رپورتاژ آگهی

خرید انواع ورق گالوانیزه از آرادآهن با بهترین قیمت

ورق گالوانیزه چیست و جهت خرید ورق گالوانیزه چه نکاتی را لازم است بدانیم؟ ورق هایی تقویت شده هستند که مقاومت بیشتری نسبت به ورق آهنی ساده دارند ورق های گالوانیزه جز محصولاتی است که در صنایع متعدد، کاربردهای متنوعی دارد. قیمت ورق گالوانیزه مانند قیمت سایر آهن آلات دست خوش نوساناتی می باشد، در این مقاله از آرادآهن به توضیح مختصری راجع به ورق گالوانیزه، قیمت ورق گالوانیزه، نحوه خرید ورق گالوانیزه و قیمت این محصول خواهیم پرداخت.

ورق گالوانیزه چیست؟

از لحاظ لغوی گالوانیزه کردن به معنی پوشاندن با فلز واصطلاح گالونیزه کردن به معنای تقویت کردن است. اولین باراروپائیان در قرن ۱۷ برای نیروی ویژه خود از آهن گالوانیزه در ساخت زره های جنگی استفاده نمودند. اما فرایند گالوانیزیسیون در سال ۱۸۳۷ توسط فردی به نام استانیلاس سورل انجام شد و در حال حاضر در صنعت استفاده از ورق گالوانیزه شیوه ای موثرو اقتصادی برای صنایع مختلف محسوب میشود واستفاده از این محصول محبوب _ در صنایع مختلف_ همچنان روبه گسترش است.

ورق گالوانیزه به ورق های آهنی با پوشش “روی” گفته می شود و دو روش برای گالوانیزه کردن وجود دارد روش گالوانیزه سرد و گالوانیزه گرم.

عمل گالوانیزسیون با شناور کردن محصولات در حوضچه های روی مذاب، صورت میگیرد. این پوشش به منظورافزایش مقاومت ورق با فرایند های مختلف_ دیگری نیز_ به ورق اضافه میشود. پوشش فوق مقاومت ورق را در برابرعوامل طبیعی مخرب افزایش می دهد، بعد از عمل گالوانیزیسیون، ورق_ گالوانیزه_ در برابرعواملی چون زنگ زدگی، خراشیدگی، تغییرشکل فیزیکی، پرش کیفیت، شرایط جوی، مقاومت و پایداری بالایی پیدا میکند. ورق های گالوانیزه براساس شکل ظاهری به ورق گالوانیزه گل ریز، ورق گالوانیزه بدون گل، ورق گالوانیزه درشت دسته بندی می شود.

کارخانجات تولید کننده ورق گالوانیزه

کارخانجات بزرگ و کوچک زیادی در ایران به تولید ورق های گالوانیزه می پردازند، معتبرترین کارخانجات تولید ورق گالوانیزه در ایران با کیفیت بالا، کارخانه فولاد مبارکه اصفهان، شرکت هفت الماس و شرکت تاراز شهرکرد ، سمنان می باشد.این کارخانجات بخش عظیمی از ورق گالوانیزه مورد نیاز کشور را تامین و روانه بازارمیکنند و درصدی از محصولات این کارخانجات به خارج از کشور نیز صادر می شود. استاندارهای مورد استفاده ورق گالوانیزه در ایران:

ورق هایی با امکان شکل دهی و کششی با استاندارد EN10142

برای مصارف ساختمانی ازگریدهایی با استاندارد  EN10147است

تولید ورق گالوانیزه

ورق های آهنی طی فرآیندی پوسته زدایی میشوند و سطحشان تا حد زیادی بهبود می یابد، طی فرایند نورد گرم در تماس با اکسیژن از نظر سطحی_ سطح غیر براقشان_ تبدیل به سطحی براق میشود. همین فرایند، قابلیت جوشکاری به ورق گالوانیزه اضافه میکند. بعد از این فرایند امکان رنگ کردن ورق فراهم شده و امکان گرید شدن ورق های گالوانیزه میسر میشود. فولادهای گالوانیزه دارای ترکیب مناسبی از خواصی چون: استحکام بالا، شکل پذیری مطلوب، مقاومت در برابر خوردگی، زیبایی، سبکی وزن، بازیافت، هزینه تولید پایین می باشند.

 کاربرد ورق های گالوانیزه

کاربردهای متفاوتی برای ورق گالوانیزه گفته می شود وکاربردهای این ورق با توجه به خواص و گرید و نوع تولید و ضخامت ورق تعیین میشود. خواص ورق فولادی به درصد کربن موجود در آن، عملیات حرارتی انجام شده برروی آن و فلزهای آلیاژدهنده موجود در آن بستگی دارد.

بخش اعظم تولیدات فولادی با استفاده از ورق های گالوانیزه صورت میگیرد. استفاده از فولادهای گالوانیزه در صنایع مختلفی مثل خودروسازی، ساخت لوازم خانگی و… مرسوم است. ورق های گالوانیزه در محل هایی از قبیل لوله های آب، گلخانه ها، کابینت های آشپزخانه استفاده می شود. از این نوع ورق در اجزای مختلف ساختمان، فریم بندی وچارچوب بندی فولادی، اجزای خودرو مخصوص بدنه اتومبیل،  لوله وپروفیل سازی(لوله های انتقال نفت و گاز)، قفسه سازی و راک، ساخت لوازم خانگی و کلاه های برقی، اجزا ماشین آلات کشاورزی، نورد مجدد و پوشش دهی، ساخت سیلوهای گالوانیزه، کانال های هوا، همچنین برای ساخت لوازمی چون لوله بخاری، کانال کولر، شیروانی منازل، لوله های آب و… استفاده میشود. ورق ها گالوانیزه ای که قابلیت خمش پذیری دارند در ساخت انواع پروفیل و محصولاتی که عملیات سخت خمشی رویشان صورت میگیرد_ از گرید کششی ورق گالوانیزه_ استفاده می شود.

 

برخی مشخصات فنی ورق گالوانیزه

ضخامت پوشش ورق گالوانیزه به فاکتورهای متعددی بستگی دارد، این ورق ها به دوصورت رول فرم وفابریک تولید میشوند

برخی خصوصیات عمومی ورق های گالوانیزه

ضخامت ۶-۲-۰٫۹-۰٫۴-۰٫۱۸

کوتینگ : ۲۷۵-۲۲۰-۱۸۰-۱۲۰-۱۰۰

عرض : ۱۲۵۰ و۱۰۰۰

وزن کویل : ۳٫۵ الی ۱۲ تن

قطر داخلی کویل: ۵۷۰ الی ۶۲۰

ورق های رول فرم گالوانیزه با ضخامت ۱۸ صدم میلی متر تا ۶ میلی مترو با دو عرض ۱۰۰ سانتی متر و ۱۲۵ سانتی متر میشود

ورق فابریک گالوانیزه هم به دوصورت فابریک ۱۰۰۰* ۲۰۰۰ میلی متر و فابریک ۱۲۵۰*۲۵۰۰ میلی متر تولید میشوند

وزن عمومی رول ها بسته به عرض رول یا ضخامت و کارخانه تولید کننده حدود ۵ تا ۷ تن است.

 مزایای استفاده از ورق گالوانیزه

هزینه کمتر برای تعمیرات و نگهداری، هزینه تعمیر ونگهداری ورق های گالوانیزه نسبت به سایر محصولات بسیار کمتر است. طول عمر زیاد این ورق ها یکی دیگر از مزیت هایش است، طول عمر ورق های پوشش داده شده با روی درمحیط های کاملا خورنده، در حدود ۲۰ تا ۳۰ سال می باشد. استاندارهای مختلف گالوانیز ورقهای فولادی، در زمینه ایجاد پوشش نازک، وجود دارد واین پوشش خصوصیات زیادی را به ورق می افزاید وهمین موضوع استفاده از ورق های فوق را برای مصرف کننده قابل اعتماد کرده است. دوام پوشش یکی دیگر از مزایای استفاده از ورق های گالوانیزه است پوشش ایجاد شده از طریق گالوانیزه به دلیل داشتن یک ساختار یکدست و مقاوم یکی دیگر از مزایای استفاده از این ورق ها محسوب می شود

قیمت ورق های گالوانیزه در آراد آهن

قیمت ورق های گالوانیزه با فاکتورهای متعددی تعیین میشود ودستخوش نوسانات بسیاری در بازار آهن است، یکی از مطمئن ترین راهها برای اطلاع از قیمت روز ورق گالوانیزه مراجعه به سایت آرادآهن می باشد. این مجموعه با سابقه فعالیت بیش از ۲ دهه در زمینه تامین و فروش کلیه محصولات آهنی، قیمت تیرآهن، قیمت میلگرد، انواع ورق آهنی، نبشی، ناودانی،سپری آهنی، لوله داربستی و لوازم سوله و سایر محصولات آهنی،_ قیمت روز  این محصولات_ را به صورت روزانه در سایت خود درج میکند شما می توانید برای دریافت مشاوره برای خریدی مطمئن  با شماره های (۳۴۰۵۵-۰۳۱) تماس بگیرید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا