اجتماعیاخبار داغ

جزئیات درگیری مرزبانان در سردشت با تروریست های مسلح و شهادت آن ها ۹ خرداد ۹۹

در این مطلب از مجله کولاک، توضیحاتی درباره جزئیات درگیری مرزبانان در سردشت با تروریست های مسلح و شهادت آن ها ۹ خرداد ۹۹ خواهیم داشت! با ما همراه باشید. درگیری با اشرار در نواحی مرزی سردشت هنگامی روی داد که مرزبانان هنگ مرزی سردشت حین کنترل پایش نوار مرزی ساعت یک بامداد روز جمعه در منطقه گوریلکه واقع در ۲۰ کیلومتری این شهرستان و در نزدیکی منطقه بلفت و دوپازه با اشرار مسلح درگیر شدند.

سردار قاسم رضایی ، جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به شهادت مرزبانان هنگ مرزی سردشت، روند درگیری با تروریست های مسلح را تشریح کرد! سردار قاسم رضایی در حاشیه بازدید از محل درگیری مرزبانان هنگ مرزی سردشت با اشرار مسلح گفت:

مرزبانان همیشه بیدار حین مراقبت از مرزها در یکی از برجک های مراقبت از مرز مشترک با عراق در منطقه سردشت با یک گروه تروریستی که قصد ورود به کشور را داشت مواجه شدند.

سردار قاسم رضایی با بیان اینکه مرزبانان با تجهیزات فنی و گشت های هدفمند متوجه حضور گروهک تروریستی در منطقه شدند، افزود:

مرزبانان بلافاصله پس از مشاهده گروهک تروریستی به مدت ۴۰ دقیقه با آنها به صورت مسلحانه و دو طرفه درگیر شدند که در این درگیری سه تن از مرزبانان شجاع، دلیر و ولایت مدار هنگ مرزی سردشت به شهادت رسیدند.

سردار قاسم رضایی ، جانشین فرمانده نیروی انتظامی با تبریک و تسلیت شهادت مرزبانان به خانواده‌ های گرانقدر این شهدا و همچنین خانواده بزرگ مرزبانی، اظهار داشت:

محل درگیری مرزبانان با گروهک تروریستی، منطقه کوهستانی بوده است! این منطقه‌ مرزی حوزه عراق مقری برای دپوی قاچاقچیان است، منطقه مرزی یک منطقه قرمز بوده است و هر گونه تردد غیرمجاز در این مرزها جرم و کسانی که حریم مرزی را نقض کنند، متجاوز مرزی محسوب می شوند. افرادی هستند که با عنوان کولبر قصد تردد در مرزها را دارند که عملا کولبر نیستند و تروریست‌ های مسلح هستند که امیدواریم با همکاری که با مرزبانان کشور عراق داریم این منطقه را صد در صد مدیریت کنیم.

اولین تصویر از شهدای مدافع امنیت در مرزبانی سردشت

تصویر سمت راست مربوط به شهید علیرضا اسلام دوست ، سرباز هنگ مرزی ساکن تبریز و زاده‌ ی روستای نمرور هریس و تصویر سمت چپ مربوط به شهید استوار تقی بهره ‌ور ، فرمانده پایگاه و اهل مراغه است. امروز ۱۰ خرداد ماه سال ۱۳۹۹ شمسی، مرزبانان هنگ مرزی سردشت حین کنترل پایش نوار مرزی با اشرار مسلح درگیر شدند که چند نفر از اشرار به هلاکت رسیدند. در این درگیری مسلحانه، متاسفانه سه نفر از مرزبانان‌ جمهوری اسلامی ایران به فیض والای شهادت نائل آمدند.

سردار حسین عبدی ، فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با صدور پیامی، شهادت سه تن از مرزبانان هنگ مرزی سردشت در درگیری با اشرار مسلح را تسلیت گفت. متن پیام سردار حسین عبدی به شرح زیر است:

بسم رب الشهداء والصدیقین

شهادت مظلومانه ۳ نفر از مرزبانان خدوم و جان برکف هنگ مرزی سردشت را که به دست اشرار مسلح، ضد انقلاب مزدور به لقاء الله  پیوستند تسلیت می‌گویم  و ملت بزرگ ایران همواره از مرزبانان شجاع و فداکار خود که در راه تامین امنیت و آرامش هموطنانشان از جان عزیز خود گذشتند با افتخار یاد خواهند کرد.

مرزبانان غیور کشور عزیزمان با اراده مصمم‌تر از همیشه ضمن دفاع از تمامیت ارضی میهن اسلامی، پاسخ قاطعی به مزدوران و ایادی استکبار از جمله آمریکا، اسراییل و برخی کشورهای مزدور منطقه که به بهانه‌ های مختلف به مرزهای ایران اسلامی تجاوز  می ‌کنند داده و انتقامی سخت از دشمنان مردم  و مخالفان آرامش، پیشرفت و توسعه در اسرع وقت خواهند گرفت.

ضمن محکوم نمودن این حادثه تروریستی و تسلیت این ضایعه بزرگ به فرماندهی معظم کل قوا، امام خامنه‌ای (مد ظله العا لی) خانواده ‌های داغدار این عزیزان، همرزمانم در انتظامی و مرزبانی استان ‌های آذربایجان شرقی و غربی و مردم شهید پرور از خداوند منان برای شهدای این واقعه دردناک علو درجات و برای خانواده های معزز شهداء صبر و اجر مسالت دارم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا