رپورتاژ آگهی

حال و هوای منزلت رو عوض کن

اگر از ظاهر ساده و تکراری منزل و محل کار خود خسته شده اید و به دنبال راهکاری برای تازه کردن حال و هوای منزل و محل کار خود میگردید ادامه این مقاله را از دست ندهید

تغییر حال و هوای منزل صرفا به تغییر رفتار و خلق و خوی اعضای خانواده بستگی ندارد، بلکه نیازمند اجرای برنامه های خاصی است که از جمله آن‌ها می‌توان به تغییر دکوراسیون اشاره کرد. شاید هم بگویید با این اوضاع اقتصادی دیگر کسی توان تغییر دکوراسیون را ندارد. منظور ما هم یک تغییر ارزان‌تر و هوشمندانه‌تر است که در نهایت به ایجاد یک تحول جدی در فضای داخلی ساختمان منجر می‌گردد. اگر شما نیز از فضای سرد و بی روح ساختمان های شهری خسته شده‌اید پیشنهاد می‌دهیم با مطالعه این مقاله ما را همراهی کنید.

تغییر دکوراسیون با زیار دکور

رنگ‌ها و انرژی نهفته در آن ها

قبل از آنکه بروید و وسایل مختلفی را برای تغییر دکوراسیون داخلی بخرید، بهتر است با انرژی نهفته در رنگ‌ها آشنا شوید. آن زمان است که می‌توانید بنابر شخصیت اعضای خانواده و سلایق آن‌ها، مبادرت به انتخاب وسایل مورد نیاز با رنگ بندی مناسب نمایید.

رنگ سبز به عنوان یک رنگ آرامش بخش شناخته می‌شود. این رنگ می‌تواند از هیجانات انسان کاسته و وضعیت متعادلی را ایجاد کند. بنابراین اگر زود از کوره در می‌روید یا فضای متشنجی در اطراف شما جریان دارد به استفاده از این رنگ توجه کنید.

در مقابل می‌توان به رنگ سرخ اشاره کرد. این رنگ هیجانات انسان را تحریک می‌کند و برای فضایی که بسیار سوت و کور است مناسب می‌باشد. رنگ زرد برخلاف تصور بسیاری از مردم می‌تواند ذهن انسان را تلطیف بخشد و رویاهای او را تقویت نماید.

رنگ آبی روشن، قدرت تمرکز را بالا می‌برد. این رنگ به عنوان رنگ آسمان و رنگ دریاها نقش زیادی در عالم طبیعت بازی می‌کند. همانطور که می‌دانید آبی آسمان نشان از شروع یک صبح دیگر است و انسان باید تمرکز خود را برای انجام کارهای روزمره بالا ببرد. از این رنگ استفاده کنید و شاهد افزایش قدرت تمرکز خود باشید.

رنگ قهوه‌ای و رنگ های مشابه آن نقش زیادی در افزایش گرمای طبع افراد دارند. به همین علت است که اغلب دکوراسیون های کلاسیک با استفاده از این رنگ طراحی می‌شدند. رنگ هایی نیز همانند رنگ نقره‌ای یا رنگ های گروه سیلور، گرمای طبع انسان را کاهش داده و برای افراد سرد مزاج مناسب نیستند.

اهمیت ترکیب رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی

شما هرگز نباید برای طراحی داخلی از یک رنگ واحد استفاده کنید. این عمل باعث می‌شود تا تعادل انرژی‌ها و طبع انسان به هم بریزد. باید مجموعه از رنگ های فوق در قالب یک طراحی خاص نمودار شوند، اما نمی‌توان از این حقیقت چشم پوشی کرد که تنها یک یا دو رنگ را می‌توان به عنوان رنگ غالب در فضای دکوراسیون داخلی بکار برد.

تصور کنید از سبک مدرن استفاده کرده‌اید و رنگ سفید و سیلور به عنوان رنگ اصلی دکوراسیون داخلی بکار رفته‌اند. شما باید جلوه های خاصی از رنگ های دیگر را در برخی از وسایل دکوراسیون داخلی بکار ببرید. به عنوان مثال از کاغذ دیواری طرح گل استفاده کنید که به رنگ سفید صدفی است، اما گل های آن به رنگ زرد، سرخ و بنفش می‌باشند. همچنین می‌توانید از پوستر طرح گل نیز برای طراحی دیوار پشت مبلمان استفاده کنید که یک گل رز قرمز رنگ را نمایش می‌دهد.

در این دکوراسیون به احتمال بسیار زیاد برای کفپوش‌ها نیز رنگ سنگی یا رنگ های مشابه را انتخاب کرده‌اید بنابراین بهتر است در بخش های خاصی از آن یک گلدان با شاخ و برگ های سبز رنگ قرار دهید و داخل بوفه شیشه‌ای و سفید رنگ نیز در کنار ظرف های نقره یا طرح آن از ظرف های تزیینی و بلور به رنگ های جذاب نیز استفاده کنید.

برای طراحی ستون‌ها نیز می‌توانید از دیوارپوش آیینه‌ای استفاده کنید. دیوارپوش طرح چوب نیز مناسب است، اما مشروط بر اینکه رنگ کفپوش یا لمینت طرح پارکت را هم به رنگ چوب انتخاب شده باشد. برای سقف خانه نیز می‌توانید از آسمان مجازی استفاده کنید که بیشتر برای طراحی اتاق خواب‌ها بکار می‌رود.

رنگ بندی در دکوراسیون داخلی

مهمترین محصولات حوزه دکوراسیون داخلی

در میان محصولات حوزه دکوراسیون داخلی، انتخاب هیچ کدام از موارد موجود به اندازه خرید پوستر دیواری سخت و چالش برانگیز نیست، علت آن هم به دسته بندی های مختلف و محصولات بسیار زیادی که در این مجموعه وجود دارد باز می‌گردد.

بنابراین ممکن است میان صدها طرح و تصویری که مشاهده می‌کنید و همچنین میان طرح هایی که به ذهن شما خطور می‌کند و همچنین طرح هایی که می‌توانید آن‌ها را به صورت سفارشی خریداری کنید سردرگم بشوید.

بعد از پوستر دیواری باید به اهمیت کاغذ دیواری و کفپوش اشاره کنیم. کاغذ دیواری و کفپوش به یک اندازه در فضای دکوراسیون داخلی اهمیت دارند به همین علت نمی‌توان هیچ کدام از آن‌ها را در اولویت قرار داد. هرچند خرید دیوارپوش برای طراحی دکوراسیون داخلی ضرورت ندارد، اما اگر انگیزه شما ایجاد تحول عمیق در فضای موجود می‌باشد باید نسبت به خرید دیوارپوش بی تفاوت نباشید.

انتخاب پوستر دیواری مناسب

هرچند پیشنهاد می‌دهیم برای انتخاب و خرید پوستر دیواری با یک مشاور حرفه‌ای در این زمینه مشورت کنید، با این حال ما در ادامه محبوب‌ترین انواع پوستر دیواری برای فضاهای مختلف را بیان می‌کنیم:

  • پوستر طبیعت و پوستر لاکچری متداول‌ترین محصولات حوزه دکوراسیون داخلی برای طراحی پذیرایی هستند.
  • پوستر دیواری پشت تلویزیون اصولا حاوی طرح گل یا اشکال هندسی و لاکچری هستند.
  • پوستر دیواری گل و پوستر دیواری اسپرت برای طراحی اتاق های دخترانه و پسرانه بکار می‌روند.
  • پوستر دیواری چهره برای طراحی اتاق خواب زوج های جوان متداول‌تر است.
  • پوستر دیوار نستعلیق برای طراحی خانه هایی بکار می‌رود که اعضای آن به هنر و خطاطی علاقه دارند در غیر این صورت در اتاق خواب کسانی بکار می‌رود که عاشق خوش نویسی یا ابیات شاعرانه هستند.
  • پوستر دیواری نقاشی و پوستر دیواری فانتزی کاربردهای خاصی دارند و در همه ساختمان‌ها بکار نمی‌روند.
  • پوستر دیواری پتینه برای طراحی ساختمان هایی به سبک کلاسیک یا سنتی مناسب است.
  • از پوستر دیواری کودک برای طراحی اتاق خردسالان و از پوستر دیواری ورزشی برای طراحی اتاق نوجوانان استفاده کنید.
  • در فضاهایی با متراژ بالا می‌توان از پوستر دیواری سه بعدی استفاده کرد.
  • پوستر دیواری مدرن و پوستر دیواری کلاسیک نیز متناسب با سبک های مورد نظر بکار می‌روند.

پوستر دیواری منظره پاییزی از زیار دکور

انتخاب کاغذ دیواری، کفپوش و دیوارپوش

انتخاب کاغذ دیواری، دیوارپوش و کفپوش مناسب بسیار راحت‌تر از انتخاب و خرید پوستر دیواری است. شما می‌توانید در این خصوص نیز به یک مشاور حرفه‌ای در زمینه طراحی داخلی مراجعه کنید، با این حال متداول‌ترین انتخاب های صورت گرفته در این حوزه به شرح ذیل است:

  • بهتر است از دو نوع کاغذ دیواری استفاده کنید. یکی از کاغذ دیواری‌ها باید دارای طرح ساده ودیگری قدری پیچیده باشد، اما متراژ بیشتری از دیوارها را با استفاده از کاغذ دیواری ساده پوشش دهید.
  • نیازی نیست که رنگ کاغذ دیواری بسیار گرم یا متعادل باشد، اما استفاده از کاغذ دیواری با رنگ های سرد و بی روح چندان متداول نیست.
  • کفپوش های رنگ قهوه‌ای همچنان زیبایی خود را در کنار سایر رنگ‌ها حفظ کرده‌اند. این رنگ با اغلب دکوراسیون‌ها هماهنگی دارد. لمینت طرح پارکت با رنگ پارکت های طبیعی را به شما پیشنهاد می‌دهیم.
  • دیوارپوش آیینه‌ای برای دکوراسیون های لاکچری، دیوارپوش آجری برای دکوراسیون های سنتی و کلاسیک و دیوارپوش های چوبی برای دکوراسیون های مدرن و امروزی مناسب است.
  • برای طراحی اتاق‌ها نیز می‌توانید از پترن های متفاوت استفاده کنید. بنابراین نیازی نیست تا اصول فوق را در خصوص اتاق خواب‌ها نیز بکار بگیرید چه بسا شما بخواهید کفپوش اتاق خواب کودک را به رنگ های فانتزی و کودکانه انتخاب کنید.

تغییر دکوراسیون با زیار دکور

خرید محصولات حوزه دکوراسیون داخلی

برای خرید پوستر دیواری، کاغذ دیواری، دیوارپوش و کفپوش می‌توانید به وب سایت های فعال در این حوزه مراجعه کنید، اما به یاد داشته باشید که همه وب سایت‌ها و فروشگاه های فعال در سطح شهر، شرایط یکسانی را به کاربران و مشتریان خود عرضه نمی‌کنند به عنوان مثال برخی از فروشگاه‌ها علاوه بر اینکه محصولات بی کیفیتی را عرضه می‌کنند مبلغ زیادی را هم درخواست کرده و اصولا ضمانت خاصی را هم ارائه نمی‌کنند.

در مقابل می‌توان به فروشگاه هایی اشاره کرد که علاوه بر ارائه محصولات باکیفیت سعی کرده‌اند تا آخرین حد ممکن نیز قیمت‌ها را افزایش دهند و از این ترفند که گرانی در همه عرصه‌ها وجود دارد سوء استفاده می‌کنند. در این میان فروشگاه های محدودی در ایران یافت می‌شوند که علاوه بر حفظ کیفیت محصولات مورد نظر سعی کرده‌اند از افزایش بی رویه قیمت‌ها نیز جلوگیری کنند.

در این زمینه می‌توان به فروشگاه آنلاین دکوراسیون داخلی زیار دکور اشاره کرد که طی چند سال اخیر به علت قیمت های متعادل‌تر و کیفیت بالاتر و همچنین تنوع محصولات از حیث طرح و متریال، به محبوبیت بسیار زیادی دست یافته است. محبوبیت این مجموعه ناشی از مدیریت هوشمندانه محمد زیار به عنوان کارشناس دکوراسیون داخلی است که توانسته است با بررسی نیاز خریداران به تمامی ‌آنها پاسخ داده و نظر حداکثر خریداران را به بهترین نحو ممکن جلب نماید. پیشنهاد می‌کنیم که در صورتی که قصد خرید هر یک از متریال های حوزه دکوراسیون داخلی را دارید بررسی محصولات ارائه شده توسط زیار دکور را از دست ندهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا