سلامت

درمان دندان درد با این روش های خانگی آسان است

مجله اینترنتی کولاک ، ترجمه:  پردیس کیانی : چه کارهایی می توانید برای از بین بردن دندان درد خود در خانه و به صورت طبیعی انجام دهید؟ دندان درد مساله ای است که می تواند شبانه خواب را از چشمان شما بگیرد. دردی  که موجب سردرد و گوش درد شما نیز می شود. در این مقاله شما را با ۱۰ مورد از آسان ترین راه کارها برای درمان دندان درد آشنا می کنیم اما توجه داشته باشید این روش ها برای دردهای شدید و جدی مناسب نیست، اگر درد شما بیش از دو روز ادامه پیدا کرد، حتما باید به پزشک مراجعه کنید. لازم به ذکر است قبل از هرگونه خود درمانی با پزشک خود مشورت کنید.

 

اگر دندان درد دارید، مهم است بدانید ریشه ناراحتی شما دقیقا در کدام قسمت دندان های شماست. از این طریق می توانید چگونگی کاهش درد، ورم و نشانه های دیگر را تعیین کنید.

راه کارهای خانگی برای درمان دندان درد

۱- آب نمک

استفاده ی منظم از آب نمک و کمپرس یخ یکی از مرسوم ترین روش های درمان خانگی است و به طور معمول می تواند موجب سوزش خفیف شود. نمک به دلیل خاصیت ضد عفونی و تصفیه کنندگی، موجب از بین رفتن ذرات غذا در بین دندان های شما می شود. نمک می تواند به کاهش التهاب منجر شود و هر گونه زخم های دهانی را التیام بخشد. برای استفاده از این روش، ۲/۱ قاشق چای خوری نمک را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و آن را در دهان بچرخانید. این روش را برای چند روز تکرار کنید.

۲- آب اکسیژنه

آب اکسیژنه نیز ممکن است به تسکین دندان درد و التهاب کمک کند. این روش علاوه بر کشتن باکتری ها، می تواند پلاک های روی دندان را از بین ببرد و خونریزی را التیام ببخشد. مطمئن شوید که آب اکسیژنه را به درستی رقیق کنید. برای انجام این کار ۳% آب اکسیژنه را با آب معمولی مخلوط کنید و سپس آن را در دهان بچرخانید. به یاد داشته باشید که این مایع را قورت ندهید.

۳- کمپرس سرد

کمپرس سرد را برای تسکین هر دردی می توان استفاده کرد. به خصوص اگر یک ضربه باعث دندان درد شما شده باشد. وقتی کمپرس سرد را استفاده می کنید، باعث می شود رگ های خونی در منطقه ی درد منقبض شوند. این عمل باعث کاهش درد شما می شود. سرما همچنین ورم و التهاب را کاهش می دهد. برای انجام این عمل، یک کیسه کمپرس یخ را برای ۲۰ دقیقه روی محل درد قرار دهید. این عمل را هر چند ساعت یک بار انجام دهید.

۴- چای کیسه ای نعناع

کیسه ی چای نعناع برای بی حس کردن درد و از بین بردن حساسیت مناسب است. برای انجام این کار چای کیسه ای نعناع را بگذارید کمی ولرم شود یا می توانید آن را در فریزر بگذارید و به عنوان کمپرس یخ استفاده کنید.

۵- سیر

برای هزاران سال است که سیر خواص بی شمار دارویی اش را به انسان ها اثبات کرده است. سیر نه تنها ضد عفونی کننده است و پلاک های دندان را از بین می برد، بلکه می تواند مسکن بسیار خوبی برای دندان درد شما باشد. برای استفاده از این روش، یک حبه سیر را رنده کنید و آن را مانند خمیر روی دندان خود بگذارید، یا می توانید یک حبه سیر را به آرامی بجوید.

۶- عصاره وانیل

عصاره وانیل حاوی الکل است که می تواند محل درد را بی حس کند. برای انجام این کار کمی پنبه را به عصاره ی وانیل آغشته کنید و سپس روی دندان خود بگذارید. این عمل را هر روز انجام دهید تا تاثیر آن را مشاهده کنید.

۷- میخک

اسانس میخک در طول تاریخ برای درمان دندان درد استفاده شده است، زیرا روغن موجود در آن می توان منبع درد را آرام کند. میخک حاوی اوژنول است که حاوی خاصیت ضد عفونی کنندگی است. برای استفاده از این روش، مقدار کمی روغن میخک را بر روی کمی پنبه بمالید و در ناحیه ی درد بگذارید.

۸- برگ ها

برگ ها ویژگی ضد التهابی دارند که می توانند به التیام زخم کمک کنند. برای انجام این روش کافیست تکه ای برگ تازه را به آرامی بجوید یا تعدادی را در آب بجوشانید و عصاره ی آن را به صورت دهان شویه استفاده کنید.

۹- علف گندمی

علف گندمی خواص درمانی فراوانی دارد. این گیاه باعث کاهش التهاب و جلوگیری از عفونت دهانی می شود. محتوای کلروفیل آن می تواند با باکتری های داخل دهان مبارزه کند. برای استفاده آن را بجوشانید و به صورت دهان شویه استفاده کنید.

۱۰- آویشن

آویشن نیز خاصیت ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی دارد که می تواند به درمان دندان درد کمک کند. برای استفاده، چند قطره اسانس آویشن به همراه چند قطره آب روی پنبه بمالید و روی درد بگذارید. همچنین می توانید چند قطره از اسانس را داخل کمی آب بریزید و از آن دهان شویه بسازید.

منبع: healthline

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا