سلامت

خوردن نوشابه در عرض یک ساعت چه بلایی روی دندان می آورد؟

مطالعات متعددی تاثیرات منفی نوشابه را روی وزن ، دندان نشان داده اند. با این حال نوشیدن نوشابه خطرات زیادی دارد. طبق گفته ارومانیتور ، میانگین افراد در ایالات متحده بیش از ۱۲۶ گرم شکر روزانه مصرف می کنند. این برابر با ۲۵٫۲ قاشق سوپ خوری، یا معادل نوشیدن کمی بیش از ۱۲ اونس نوشابه است.
ضرر نوشابه
با اینکه مصرف نوشابه در بسیاری از کشورها رو به کاهش است، بسیاری از مردم هر روز نوشابه می نوشند.
متاسفانه مصرف نوشابه های گازدار بطور فزاینده در میان مـردم دنیا بخصوص ایرانیان که رکورددار مصرف این ماده هستند رواج پیدا کرده است. ولی آیـا افرادی که با علاقه این نوشیدنی سمی را مصرف می کنند از عوارض و خطرات آن خبرند؟ باید بدانید یک واقع تلخ در مورد نوشابه ها این است که به آنها عمدا کافئین افزوده میگردد تا ایجاد اعتیاد و وابستگی در مصرف کنندگان خود کنند و این کافئین موجود در نوشابه های گازدار نسبت به دیگر نوشیدنیهای حاوی کافئین مانند قهوه و چای سریع تر جذب بدن می شود.

 

رابطه بین نوشیدنی های شیرین و مرگ

تحقیقات اخیر نشان می دهد نوشیدنی‌های شیرین عامل مستقیم مرگ ناشی از دیابت، بیماری‌های قلبی و سرطان محسوب می‌شود؛ آمار ها نشان می دهند مرگ ناشی از آن، به اندازه آنفلوآنزا وسعت دارد. افرادی که هر روز بیش از ۲ نوشابه‌ رژیمی مصرف می‌کردند دور کمرشان افزایش ۵۰۰ درصدی داشت (یعنی پنج برابر!) تحقیق دیگری که توسط همین محققان روی موش‌ها انجام شد این احتمال را مطرح می‌کند که اسپارتام (Aspartame) عامل افزایش قند خون است و منجر به افزایش وزن می‌شود. افرادی که مقادیر زیادی مواد غذایی و نوشابه های حاوی فروکتوز مصرف می کنند، به بیماری های قلبی و عروقی و دیابت دچار می شوند، این پژوهشگران درعین حال افزودند منظور آن ها فروکتوز طبیعی موجود در میوه ها نیست بلکه منظور شربت ذرت مملو از ماده فروکتوز است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا