سریالسریال‌ایرانی

خلاصه داستان و بازیگران سریال اتاق خبر The Newsroom + معرفی نقش ها

در این مطلب به خلاصه داستان و بازیگران سریال اتاق خبر The Newsroom می پردازیم. اتاق خبر یک سریال تلویزیونی درام امریکایی است که «آرون سورکین» (Aaron Sorkin) آن را کارگردانی کرده است. از کارهای شاخص سرکین می‌ توان به نویسندگی فیلمنامه‌های مانی بال و شبکه اجتماعی اشاره کرد. سورکین جایزه امی را برای سریال «بال غربی» برده است. آرون سورکین برای ساختنِ این مجموعه چندین شبکهٔ تلویزیونی واقعی را مشاهده کرده و در مورد ساز و کارهای شبکه‌های خبری تحقیقِ دست اول انجام داده است.

داستان و بازیگران سریال اتاق خبر
داستان و بازیگران سریال اتاق خبر

جف دانیلز موفق شد برای بازی در این مجموعه در سال ۲۰۱۳ جایزهٔ امی ساعات پربیننده را در بخشِ «بهترین بازیگر مرد در مجموعه تلویزیونی درام» از آنِ خود کند. او در سال ۲۰۱۲ برای دریافتِ جایزهٔ گلدن گلوب هم نامزد شد اما آن را به دیمین لوئیس واگذار کرد.

همچنین اتاق خبر در سال ۲۰۱۲ برای دریافتِ جایزهٔ گلدن گلوب بهترین مجموعه تلویزیونی درام نامزد شد اما نتوانست آن را در رقابت با میهن از آنِ خود کند. در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ هم جف دانیلز برای دریافتِ جایزهٔ امی نامزد شد ولی نتواست برنده شود

این درام غنی، در سال ۲۰۰۹ کلید خورد و پخش این مجموعه از ۲۴ ژوئن ۲۰۱۲ از شبکه اچ‌بی‌او آغاز شد و پس از سه فصل و ۲۵ قسمت در ۱۴ دسامبر ۲۰۱۴ به پایان رسید. این سریال در آی ام دی بی نیز، تاکنون رتبه ۸٫۸ را از ۱۰ گرفته است. سریال اتاق خبر ،حقایقی درباره اینکه روزنامه نگاری واقعا چگونه باید باشد و همچنین وضعیت فعلی این حرفه نمایش داده می شود و بر دسیسه های اجتماعی این شغل تمرکز کرده و دیالوگهای بسیار قوی و محکمی دارد.

ماجرای سریال اتاق خبر

این مجموعه یک وقایع‌نگاری از اتفاقات پشت صحنه یک شبکهٔ خبریِ تخیلی به نام «شبکه کابلی خبری آتلانتیس» (ACN) است. اولین قسمت از سریال اتاق خبر داستان خبرنگارانی را روایت می کند که در تلاشند تا رکن قدرت را به تلویزیون باز گرداند. با گفتن حقایق به صاحبان قدرت، شخصیت اصلی این سریال به نام ویل مکاوی در قسمتی از صحنه های آغازین فیلم می گوید: ” زمانی که شما می پرسید که چه چیزی آمریکا را بزرگترین کشور در جهان کرده است، من نمی دانم که از چه چیزی سخن می گویید.”

در این سریال جدید، حقایقی درباره اینکه روزنامه نگاری واقعا چگونه باید باشد و همچنین وضعیت فعلی این حرفه نمایش داده می شود. همچنین والکر که یک مفسر خبری است می گوید: “بسیاری از گزارشگران، تهیه کنندگان و مجریان برنامه های خبری که این سریال را می بینند باید به این فکر کنند که چگونه ما به اینجا رسیدیم؟”

بازیگران سریال

در مجموعهٔ اتاق خبر، جف دانیلز در نقش مجریِ معروفِ برنامهٔ «اخبار شب» به نام «ویل مک‌اووی» ظاهر شده است.

از دیگر بازیگران این مجموعه می‌توان به امیلی مورتیمر، چارلی اسکینر (با بازیِ سام واترستون) و اعضای اتاق خبر یعنی جیم هارپر (با بازیِ جان گلگر، جونیور)، مگی جردن (با بازیِ آلیسون پیل)، اسلون سبیث (با بازیِ الیویا مان)، نیل سمپات (با بازیِ دو پتل) و دان کیفر (با بازیِ توماس سادوسکی).

جین فوندا نیز در نقشِ مدیرِ شرکت مادر شبکهٔ ACN، بازیگرِ مهمانِ بیشترِ قسمت‌های این مجموعه است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا