سلامت

حسین روازاده کیست؟ صحبت های جنجالی درباره ویروس کرونا + ویدیو

حسین روازاده کیست ؟ صحبت های جنجالی حسین روازاده مدعی دیگر طب اسلامی درباره ویروس کرونا همراه آدرس مطب عطاری تلفن و سایت روازاده و بیوگرافی کامل وی در این مطلب

حسین روازاده ۲۶ مرداد ۱۳۳۵ در تهران به دنیا آمد. وی در تارنمای سازمان نظام پزشکی، یک پزشک عمومی معرفی شده است. او خود را دانش آموخته از دانشگاه تهران معرفی می‌کند و بیماران خود را با استفاده از طب سنتی، که آن را طب اسلامی نیز می‌نامد، درمان می کند. روازاده مدعی است احیاگر حجامت در ایران است و هر پزشکی که در ایران حجامت انجام میدهد مستقیم یا با واسطه شاگرد وی بوده است که البته این ادعا توسط بسیاری از فعالان طب سنتی رد شده است.

او که مطالعاتی در زمینه طب سنتی و گیاهان دارویی دارد بازگشت به تغذیه سنتی و اسلامی را راه رسیدن به سلامت می‌داند و وضعیت نامناسب تغذیه در ایران را به عوامل خارجی نسبت می‌دهد. روازاده در تارنمای خود آزادانه دیدگاه‌های خود در زمینهٔ پزشکی و تغذیه، که با دانش‌های پزشکی و تغذیه تضادهای بسیاری دارد، به‌صورت متنی و تصویری پخش می‌کند. این دیدگاه‌ها، مورد چالش و نقد نشریات علمی و نیز پزشکان طب سنتی قرار گرفته‌است. روازاده که مسواک زدن پیش از از خواب را باعث پوسیدگی دندان می‌داند، از دکتر علی مرسلی به‌دلیل نشر مطالبی در مخالفت با این اظهارات، به‌جرم نشر اکاذیب به دادگاه شکایت کرده‌است.

دکتر علی مرسلی، روازاده و دیگر مروجان دیدگاه‌های مشابه را به کلاهبرداری متهم کرده‌است. همچنین پیمان عشقی؛ دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در مطلبی در هفته‌نامهٔ پزشکی سپید، به انتقاد از دیدگاه‌های روازاده علیه دانش پزشکی پرداخت و تأکید کرد که «سیره عملی مراجع محترم عصر حاضر و امام راحل در عمل به دستورها طب نوین در داخل و خارج از کشور و حتی به دست اطبای غیرمسلمان و غربی معروف زبانزد خاص و عام است.»

حسین روازاده کیست
حسین روازاده کیست

روازاده بابت دیدگاه‌هایی که راجع به طب اسلامی دارد ازسوی روحانیان نیز مورد انتقاد قرار گرفته‌است؛ از جمله، محمدتقی ابطحی، در نقد دیدگاه‌های روازاده این مسئله را که تنها یک مکتب به نام طب اسلامی و تنها یک نظریه طبی جدید وجود دارد و روازاده به مقایسهٔ «طب جدید» با «طب اسلامی» می‌پردازد زیر سؤال برده و در مورد اثبات‌پذیری ادعاهای روازاده با شواهد تجربی تردید کرده‌است.

چندی قبل در برخی از محافل نمکی با عنوان «نمک دکتر روازاده» معرفی و به فروش رسید. معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه اعلام کرد نمکی که با نام روازاده عرضه می‌شود آلوده‌است و دارای فلزات زیان‌بار است. روازاده در پاسخ اعلام کرد که محصولی با نام خود ندارد.

برخی از اظهار نظرهای روازاده

⇐ برای جلوگیری از ریزش مو، در موقع رفتن توالت کلاه بر سر بگذارید. زیرا گازهای موجود در توالت باعث ریزش مو می‌شود.

⇐ زیاد خوردن آب باعث پیری زودرس و چین و چروک‌دار شدن صورت می‌شود. در بدن انسان که پنج لیتر خون وجود دارد، روزانه چندین بار به وسیله کلیه تصفیه می‌شود، که تقریباً کلیه روزانه صد و هشتاد لیتر خون را تصفیه می‌کند. با خوردن آب اضافی کار کلیه زیاد شده و باعث پیری می‌شود.

⇐ درخت کاج را آمریکایی‌ها به ایران آورده‌اند و هرجا دیدید آن را از ریشه درآورید زیرا کاج نه سایه دارد نه میوه، و هر جا کاج باشد گیاه دیگری رشد نمی‌کند و آب را به عمق زمین می‌دهد که این برای کشور ایران بسیار مضر است.

⇐ بچه‌هایی که آدامس می‌خورند به دلیل الکل موجود در اسانس آن عینکی می‌شوند و به علت اینکه به الکل عادت می‌کنند در آینده مشروبات الکلی را به راحتی می‌پذیرند.

⇐ او پیشنهاد داده‌است «همانند کشورهای مسلمان مالزی و سنگاپور … برای اینکه ما در آینده شاهد بیماری‌های صعب العلاج بیشتری در زمینه اعصاب و چشم و بینایی نباشیم از واردات و تولید آدامس جلوگیری شود.»

⇐ تأثیر مثبت واجبی بر سرطان خون و رماتیسم. او سیاست جاری وزارت بهداشت مبنی بر فروش واجبی بدون ارسنیک را مورد نقد قرار داد. او بر این باور است که کشورهای خارجی با استفاده از ارسنیک موجود در واجبی داروی ضد سرطان می‌سازند.

⇐ انگلیسی‌ها قصد دارند که با واکسن مرغ، طول آلت تناسلی جوانان ایرانی را کوتاه و به دو سانتیمتر برسانند. هم‌اکنون نیز طول آلت تناسلی پسران ایرانی بسیار کوتاه شده که این عامل عدم ارتباط جنسی و ازدواج آنان است. روازاده ادعا می‌کند جوانان به خاطر خجالت این ماجرا را پنهان نگه داشته‌اند.

دکتر حسین روازاده کیست + بیوگرافی
دکتر حسین روازاده کیست + بیوگرافی

آدرس مطب روازاده

مطب حسین روازاده در تهران واقع در خیابان جمهوری است. که البته این روزها ویزیت مراجعه کنندگان توسط شاگردان ایشان انجام می شود. شما برای تعیین نوبت و مراجعه حضوری ابتدا باید با شماره تلفن ۰۲۱۶۶۴۲۵۴۸۳ تماس حاصل نمائید.
آدرس مطب دکتر روازاده: تهران، خیابان جمهوری اسلامی، بین خیابان گلشن و پیروز (چهار راه یاسر) پلاک ۱۲۲۹ است و نزدیک ترین ایستگاه مترو به مطب ایشان ایستگاه نواب می باشد که فقط ۵ دقیقه با مطب دکتر فاصله دارد.

عطاری روازاده

دکتر روازاده خودشان عطاری ندارند ولی عطاری هایی هستند که محصولات مورد تایید ایشان را عرضه می کنند برخی از این عطاری ها همانند عطارخونه، عطاری اینترنتی هستند و برخی دیگر به صورت فیزیکی در سرتاسر کشور فعالیت دارند. بهتر است بدانید تمامی محصولات مورد تایید دکتر روازاده دارای آرم احیای سلامت می باشد و الا مورد تایید ایشان نیست.

آدرس سایت دکتر روازاده

سایت ravazadeh.com وب سایت رسمی ایشان هست که مطالب بسیار مفیدی در حوزه طب ایرانی اسلامی منتشر می کنند و به آموزش طب سنتی در ایران پرداخته اند. البته وبلاگ عطارخونه نیز در راستای تحقق شعار احیای سلامت و آموزش تغذیه سالم به انتشار مطالبی می پردازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا