سیاسی

درخواست ۱۲۰۰۰ استاد دانشگاه/ نامزدهای انقلابی به نفع آیت‌الله رئیسی انصراف دهند

۱۲۰۰۰ هزار نفر از اعضای هیات علمی و مدرسین دانشگاه‌های کشور طی بیانیه‌ای از نامزدهای جریان انقلاب خواستند به نفع آیت الله رئیسی انصراف دهند.

۱۲۰۰۰ هزار نفر از اعضای هیات علمی و مدرسین دانشگاه‌های کشور طی بیانیه‌ای ضمن حمایت از آیت الله رییسی و از نامزدهای جریان انقلاب خواستند به نفع آیت الله رئیسی انصراف دهند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إن الله یأمرکم أن تؤدوا الامانات إلی أهلها

ملت بزرگ ایران در آستانه یکی از نقاط عطف تاریخی و سرنوشت ساز خود قرار گرفته است.

در شرایطی که به رغم تحریم ها، بخاطر ظرفیت های فراوان اقتصادی، اقتدار نظام، منابع سرشار و با اتکا به اقتصاد درون زا و مقاومتی، می بایست شرایط مطلوبی برای معیشت و زندگی مردم فراهم شود، اما متاسفانه به دلیل  سوء مدیریت، ناکارآمدی و بی کفایتی دولت غربگرا سفره مردم کوچک، پول ملی بی ارزش، نرخ ارز سرسام آور، معیشت مردم در تنگنا، جامعه جوان مستاصل، کرامت مردم در صف ارزاق ضایع،  رشد بی کاری در تزاید، هزینه مسکن در ترقی، قیمت مواد غذایی چند برابر و سرنوشت کشور در گروگان دیپلماسی التماسی و برجام بی فرجام شد.

فساد گسترده، رانت خواری، بی کفایتی، رخ نمودن پدیده هزار فامیل،  سوء مدیریت فاحش و ناکارآمدی آشکار، مردم را از وضعیت موجود ناراحت و عصبانی ساخته است.

در چنین شرایطی تنها راه تحول، پایان دادن به تحقیر، برگشت عزت و آرامش به کشور و برکت به سفره مردم و اقتصاد کشور، انتخاب شخصیتی جامع، پر تلاش، پاکدست، عدالت جو، ضدفساد، تبعیض و رانت خواری، با کفایت و درایت، شجاع، مردمی و با تقوا است.

بی تردید ورود آیت الله سید ابراهیم رئیسی به انتخابات ریاست جمهوری موجب دمیدن روحی تازه در کالبد جامعه، برگشت کرامت به ملت و مقوم اقتدار ایران اسلامی شده است.
جامعه دانشگاهی ایران با افتخار از سال گذشته با رصد دقیق تحولات کشور و شرایط سیاسی موجود، حضور ایشان را عامل امید آحاد ملت و وفاق جریان انقلاب و تنها گزینه جامع به لحاظ مقبولیت و شایستگی دانست، هم از این رو نخستین گروهی بود که با اعلام موضع و صدور بیانیه از ایشان دعوت کرد تا با حضور در انتخابات، آب رفته را به جوی بازگرداند و ریشه مشکلات کشور را از سرچشمه اصلاح نماید.

خوشبختانه این دعوت تبدیل به مطالبه عمومی شد و با به میدان آمدن ایشان نور امید در دل قاطبه مردم روشنا گرفت که نتیجه این اقبال در همه نظرسنجی ها آشکار بود و البته همان طور که پیش بینی می شد جریان قدرت طلب و غربگرا و مسببان وضع موجود همه توان خود را برای تخریب، ترور شخصیت، ایجاد دوقطبی های کاذب، رقیب هراسی، فریب و فراکنی به کار گرفت تا شاید رعشه ای در اراده ملت و خدشه ای در چهره موجه و مقبول ایشان صورت پذیرد که جلوه این شگردها در مناظره ها دیده شد که با بکارگیری همه تکنیک های روانی و ترفند های رسانه ای و با در نوردیدن همه مرزهای اخلاقی تنها رسواگر ماهیت خود شدند و آفتاب آمد دلیل آفتاب تحقق یافت.

در شرایطی که تنها چند روز به انتخابات سرنوشت ساز ۲۸ خرداد باقی مانده است جامعه دانشگاهی کشور تذکار چند نکته را ضروری می داند:

۱) مشارکت پرنشاط و حداکثری در انتخابات مقوم امنیت ملی و مایه اقتدار کشور است. همه کسانی که دل در گرو عظمت و سربلندی ایران عزیز دارند و حتی همه کسانی که معترض وضعیت موجود و ناراضی از شرایط فعلی هستند، بدانند یگانه راه تحول اساسی در کشور حاضر شدن در پای صندوق های رای است، جامعه دانشگاهی کشور ضمن حضور همه جانبه در انتخابات، آحاد ملت را دعوت به مشارکت سیاسی و حماسه حضور می نماید تا طلیعه فصلی درخشان از حیات طیبه ملت بزرگ ایران آشکار شود و مایه حیرت همه بدخواهان و بدسگالان شود چنان که باید گفت چشمی بدوان تا به تماشا برسیم.

۲) شخصیت ممتاز آیت الله سید ابراهیم رئیسی به دلیل جایگاه علمی، برنامه مدون، کارنامه درخشان، سابقه بی بدیل، انگیزه قوی، کرامت اخلاقی، درایت مثال زدنی و جامعیت اثبات شده که اقبال بی نظیر گروه های مختلف مردم و مناظره های اخیر همه موید این انگاره هاست، تنها شخصیتی است که می تواند ضمن ایجاد اجماع نزد نخبگان و فعالان جبهه انقلاب دولت جوان انقلابی مدنظر مقام معظم رهبری و دولت پاسخگو و مسئولیت پذیر مورد نظر مردم را تشکیل و دولت تراز انقلاب اسلامی را محقق سازد.
بنا به این مولفه ها از همه آحاد ملت دعوت می شود با رای قاطع خویش به این سید جلیل‌القدر فرصت تحول اساسی در وضع کشور را بوجود آورند تا رئیس جمهوری انقلابی و مردمی با آراء بالا سکاندار اداره کشور شود.

۳) ضمن قدردانی از سازمان صداوسیما برای ایجاد فرصت کافی برای ارائه برنامه های ریاست جمهوری چنانکه عیان شد، خوشبختانه نامزدهای جریان انقلاب که با احساس تعهد و برنامه تحسین برانگیز به میدان آمده بودند با ارائه دیدگاه های تخصصی نشان دادند که با شناخت دقیق شرایط کشور، اولویت های اساسی مردم را شناخته و راهکارهای اجرایی موفقی برای اداره کشور دارند اما برای ایجاد وفاق و اتحاد در جبهه انقلاب و نمایش ایثار برای نجات کشور و مقابله هوشمندانه با ترفندهای احتمالی جریان غربگرا و عاملان وضع موجود و نیز تجمیع آرا مردمی به نفع نامزدی که بر اساس همه نظرسنجی ها مقبولیت بیشتری دارد از آقایان دکتر سعید جلیلی، دکتر سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی، دکتر محسن رضایی و دکتر علیرضا زاکانی درخواست می شود به رغم شایستگی ها به نفع ملت و به خاطر وحدت و انسجام از حق مشروع خویش برای ادامه حضور در انتخابات انصراف داده تا مانع تکرار تجربه تلخ سال ۱۳۹۲ شده و نمایش دلپذیری از همدلی ، وحدت و هوشمندی سیاسی را در سپهر تاریخ کشور به فرادید آورند.

بمنه و فضله

 اسامی اعضای هیات علمی  اسامی اعضای هیات علمی  

 اسامی اساتید اسامی اساتید  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا