سلامت

درمان های خانگی برای کیست واژن

مجله اینترنتی کولاک ، ترجمه: فریبا قهرمانی

 

کیست ها توده های کیسه مانند پر از مایع هستند که در اغلب موارد دردناکند و همه انواع کیست ها نیاز به درمان ندارند. در ادامه درباره این بیماری توزیح می دهیم:

کیست واژن یک توده مایع یا نیمه جامد از بافت است که می تواند در جدار دیواره واژن و در نزدیکی دهانه واژن ایجاد شود. این کیست ها می توانند از اندازه نخود گرفته تا اندازه یک نارنگی متغییر باشند.

کیست واژینال زمانی ایجاد می شود که یک غده کانال را بسته و باعث تجمع مایع در داخل بدن شود. کیست ها انواع مختلفی دارند و در درمان این کیست ها ضرورتی وجود ندارد و زمانی نیاز به درمان دارند که درد یا عفونت وجود داشته باشد. روشهای درمانی عبارتند از:

۱- وان حمام: در درون وان حمام بنشینید که در درمان کیست و ناراحتی های واژن سودمند است و این کار به تسکین سوزش و التیام درد و ناراحتی ناشی از کیست کمک می کند همچنین وان حمام به تمیز نگه داشتن واژن کمک می کند و خطر عفونت را کاهش می دهد. وان حمام را با آب گرم پر کنید و به آن یک تا دو قاشق غذاخوری نمک اسپوم اضافه کنید و درون آب نشسته تا خیس بخورید وقتی که گرمای آب از بین رفت واژن را به آرامی خشک کنید و این کار را ۲ تا ۳ بار در روز انجام دهید.

 

 

۲- سرکه سیب: یکی دیگر از مواد موثر و طبیعی و در دسترس برای کیست واژن سرکه سیب است و به خاطر خاصیت اسیدی که دارد به کاهش سایز و ورم کیست واژن کمک می کند همچنین سطح PH واژن را متعادل نگه می دارد و خطر عفونت را کاهش می دهد و از پیشرفت و بزرگ شدن کیست پیشگیری می کند. دو قاشق غذاخوری سرکه ارگانیک و خام و خوراکی را با یک دوم فنجان آب گرم مخلوط کنید و یک تکه پنبه را در این محلول قرار دهید تا خیس بخورد و آن را بر روی کیست قرار دهید. سه یا چهار بار در روز این کار را انجام دهید.

 

۳- کمپرس گرم: کمپرس گرم روی کیست یک روش موثر و طبیعی برای درمان کیست ها است. این کار به از بین بردن باکتری ها کمک می کند و خطر عفونت را کاهش می دهد. یک حوله را در آب گرم خیس کنید و آب اضافی را بگیرید و چند دقیقه روی کیست ها بگذارید. سه تا چهار بار در روز این کار را انجام دهید.

 

۴- روغن درخت چای: کمک موثری به کاهش درد و التهاب ناشی از کیست می کند. این روش به خصوص برای درمان کیست های بارتولین موثر است و باغث کاهش درد و ناراحتی در ناحیه واژن شده و باکتری های مضر را در این ناحیه از بین می برد. این روش به مدت یک تا دو روز می تواند کیست ها را تخلیه نماید. دو یا سه قطره روغن درخت چای را در ۲ قاشق چای خوری روغن نارگیل مخلوط کنید و با یک تکه پنبه آن را روی کیست بمالید و ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس با آب گرم بشویید و یک یا دو بار در روز از این روش استفاده کنید.

 

۵- زردچوبه: زردچوبه دارای خواص ضد التهابی است و به درمان التهاب کمک می کند. همچنین یک ضدعفونی کننده طبیعی است که می تواند عفونت را درمان کند. یک قاشق پودر زردچوبه را با کمی روغن نارگیل مخلوط کنید و با یک تکه پنبه آن را بر روی کیست گذاشته، سپس با آب گرم بشویید.

 

۶- سیر: یکی دیگر از درمان های خانگی موثر در کیست واژن سیر است که دارای خواص آنتی بیوتیکی فوق العاده است و باعث از بین رفتن باکتری های موجود در واژن می شود و خطر ابتلا به عفونت را کاهش می دهد. مصرف سیر به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و با انواع عفونت ها می جنگد و باعث سلامتی است.

درمان خانگی کیست واژن

۷- آسپرین: شما می توانید از آسپرین در درمان کیست ها استفاده کنید. آسپرین دارای خواص ضدعفونی کننده و ضد التهاب است که به از بین بردن التهاب کمک می کند و خطر ابتلا به عفونت را کاهش می دهد. یک عدد آسپرین را به صورت پودر درآورید و آن را با مقداری از آب ترکیب کنید و سپس یک تکه پنبه را به این مواد آغشته کنید و بر روی کیست ها بگذارید و بعد از ۵ دقیقه با آب گرم بشویید.

 

۸- آلوئه را: در درمان کیست واژن آلوورا نقش مهمی دارد و دارای خواص ضدالتهابی است که به درمان التهاب کمک می کند. عصاره ژل آلوورای تازه را خارج کنید و مستقیم روی کیست بمالید و اجازه دهید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی کیست بماند سپس با آب گرم بشویید و ۳ یا ۴ بار در روز این کار را تکرار کنید.

 

۹- ماست: یکی دیگر از درمان های طبیعی و موثر در درمان کیست واژن ماست است. ماست دارای اسید لاکتوباسیلوس است و همچنین ماست یونانی به تنظیم سطح طبیعی PH واژن کمک می کند و مانع فعالیت میکروب هایی می شود که منجر به بروز عفونت های واژن می شود. یک تکه پنبه را در ماست قرار دهید و آن را بر روی کیست بگذارید. دو تا ۳ بار در روز این کار را انجام دهید. همچنین می توانید ۲ تا ۳ فنجان ماست در روز بخورید.

 

۱۰- سپیا (جوهر ماهی مرکب): برای درمان کیست واژن بسیار موثر است. این ماده از رنگ دانه های سیاه، قهوه ای و خاکستری تشکیل شده است و جوهر ماهی مرکب در درمان التهاب و کیست واژن موثر است. همچنین می تواند از پیشرفت و بزرگتر شدن کیست ها پیشگیری کند.

منبع:

top10homeremedies

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا