اجتماعیاخبار داغ

حکم کربلایی رضا اشرفی پدر رومینا اشرفی چیست؟

در این مطلب از مجله کولاک، توضیحاتی درباره حکم کربلایی رضا اشرفی پدر رومینا اشرفی ،  مردی که با داس سر دختر خود را برید، خواهیم داشت! با ما همراه باشید. روز اول خرداد در یکی از روستاهای بخش حویق در شهرستان تالش ، دختری ۱۴ ساله به نام رومینا اشرفی به دست پدر خود یعنی کربلایی رضا اشرفی به قتل رسید!

حکم کربلایی رضا اشرفی ، پدر رومینا اشرفی

مجید رسول ‌زاده ، سرپرست معاونت اجتماعی پلیس استان گیلان در این باره می گوید: ” مردی ۳۷ ساله دختر خود را با وارد کردن ضربات یک جسم تیز و برنده به ناحیه گردن به قتل رسانده است و در محل وقوع جرم دستگیر شده است. “

براساس رسانه ‌های محلی در گیلان ، رومینا اشرفی در رابطه‌ ای بوده است که خانواده او به شدت مخالف آن رابطه بوده ‌اند و به همین دلیل از خانه فرار کرده است! اما پلیس بعد از گزارش خانواده‌ ها ، او و مرد همراه وی را دستگیر کرده است. به گفته شاهدان محلی رومینا از ترس جان خود نمی‌خواسته است به خانه برگردد اما پلیس طبق قانون او را تحویل خانواده ‌ی خود داده است. بعد از بازگشت به خانه، پدر رومینا در خواب به سراغ او می ‌رود و ابتدا سعی می‌ کند او را خفه کند، اما نمی ‌تواند و با داس گردن او را می ‌برد و سرش را از تنش جدا می ‌کند. مادر رومینا بعد از دیدن این صحنه با شیون و فریاد، همسایه‌ ها را خبر می‌کند و در نهایت پلیس پدر رومینا را دستگیر می‌ کند.

کربلایی رضا اشرفی ، قاتل رومینا اشرفی، بر اساس ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی، از جهت جنبه عمومی علاوه بر پرداخت دیه ، به حبس تعزیری ۳ تا ۱۰ سال محکوم خواهد شد. البته دادگاه با توجه به مسائل و شرایطی که قتل بر اساس آن انجام شده است، درباره حبس و جنبه عمومی جرم تصمیم ‌گیری خواهد کرد. عملی که پدر رومینا اشرفی انجام داده است با شرایط امروز کشور مطابقت ندارد و باید شرایط روحی و وضعیتی که قتل در آن انجام شده است، در کنار شرایط زندگی دختر مقتول و بلوغ فکری او بررسی شود. برای صدور حکم تمام شرایط از جمله وضعیت زندگی دختر و شرایط زندگی او بایستی مد نظر قرار گیرد و با توجه به آن، برای پدر قاتل حکم صادر شود.

جعفری، معاون امور اجتماعی بهزیستی گیلان در واکنش به این ماجرا گفت: ” قتل دختر ۱۳ ساله توسط پدر در شهرستان تالش نمونه ‌ای از نقض آشکار حقوق کودک توسط فردی است که بیشترین انتظار حمایت و پشتیبانی از او در جهت رشد، تربیت و پرورش صحیح کودک بدلیل فقر آگاهی و وجود باورهای متعصبانه بوده است که سبب جریحه‌ دار شدن احساسات مردم شده است.

به دلیل ماهیت جرم، دادستان مطابق با ماده ۵ قانون حمایت از کودک و نوجوانان بعنوان مدعی‌العموم ورود پیدا کرده است. بهزیستی نیز به عنوان سازمان دولتی مدافع حقوق کودکان، تمام تلاش‌ های خود را جهت احقاق حقوق حقه کودک را جزء وظایف ذاتی خود می ‌داند.

 

همچنین جان احمد آقایی ، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان درباره قتل رومینا اشرفی گفت:

۲۸ اردیبهشت ماه این دختر همراه پسری ۲۹ ساله متواری می ‌شود و یک روز پس از آن پدر وی شکایتی با عنوان آدم ربایی در دادسرای شهرستان آستارا مطرح می کند. پرونده برای بررسی در دستور کار دادسرا قرار می ‌گیرد. با اطلاع رسانی دادسرا، پدر و مادر و بستگان دختر به دادسرا مراجعه می ‌کنند و دختر را مورد تفقد و لطف قرار می ‌دهند. پدر دختر با ملاطفت و مهربانی که به خرج می ‌دهد اعتماد بازپرس را جلب می ‌کند و به همین دلیل بازپرس از تحویل وی به خانواده اطمینان خاطر داشته است!

پس از اینکه فرزند تحویل خانواده می ‌شود، آن‌ ها شب را در منزل یکی از بستگان در آستارا ساکن می ‌شوند و شرایط کاملا معمولی و طبیعی بوده است. فردای آن روز به روستای خود مراجعت می ‌کنند و مشخص نیست انجا چه اتفاق غیر عادی ‌ای افتاده است که در هنگام غروب و وقتی دختر در خواب بوده است، پدر، دختر خود را به قتل می ‌رساند.

پدر دختر اکنون بازداشت است و تحقیقات تکمیلی درباره انگیزه و علت قتل ادامه دارد. فارغ از انگیزه پدر در به قتل رساندن دختر خود، چنین جنایتی به هیچ عنوان از نظر قانون قابل پذیرش نیست و این پرونده بصورت ویژه رسیدگی خواهد شد. حکم، مطابق ضوابط قانونی صادر و به اطلاع عموم خواهد رسید.

و در انتها ویدیویی از خنده های رومینا اشرفی را می بینیم:

 

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. مجازات نهایی پدر رومینا اشرفی بر اساس قوانین موجود در نهایت امر دو سال و نیم حبس تعزیری خواهد بود؛ قصاص منتفی و قاتل حداکثر هشت ماه در بند بسته زندان محبوس و سپس رای باز خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا