود و استقبال فوق العاده بوده است، برای فصل دوم و سوم و چهارم که عزیزان تهیه کننده و گروه سازنده فراخوان زده بودند بیشتر از چهار هزار نفر از سراسر ایران ثبت نام داشته ایم که این افراد آمدند و در یک لیگ بازی کردند و بهترین هایشان انتخاب شدند، در سه فصلی که ما  آن را تا اواسط اسفندماه انجام داده ایم حضور پیدا کرده اند و مسابقات را انجام داده اند، بسیار بازی پرمخاطبی است و روز به روز به مخاطبین آن اضافه می شود، فعلا فراخوانی وجود ندارد و به محض اینکه اتفاق بیفتد از پیج رسمی این برنامه در اینستاگرام به هواداران و مخاطبین مسابقه شهروند و مافیا اعلام خواهد شد.

* شکل مسابقه برخلاف چیزی که در بازی اصلی مرسوم است اینجا به سمت پانتومیم می رود و بیشتر حال و هوای تئاتری دارد.

این بازی اصول کلی دارد که نمی شود آن را خیلی تغییر داد اما در تعداد شرکت کننده ها و نقش ها می شود کارهایی کرد، تغییراتی توسط اتاق فکر گروه سازنده قطعا در آن صورت گرفته و لحاظ شده که بتوانیم این مسابقه را در تلویزیون نمایش بدهیم و مطمئنا در جاهای دیگر با نقش های بیشتر و متفاوت تر مدل های دیگری بازی می کنند اما این چیزی بوده که اتاق فکر به آن رسیده که قابلیت این را داشته باشد تا در تلویزیون پخش شود.

*شیوه ثبت نام در دوره های جدید با توجه به موضوع کرونا چگونه است؟

فراخوان زده می شود و در فضای مجازی که در دسترس ترین گزینه است از طریق پیج مافیا اعلام خواهد شد، فعلا خبری نیست چون ما تا فصل چهار را ضبط کرده ایم و در ماه رمضان پخش می شود، اگر سفارشی برای ساختن فصل های بعدی داشته باشند حتما از طریق پیج اینستاگرام شهروند و مافیا اعلام خواهد شد، فراخوان زده می شود و مسابقات انتخابی قبل از تولید برگزار خواهد شد، کسانی که به حد نصاب برسند و شرایط این را داشته باشند که در غالب یک مسابقه تلویزیونی جلوی دوربین قرار بگیرند حتما می آیند و شرکت می کنند.

*کرونا چه تاثیری روی زندگی فردی شما گذاشته است و چگونه آن را مدیریت می کنید؟

متاسفانه با این شرایط دنیای کرونا زده همه درگیر آن هستیم، بنده هم مستثنی نیستم و روزهای زیادی است که در خانه به سر می برم و سعی می کنم که بیرون نروم و این حداقل کاری است که از دست من بر می آید تا با در معرض خطر قرار ندادن خودم و خانواده ام بار بیشتری را را روی دوش عزیزانی که در خط مقدم تلاش می کنند تحمیل نکنم، زندگی ما دچار روزمرگی در خانه نشستن شده و بسیار حوصله سر بر و کسالت بار، قطعا روی فعالیت های هنری هم تاثیر خواهد گذاشت، خیلی از کارها نیمه کاره رها شده اند و خیلی از کارها نمی دانند تا کی باید صبر کنند که تولید شدن را آغاز کنند، امیدوارم دنیا زودتر به راه حلی برسد که بتوانیم به روال عادی زندگی برگردیم.

*شنیده ایم شما مربی ورزش پارکور هستید، ورزش و آموزش کجای فعالیت های شما است؟

بسیار درگیر مسائل حرفه ای خودم در زندگی هستم و خیلی به بحث مربیگری در این سالها نپرداخته ام، روزهای اولی که با پارکور آشنا شدیم توانستیم این را فدراسیون آمادگی جسمانی ثبت کنیم و جزو اولین نفراتی بودیم که در کشور به سمت این ورزش رفتیم، ولی سالها از آن دوران گذشته و عزیزانی که در نسل های بعدی آمدند خیلی خوب دارند فعالیت می کنند و برای همه آنها آرزوی موفقیت دارم.

*چه شد سراغ هنر و رشته بازیگری رفتید؟

دورانی که دبیرستان بودم و ریاضی می خواندم، همیشه علاقه مند به کنکور هنر و اتفاقات هنری از قبیل نقاشی و گرافیک بودم ولی در دانشگاه نرم افزار خواندم، در طول تحصیل از طرف بچه های دپارتمان تئاتر دانشگاهمان به من پیشنهاد تئاتر شد، خیلی غیرمنتظره بود ولی با یک تست تئاتر درگیر تئاتر شدم و مسیر من عوض شد، برای پایان نامه بچه ها پای ثابت تئاتر دانشگاه بودم و بعد از آن هم آرام آرام به دفاتر تلویزیونی و سینمایی معرفی شدم و با قدم های کوچک و مورچه ای نقش های کوچک و کارهای اینچنینی انجام دادم تا این مسیر را در این بیست و چند سال طی کرده ام.

*بیشتر دوست دارید چه نقش هایی را بازی کنید؟

بیشتر علاقه مند به ژانر اکشن و تاریخی هستم و امیدوارم که اتفاقی خوب در این زمینه بیفتد و من هم اگر لیاقت داشتم در خدمت دوستان باشم.

*خاطره ای از برنامه شهروند و مافیا برای ما تعریف کنید.

بخش تولیدی که بنده در خدمت دوستان بودم چهل پنجاه روز سخت و فشرده طول کشید که با دوستان جدیدی از سرتاسر ایران آشنا شدم، دوستانی که علاقه مند به این بازی بودند و آمده بودند و با شور و حال عجیبی حضور پیدا می کردند، از همه مهمتر یک گروه فوق العاده بود که بی نظیر بودند و جای تبریک به تهیه کننده و کارگردان دارد بابت چنین گروه منسجم و دوست داشتنی که حال خوبشان و انرژی خوبشان قطعا از طریق دوربین ها به خانه های مردم منتقل شد و باعث شد این حجم رضایت مندی و علاقه مندی به این مسابقه ابراز شود و مورد لطف مخاطبین محترم قرار بگیرد، هر روز برای من خاطره انگیز و دوست داشتنی بود.

*با توجه به چهره مردانه و جذاب به مدلینگ فکر نمی کنید؟

شما لطف دارید، در رابطه با مدلینگ در این سالها خیلی غیر حرفه ای و حدودی کارهایی انجام داده ام، اگر به روند کاری ام درعرضه بازیگری لطمه ای وارد نکند دوست دارم در کنار کارم این حرفه را هم داشته باشم.

*موسیقی کجای زندگی شماست و خواننده محبوب هم دارید؟

مثل همه آدمها موسیقی را گوش می دهم ولی نه خیلی مرتب و منظم یا اینکه بخواهم پیگیر سبک خاصی باشم، فرصت کنم گوش می دهم و خیلی ازخواننده های عزیز از دوستان خوب من هستند ولی اینکه بخواهم یک نفر را معرفی کنم اینطور نیست.

*خوش چهره بودن چقدر در پیشنهاد نقش مهم است؟

به هر حال چهره خوب داشتن برای ورود به این عرصه یا گرفتن نقش های جذابتر بی تاثیر نیست ولی شرط کافی هم نیست، می تواند لازم باشد ولی کافی نیست، در سینمای جهان هم دیده ایم هنرپیشه های بزرگی که ماندگار شده اند ولی چهره زیبایی نداشته اند، در وهله اول ممکن است کارگشا باشد ولی اگر استعداد بازیگری وجود نداشته باشد مطمئنا این صنعت بی رحم آن آدمی که فقط به واسطه چهره ورود کرده باشد را حذف خواهد کرد.

*دوست داشتید کجای دنیا و با چه شغلی متولد می شدید؟

به اینکه ایرانی هستم افتخار می کنم و دوست ندارم جای دیگری به دنیا می آمدم چون کشورم راعاشقانه دوست دارم، اینکه چکاره می شدم را نمی دانم ولی از اینکه مسیر زندگی ام را به سمت بازیگری تغییر داده ام هنوز آنقدر پشیمان نشده ام، هم حرفه ام را دوست دارم و هم سرزمینم را.

*نظر مخاطبانتان مخصوصا در دنیای مجازی چقدر برای شما اهمیت دارد؟

فضای مجازی وسیله ای شده که ما بتوانیم با مخاطبین در ارتباط مستقیم و بی تعارف باشیم و قطعا نظراتشان اهمیت دارد و دنبال می کنم، سعی می کنم اگر که به حق باشد و نظراتشان سازنده باشد بپذیرم و اعمال کنم، به هر حال این فضا بستر خیلی خوبی را فراهم کرده که آدم بتواند به صورت مستقیم با کسانی که به او محبت دارند یا حتی محبت ندارند در ارتباط باشد.

*زندگی را چه رنگی می بینید؟

بستگی به حال و هوای لحظه دارد، الان فعلا خاکستری تیره است ولی یک موقع هایی که آدم حالش خوب است سبز و آبی کمرنگ می شود.

*خط قرمزهای شما چیست؟

خط قرمزهای من یک سری اعتقادات است که هر کسی برای خودش دارد که اگر قلبی و واقعی باشد توهین به آن اعتقادات از طرف آدمها قطعا رد کردن خط قرمزها می شود، بنده هم همینطور هستم و چیزی که همیشه به ذهنم رسیده یکی سرزمین من است و دوم کسانی که برای این سرزمین جانشان را کف دستشان گذاشته اند و شهید و جانباز شده اند، بسیار برای من در درجه بالایی از احترام هستند و می توانم به جرات بگویم از مهمترین خط قرمزهای زندگی من هستند.

*چند شخصیت که دوست دارید از نزدیک ببیند؟

خدا را صد هزار مرتبه شکر به واسطه شغلم تقریبا تمام کسانی که دوست داشته ام از نزدیک ببنیم را دیده ام.

*چقدر اهل حل کردن جدول هستید؟

اتفاقا جدول حل کردن را دوست دارم و خیلی وقت ها در سر کار یا در منزل جدول حل می کنم.

*آخرین کتاب خوبی که خوانده اید و آخرین فیلم خوبی که دیده اید؟

این روزها و در این قرنطینگی اینقدر فیلم دیده ام که حضور ذهن ندارنم تا بهترین آنها را اسم ببرم، کتاب هم معمولا کتاب صوتی دانلود می کنم و می شنوم.

*از آن چیزی که امروز هستید راضی هستید؟

خدا را شکر بله، تقریبا از جایی که هستم راضی هستم چون سالها زحمت کشیده ام، تلاش کرده ام و هدف داشته ام، فکر می کردم خیلی اتفاق های بزرگتر و بهتری بیفتد ولی خدا را شکر می کنم که تا همین جا هم توانسته ام ادامه بدهم.

* یک آرزو برای این روزها؟

این روزها بزرگترین آرزوی هر آدمی برگشتن به روال طبیعی زندگی است و شکست این کرونای منحوس، سلامتی برای خودم و خانواده ام و همه هم وطنان عزیزم، امیدوارم که به زودی زود روز پیروزی انسانها را بر این ویروس منحوس جشن بگیریم.

 

جدیدترین مصاحبه علیرام نورایی / جدیدترین مصاحبه علیرام نورایی / جدیدترین مصاحبه علیرام نورایی / جدیدترین مصاحبه علیرام نورایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا