گوناگون

خانه سردار شهید قاسم سلیمانی در تهران کجاست؟

سردار حاج قاسم سلیمانی سردار سپاه اسلام و همچنین دیگر همرزمان وی ، بامداد جمعه ۱۳ دی ماه درپی حمله بالگردهای آمریکایی به فیض شهادت نائل آمد. ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی و چند نفر از اعضای این سازمان نیز در این حمله به شهادت رسیدند. اما سوالی که در این باره بسیار مطرح است این می باشد که خانه شهید سردار قاسم سلیمانی در تهران کجاست؟ در پاسخ بایستی گفت خانه سردار قاسم سلیمانی در شهرک شهید دقایقی می باشد. شهرکی که در محله شیان تهران و در کنار پارک جنگلی لویزان قرار گرفته است.

قاسم سلیمانی در شهرک شهید دقایقی و در کنار دو همرزم خود یعنی محسن رضایی و محمدباقر قالیباف زندگی می‌ کرد! به طور کلی، مسئولین سپاه در سه نقطه از تهران سکونت دارند. نخست شهرک شهید محلاتی که البته به دلیل بافتی که بعدها به خاطر حضور سپاهی‌ها پیدا کرد برای دیگر مسئولین هم مطلوب شد و مثلا چند وزیر دولت احمدی‌نژاد و نیز خانواده پدری رئیس‌جمهور سابق در آنجا سکونت داشتند. دوم شهرک شهید دقایقی در میانه جنگل‌ های لویزان که محل سکونت فرماندهانی مثل محسن رضایی و قاسم سلیمانی است و شهردار سابق تهران، محمدباقر قالیباف هم در همسایگی هم‌ رزم‌ های دیروز خود زندگی می‌کند. سوم هم، شهرکی به نام شهید کلاهدوز در نزدیکی ستاد فرماندهی سپاه که ظاهرا این روزها محل سکونت دو فرمانده سابق این نهاد، یعنی رحیم‌صفوی و عزیز جعفری است.

خانه سردار شهید قاسم سلیمانی

همچنین برخی شایعات مبنی بر حضور و شهادت داماد سردار قاسم سلیمانی در حمله تروریستی بامداد امروز امریکایی ها تکذیب شد. سردار قاسم سلیمانی ، یکی از برجسته‌ ترین افراد در تاریخ انقلاب اسلامی و دوران پس از آن و فرمانده کل نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب بود که در جنگ ۸ ساله ایران و عراق، جنگ ۳۳ روزه لبنان، مبارزه سوریه و عراق با داعش یکی از اثرگذارترین نیروهای مبارزاتی به شمار می‌ رفت.

در کارنامه فرماندهی سردار سلیمانی در نیروی قدس، نقاط درخشان بسیاری وجود دارد که بسیاری از آنها شاید برای همیشه پنهان بماند اما آنچه لااقل در ظاهر و برای نمونه می‌ توان دید،  تقویت و ثبات حزب‌ الله لبنان، تقویت نیروهای مقاومت فلسطینی در جریان جنگ‌ های ۳۳ روزه، ۲۲ روزه و ۸ روزه و نیز شکل‌ گیری و تقویت محور مقاومت خصوصاً در ۸ سال اخیر و پس از شروع بحران در سوریه و عراق است.

در انتها لازم به بیان است بر اساس اخبار منتشر شده از مراسم تشییع پیکر سردار قاسم سلیمانی ، قرار است طبق وصیت ایشان پیکر او در گلزار شهدای کرمان دفن شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا