سریالسریال‌ایرانی

خلاصه داستان سریال وارش

خلاصه داستان سریال وارش در این مطلب درج شده است. سریال وارش در ۳۴ قسمت برای پخش از شبکه سوم سیما تولید شده است. داستان مجموعه در دهه ۳۰ روایت می شود و قصه ای پرفراز و نشیب را به تصویر می کشد که در ادامه به دهه حاضر نیز می رسد. تنوع جغرافیایی لوکیشن‌های این سریال از جمله ویژگی‌های آن است و به دلیل بستر تاریخی داستان، مراحل تولید با تلاش بی وقفه گروه پیش می رود. بیشتر تصویربرداری سریال در لوکیشن تالاب لاهیجان انجام شده است .

خلاصه داستان سریال وارش
خلاصه داستان سریال وارش

داستان سریال وارش درباره یک مرد مهاجر است که برای پیدا کردن شغل راهی دیار گیلان می شود و پس از رسیدن به لاهیجان اتفاقات جالب و هیجان انگیزی را تجربه خواهد کرد. شرح داستان مجموعه وارش روایتگر ۳ دهه است که از سال ۱۳۳۰ تا سال ۱۳۶۰ را به تصویر می کشد و بسیاری از لوکیشن های آن در شهر لاهیجان است و بخش هایی از آن نیز در تهران قدیم فیلمبرداری شده است. اگر به دنبال تماشای یک سریال تلویزیونی با ملودرام تاریخی و عاشقانه هستید توصیه می کنیم این کار تلویزیونی را هر شب از شبکه سه سیما دنبال کنید و از دیدن آن لذت ببرید. داستان سریال وارش به قلم جابر قاسمعلی با اقتباس از رمان آمریکایی مهاجران نوشته شده است که مضمون آن در مورد مهاجرت به دلیل فقر و خشکسالی است و اصل این قصه متعلق به هاوارد ملویل فاست رمان نویس مشهور آمریکا است در سال ۲۰۰۳ میلادی فوت کرده و اکثر رمان های تاریخی پرطرفدار آمریکایی به قلم او نوشته شده است.

یارمحمد سیستانى در دهه ۳۰ به دلیل مواجه شدن با خشکسالی تصمیم می گیرد به شهری خوش آب و هوا مهاجرت کند تا بتواند خرج زندگی خود و خانواده اش را در بیاورد و راهی شمال ایران می شود. پس از رسیدن به شمال کشور وارد شغل ماهیگیری می شود و دریا را برای کسب رزق و روزی انتخاب می کند؛ اما نمی داند ماهیگیری در منطقه ای که او انتخاب کرده است تحت سلطه تراب یکی از ساکنان گیلانی است. تراب مردی زورگو و گردن کلفت است که در ابتدا به یار محمد اجازه ماهیگیری نمی دهد و برای این مرد مهاجر شاخ و شانه می کشدو یارمحمد سیستانی که تاکنون زیر بار حرف زور نرفته است در مقابل زورگویی های تراب می ایستد و مدام با هم درگیر می شوند.

علیرضا کمالی بازیگر نقش یارمحمد در سریال وارش یک جوان غیور و برومند است که می خواهد از راه ماهیگیری کسب درآمد کند. وارش یک زن جوان گیلکی است که تراب عاشق اوست و می خواهد با این زن بیوه ازدواج کند اما ماجرا طور دیگری رقم می خورد. وارش با دیدن برومندی و دلاوری های یارمحمد رفته رفته عاشق این مرد سیستانی می شود و تراب با دیدن عشق وارش به یارمحمد، تصمیم می گیرد این مرد غریبه را از سر راه خود بردارد تا بتواند به عشق دیرینه اش که دختری به نام وارش است برسد.

در حالی که آخرین مراحل فنی «بهترین سالهای زندگی ما» به کارگردانی احمد کاوری و تهیه کنندگی محمودرضا تخشید در حال انجام بود تا نیمه دوم آذر ماه ۹۸ از شبکه ۳ سیما پخش شود، نام این سریال به «وارش» تغییر پیدا کرد؛ نامی که به مفهوم و قصه سریال نزدیک‌تر است. محمد کامبیز دارابی مجری طرح این پروژه و نویسندگی را جابر قاسمعلی به عهده داشته است.

سریال وارش

سریال وارش یک درام پرفراز و نشیب تاریخی و عاشقانه و اقتباسی از رمان مطرح «مهاجران» هاوارد فاست نویسنده مطرح آمریکایی است. این سریال ۳۴ قسمت دارد و پخش آن از یکشنبه ۱۷ آذر ماه ۹۸ از شبکه سوم سیما در حال پخش است. داستان مجموعه از دهه ۳۰ روایت می‌شود و قصه‌ای پرفراز و نشیب را به تصویر می‌کشد که در ادامه به دهه حاضر نیز می‌رسد.

سریال «وارش» با عنوان پیشین «بهترین سال های زندگی ما» به کارگردانی «احمد کاوری» و تهیه‌کنندگی «محمودرضا تخشید» ساعت ۲۰:۴۵ دقیقه هر شب از شبکه ۳ رسانه ملی نشر می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا