چهره هاسلبریتی خارجی

خودزنی دواین جانسون در شبکه‌های اجتماعی

مجله اینترنتی کولاک، مترجم: پرویز فغفوری آذر

افرادی که در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، هنری و ورزشی فعالیت می‌کنند و به شهرت رسیده‌اند، امروزه اکثرا دارای صفحات شخصی در شبکه‌های مختلف اجتماعی هستند و هر نوشته‌ یا عکسی که می‌گذارند، می‌تواند واکنش‌های مختلفی در فالوئرهای آنها ایجاد کند. بعضی مثبت، بعضی هم منفی.

امروز به دواین جانسون (Dwayne Johnson) می‌پردازیم. یک غول ۱۹۶ سانتیمتری ۱۲۵ کیلویی که در سال ۱۹۷۲ در هیوارد کالیفرنیا متولد شد و پس از سال‌ها فعالیت ورزشی، به طرز عجیبی ناگهان در عرصه سینما مطرح شد، در بین تماشاگران معروف شد و به محبوبیت بالایی هم دست یافت. اما این سکه دو رو دارد. روی دیگرش این است که تمام کارهای او زیر ذره‌بین رسانه‌ها و هودارانش قرار خواهد گرفت.

او به عنوان یک جوان متواضع و کاریزماتیک در اجتماع اما بی‌رحم در ورزش راه خود را به سمت جامعه هنری امریکا باز کرد. تبار ساموایی‌اش موجب شده او هم به سیاق اجداد خود در هاوایی، بلند قد و عضلانی باشد.

پدر دواین جانسون، وید جانسون، مدت‌های طولانی به عنوان یک کشتی‌گیر حرفه‌ای شناخته می‌شد. پیتر میویا، پدر مادرش هم که لقب «رئیس بزرگ» را یدک می‌کشید یک کشتی‌گیر حرفه‌ای بود. جالب است که بدانید لیا میویا، مادر مادرش هم یکی از معدود زنان کشتی‌گیر در زمان خودش بود. خب با این عقبه ورزشکار و عضلانی، طبیعی است که دواین جانسون از نظر جسمی چنین وضعی داشته باشد.

دواین جانسون و پدرش

پس از گذراندن مدتی کالج،‌ او در سال ۱۹۹۵ بالاخره شغل خود را انتخاب کرد؛ یک کشتی‌گیر حرفه‌ای. در ایران ما به این رشته «کشتی کچ» می‌گوییم. او در سال ۱۹۹۶ با امضای قرارداد به عنوان کشتی‌گیر حرفه‌ای و حضور قلدرمآبانه در رینگ کشتی، ملقب به «صخره» (The Rock) شد. هنوز هم در سراسر جهان بسیاری از مردم او را با همین اسم می‌شناسند. او به مرور همراه با هالک و یکی دو کشتی‌گیر دیگر تبدیل به نمادهای این رشته ورزشی شدند.

هالک هوگان (hulk hogan)،‌ یکی از اسطوره‌های کشتی حرفه‌ای در امریکا، جانسون را «بزرگ‌ترین ابرستاره این رشته» نامیده و جان سنا (John Cena) که ۱۶ بار قهرمانی جهان در کشتی حرفه‌ای را در کارنامه‌اش دارد و اتفاقاً  او هم به سمت بازیگری تغییر مسیر داده، به دوست و همکار خود لقب «بزرگ‌ترین ابرستاره در تاریخ WWE» داده است.

جان سنا و دواین جانسون

او پس از سال‌ها حضور در رینگ، با بالا رفتن سن مجبور شد به فکر روزهای پیری خود باشد و آینده‌اش را در سینما دنبال کرد. اولین فیلمی که بازی کرد «بازگشت مومیایی» بود که همراه با برندان فریزر در آن به ایفای نقش پرداخت. این فیلم فروش خوبی داشت و جانسون در میان تماشاگران سینما هم تبدیل به یک ستاره شد. به زودی سیل فیلمنامه‌های مختلف به سوی او سرازیر شد و همین امر او را به ادامه مسیرش در سینما تشویق کرد.

او علاوه بر بازی در سینما، به صداپیشگی هم پرداخت و از این راه هم شروع به پول درآوردن کرد. لیست بلندبالای فیلم‌هایی که در آنها صداپیشگی یا بازی کرده اغلب به عنوان فیلم‌های اکشن و بزن/بکوب (blockbuster) دسته‌بندی می‌شوند، همچون مجموعه «سریع و خشمگین»، «اطلاعات مرکزی»، «آسمانخراش»، «مراقب ساحل»، «موانا»، «سرباز جو» و مجموعه «جومانجی».

او زندگینامه خود را همراه با جو لایدن، یکی از نویسنگان معروف، به نام «راک می‌گوید…» (The Rock Says…) نوشت و به چاپ رساند و کتابش برای چند هفته در صدر لیست کتاب‌های پرفروش‌‌ نیویورک تایمز بود. این طور به نظر می‌آمد که او هیچ کار اشتباهی انجام نمی‌دهد.

باوجود قد و قامتش و عضلاتی که او را ترسناک نشان می‌دادند برای همه هوادارانش جزو مهربان‌ترین اشخاص هالیوود بود و هیچ پیشنهادی برای امضا یا عکس گرفتن را رد نمی‌کرد و برخورد بدی با هیچ‌کس نداشت. او حتی سازمان خیریه‌ای به نام خودش (The Dwayne Johnson Rock Foundation) تاسیس کرد که کارش کمک به خانواده‌های کودکان مبتلا به بیماری‌های حاد و یا در معرض خطر ابتلا به مریضی‌های حاد است.

یکی از صفحات او در شبکه‌های اجتماعی بیش از ۱۳۶ میلیون فالوئر دارد اما یک حرکت ظاهرا کوچک باعث خدشه‌دار شدن محبوبیت جانسون شده است. او در این صفحه تمام اخبار مربوط به اتفاقات روزمره و تمریناتش را می‌نویسد. اما به نظر می‌رسد یک سوال نامربوط درمورد نامگذاری یک تانک به اسم او در یک گروهان رزمی به نام شاهین سیاه، توسط هوادارانش قابل هضم نبوده است.

این پست به نظر بسیاری از هوادارانش بی‌نظیر بود اما همزمان عده‌ای دیگر از او به خاطر انتخاب نامناسب کلمات و جاگذاری نامناسب‌تر آنها در این پست گله کرده‌اند.

این پست اولین بار توسط حساب همین گروهان روی اینترنت بارگذاری شد و خود جانسون اولین نفری بود که آن را ریتوییت کرد و در ادامه‌اش نوشت: «اگر بوی پختن تانک (اشاره به سرعت حرکت و تعداد شلیک‌ها) به دماغ شما رسید، برای سربازان آهنین گروهان شاهین سیاه فریاد شادی سر دهید و آنها را تشویق کنید که اسم یکی از تانک‌های خود را The Rock گذاشته‌اند. امیدوارم مردم قهرمان ما شما را ببینند، تشویق کنند و این توییت شما را ریتوییت کنند.»

عکس مربوط به توییت گروهان شاهین سیاه

او در این توییت، تانک مورد نظر را جان‌سخت، سختکوش و ساخته شده برای اتمام کار نامیده است. این توییت بازخوردهای متفاوتی داشت. بعضی‌ها آن را هالیوودی حساب کردند و از خواندنش خوشحال شدند اما بعضی دیگر از این دواین جانسون یک ماشین کشتار را با این صفات تبدیل به یک ماشین محبوب کرده، از توییت او اعلام نارضایتی کردند. یکی از فالوئرهای او در انتقاد از توییتش نوشته: «ناامیدم کردی. چرا دوست داری اسمت روی یک ماشین که وظیفه‌اش فقط کشتار مردم است گذاشته شود؟» یکی دیگر نوشته: «این که یک موسسه خیریه برای کمک به خانواده‌هایی که افر اد مریض دارند راه‌اندازی کرده‌ای، قابل احترام است اما از این که اسم خودت را روی یک تانک که برای کشتن دیگران ساخته شده، گذاشته‌ای هیچ لذتی نبردم. لطفا بین اسم خودت و مرگ و کشتار دیگران فاصله بینداز.» یکی دیگر هم در انتقاد از جانسون چنین نوشته: «بالاخره ذات خودت را رو کردی. تو یک عشق جنگ هستی و دیگر فالوئر تو نخواهم بود. ما به اندازه کافی دیوانه جنگ در این مملکت داریم و نیازی نیست یکی دیگر به آنها اضافه شود.»

دواین جانسون تا لحظه‌ نوشتن این مطلب که هیچ جوابی به انتقادها نداده. فعلا باید منتظر ماند و دید آیا قصد دارد جوابی به منتقدانش بدهد، این توییت را پاک خواهد کرد یا کار دیگری انجام خواهد داد. فعلا فقط باید صبر کرد.

منبع:  cheezburger

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا