سریالسریال‌ایرانی

داستان کامل سریال سلمان فارسی + اسامی بازیگران و عکس

در این مطلب از سایت مجله اینترنتی کولاک به معرفی بازیگران و داستان سریال سلمان فارسی پرداخته ایم. سریال سلمان فارسی مجموعه ای ست درباره زندگی و شخصیت سلمان فارسی از صحابه ایرانی پیامبر اکرم (ص). این مجموعه الف ویژه است و یکی از بزرگترین تولیدات سیما در زمینه ساخت سریال محسوب می شود.

سریال “سلمان فارسی” که جزو کارهای الف ویژه تلویزیون به شمار می‌رود تا ۵ سال تصویربرداری‌اش طول خواهد کشید. این سریال در داخل و خارج از کشور فیلمبرداری می‌شود و بعد از کرمان، گروه به قشم می‌رود. بازیگران و عوامل سریال “سلمان فارسی” به ترکیه می‌روند و بعد از بازگشت در لوکیشن‌هایی همچون تیسفون و جی فیلمبرداری می‌کنند. بعد از تصویربرداری در یک کلیسا، به داخل شهرک غزالی می‌روند و احتمالاً لوکیشنی در ورامین هم خواهند داشت.

سریال سلمان فارسی در ۴۰ قسمت ساخته می شود. تصویربرداری این مجموعه از ۲۵ آذر سال ۹۸ شروع شده است. به گفته امرالله احمدجو شاید با دیالوگ‌ها، حرکت‌ها، جنگ‌ها و زد و خوردهای زیاد و پیچیدگی‌های داستانی و تعداد نهایی قسمت‌های این مجموعه تلویزیونی افزایش داشته باشد.

این سریال سه دوره تاریخی ایران باستان، بیزانس و رم را جلوی دوربین خواهد برد و در آغاز تصویربرداری «سلمان» بازیگران و عوامل کار در جزیره قشم و استان کرمان حاضر خواهند شد.

اسامی بازیگران سریال سلمان فارسی

علیرضا شجاع نوری، فرهاد اصلانی، داریوش فرهنگ، محمد فیلی، رضا کیانیان، محمد صادقی، مجید مظفری، سیامک اطلسی، حسن پورشیرازی، اصغر همت، محمدرضا شریفی نیا، اردلان شجاع کاوه، بهرام شاه محمدلو، چنگیز جلیلوند، صدرالدین حجازی، حسن میرباقری، عنایت الله شفیعی، مهدی صبایی، انوش معظمی، مصطفی طاری، محمدرضا حقگو، سپند امیرسلیمانی، شهرام عبدلی، محمود پاک نیت، حسین یاری، مهران غفوریان، هشام رستم، شکرخدا گودرزی، سیروس اسنقی، سید مهرداد ضیایی، محمدرضا هدایتی، رضا توکلی، رحیم نوروزی، محمود اردلان، میرطاهر مظلومی، علیرضا اوسیوند، مهدی فقیه، عبدالرضا اکبری، فریبا کوثری، احمد نجفیۀ و ارژنگ امیرفضلی از جمله بازیگرانی هستند که در این سریال ایفای نقش کرده اند.

داستان کامل سریال سلمان فارسی + اسامی بازیگران و عکس

خلاصه داستان سریال سلمان فارسی

این مجموعه تاریخی به دوران زندگی، زمانه و مهاجرت سلمان فارسی از تولد تا صدر اسلام می‌پردازد. مجموعهٔ سلمان فارسی در سه مقطع ایران دورهٔ ساسانی، بیزانس و حجاز صدر اسلام به زندگی سلمان فارسی، صحابهٔ ایرانی پیامبر اسلام می‌پردازد. داستان این مجموعه از تولد روزبه (سلمان) تا درگذشت وی روایت شود.

درباره داستان سریال سلمان فارسی

به تعبیر امرالله احمدجو نویسنده و کارگردان سریال “روزی روزگاری” و نگارشگر فیلمنامه سریال “سلمان فارسی” گفت “سلمان فارسی” از تولد تا ماجرای فتح ایران سریال می‌شود. سریال‌های بی‌سابقه در کشور همچون “سلمان” داود میرباقری خیلی نمی‌تواند مطابق با برنامه جلو برود، زیرا اتفاقاتی پیش‌بینی می‌شود که با فراهم نشدن بسترهای لازم، کار به تأخیر می‌افتد، مثلاً بخش زیادی از دکور باید ساخته شود و زمین بزرگی نیاز داشت که هرکدام به مشکلی برخوردند و برنامه‌ریزی برای شروع تصویربرداری را به‌تأخیر انداخت.

“سلمان فارسی” بعد از ۲۰ سال پشتوانه کار تحقیقاتی برای نوشتن قصه «سلمان» به دوره اصلی تصویربرداری خود رسیده است. پروژه‌ای که بازیگرش را رئیس رسانه‌ملی در بازدید سرزده از کارگاه‌های لباس و تجهیزاتش، معرفی می‌کند؛ او قرار است به تعبیر تهیه‌کننده سریال “سلمان” همه مقاطع سریال باشد. علیرضا شجاع‌نوری نقش اول کار جدید داود میرباقری است؛ کسی که بارها نقش‌های مختلف تاریخی را بازی کرده و آخرین کارش نقش عبدالمطلب در “محمد رسول‌الله” مجید مجیدی بود. فرهاد اصلانی بازیگر نقش “ابن زیاد” در مختار نامه، یکی دیگر از بازیگران اصلی این سریال است.

داوود میرباقری کار را با تصویربرداری فصل بیزانس مجموعه «سلمان فارسی» آغاز کرده است. در این فصل اعراب لخمی و سپاهیان روم رودروی یکدیگر قرار می گیرند. این فصل یکی از فصل هایی است که پیچیدگی های خاصی دارد و به واسطه رویارویی اعراب با سپاهیان روم علاوه بر بازیگران ایرانی از بازیگران خارجی نیز استفاده می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا