اخبار داغسلامت

خواص روغن سیاه دانه در افزایش میل جنسی چیست؟

سیاه دانه ؛ دوای هر دردی جز مرگ!

کولاک ، محمد سیمری : گیاه سیاه دانه یا شونیز یا روغن سیاه دانه ، گیاه و روغنی دارویی و درمانی است که از دیرباز برای درمان انواع بیماری ها مورد استفاده ی انسان بوده است. سیاه دانه را می توان در جنوب غربی قاره ی آسیا و شهرهایی نظیر اصفهان و اراک در کشور ایران تهیه کرد.

سیاه

لازم به بیان است برخی ترکیبات شیمیایی موجود در سیاه دانه در بدن انسان، خاصیت آنتی اکسیدانی دارند. همچنین مطالعات متعددی خاصیت آنتی‌ اکسیدانی سیاه دانه را برای بدن نشان می‌ دهند! آنتی‌ اکسیدان‌ هایی که می‌ توانند رادیکال‌ های آزاد مضر را خنثی کنند و از بروز آسیب‌ های اکسیداتیو آن ها بر روی سلول‌ ها جلوگیری نمایند. براساس یکی مطالعات انجام یافته مشخص شده است سیاه دانه و ترکیبات آن می‌‌ تواند در برابر چندین نوع سرطان مانند سرطان پانکراس یا لوزالمعده، سرطان ریه، سرطان دهانه ی رحم، سرطان پروستات، سرطان پوست (سیاه دانه برای از بین بردن لک صورت مناسب است و چین و چروک ها را از بین می برد) و همچنین سرطان روده ی بزرگ موثر و مفید باشد.

سیاه دانه برای کنترل فشار خون، سلامت پوست و مو، درمان بیماری های گوناگون و حتی لاغری مفید و موثر است. جویدن سیاه دانه که در دهان با بزاق دهان ترکیب می شود، باعث درمان زگیل می شود!

گیاه سیاه دانه

جالب است بدانید در طب سنتی و اسلامی نگاهی ویژه به گیاه سیاه دانه شده است! در میان مسلمانان، از خواص سیاه دانه به قدری گفته شده است که این گیاه را به نوعی معجزه برای انسان ها می دانند و آن را دوای هر دردی جز مرگ می دانند! دقت داشته باشید سیاه دانه، طبیعت گرمی دارد و به دلیل داشتن ماده ای موسوم به “تیموکیتون” دارای اثر ضد تشنجی  است. تحقیقات نشان داده است که این گیاه موجب تاخیر در زمان شروع تشنج و حتی کاهش مدت آن می شود.

نحوه مصرف سیاه دانه

روزانه می توان ۱ یا ۲ گرم دانه از این گیاه را یا به صورت له شده همراه با غذا و یا با چای و یا موارد دیگر استفاده کرد! دقت داشته باشید دوز توصیه شده برای مصرف روغن سیاه دانه برای هر روز، چیزی در حدود ۱ تا ۲ قاشق چای خوری می باشد.

گیاه درمانی

روغن سیاه دانه ؛ مفید و ارزشمند

از سیاه دانه روغنی استخراج می شود که بسیار مفید است؛ روغن سیاه دانه خواص بی شماری برای قلب، سیستم گوارشی، کاهش فشار خون، درمان کبد چرب، بیماری دیابت و همچنین بسیاری دیگر از بیماری ها دارد. دقت داشته باشید سیاه دانه برای افرادی که دارای مزاج بلغمی  هستند، مفید می باشد و بلغمی بودن آن ها را از بین می برد!

روغن سیاه دانه

خواص و فواید روغن سیاه دانه در افزایش میل جنسی

توجه داشته باشید سیاه دانه، طبع بسیار گرمی دارد و به همین جهت مصرف آن به ویژه همراه با عسل، یکی از مواد طبیعی افزایش دهنده ی میل جنسی است!  جالب است بدانید استعمال موضعی روغن سیاه دانه به تنهایی یا ترکیب با دیگر روغن‌ ها نظیر روغن زیتون و روغن کنجد، باعث بزرگ شدن آلت تناسلی مردان می‌ شود!

همچنین یکی دیگر از خواص روغن سیاه دانه، کمک به درمان ناباروری در مردان است؛ به طوری که مصرف آن باعث افزایش تعداد اسپرم ها در مردان می‌ شود. براساس نتایج یک تحقیق علمی، گروهی از افراد که طی دو ماه و به میزان دو بار در روز به مقدار ۲/۵ میلی لیتر روغن سیاه دانه مصرف کرده بودند، نسبت به گروه شاهد که از این روغن استفاده نکردند، شاهد بهبود در تعداد اسپرم‌ ها، میزان مطلوبیت در حرکت اسپرم‌ ها و همچنین حجم مایع منی بودند!

به یاد داشته باشید مصرف روغن سیاه دانه به شکل قابل توجهی می‌ تواند هورمون تستوسترون بدن مردان را افزایش دهد! تستوسترون، به عنوان هورمون مردانه و همچنین یک استروئید آنابولیک، باعث رشد بافت‌ های تناسلی مردانه، افزایش تراکم استخوان و ماهیچه و افزایش رشد مو‌های بدن می‌ شود.

افزایش قوای جنسی

سیاه دانه و درمان زود انزالی

توجه داشته باشید ترکیب سیاه دانه و عسل می‌ تواند برای درمان زود انزالی معجزه کند! سیاه دانه، مزاجی گرم و خشک دارد و عسل همراه با آن، باعث پخش سیاه دانه به اعضای مختلف بدن می‌ شود.

سیاه دانه و فواید آن برای دستگاه تناسلی زنان

مصرف سیاه دانه می‌ تواند خاصیت ضد باکتری داشته باشد و در مبارزه با انواع سویه‌ های باکتری‌ ها موثر واقع شود. استعمال موضعی سیاه دانه و استفاده از آن به صورت شیاف برای رفع عفونت‌ های قارچی دستگاه تناسلی زنان بسیار مفید است. از دیگر خواص روغن سیاه دانه برای دستگاه تناسلی زنان، کمک به درمان درد رحم و زایمان است! به این منظور پودر سیاه دانه را همراه با عسل و روغن مخلوط نمایید و میل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا