چهره هاسلبریتی خارجی

دعوت ریتیک روشن و عالیا بات به جشنواره آکادمی اسکار

جزئیات دعوت ریتیک روشن و عالیا بات به جشنواره آکادمی اسکار همچنین اطلاعات تکمیلی درباره حضور بازیگران سرشناس سینمای بالیوود در جشن آکادمی اسکار. نود و سومین دوره جشنواره اکادمی اسکار به خاطر شیوع ویروس کرونا دو ماه به تعویق انداخته شد. این مراسم  قرار است ۲۵ آپریل ۲۰۲۱ برگزار شود. آکادمی اسکار ۸۱۹ نفر را از ملیت های مختلف امسال برای حضور در این مراسم دعوت کرده واسامی این مهمانان را منتشر کرده که نام ریتیک روشن و عالیا بات دو سوپراستار درجه یک و مطرح بالیوود از سینمای هند هم در میان لیست مهمانان این رویداد بزرگ سینمایی به چشم می خورد.

ترجمه سمیرا فیض آبادی

ریتیک روشن و عالیا بات
ریتیک روشن و عالیا بات

اگر ریتیک روشن و عالیا بات دعوت اسکار را بپذیرند جزء این ۸۱۹ نفر برای رای دادن به اسکار سال آینده یعنی سال ۲۰۲۱ خواهند بود.  یلاپ زاوری فیلمساز هندی در توئیتی گفت: «ریتیک روشن و عالیا بات هر دوی انتخاب های بسیار خوبی برای حضور در این آکادمی هستند چرا که هر دو آنها بازیگران و سوپراستارهای بااستعداد و درجه یکی هستند و شایسته حضور در این رویداد هستند.

طبق اعلام رسمی وبسایت آکادمی اسکار ریتیک روشن و عالیا بات از میان بازیگران سرشناس هند برای حضور در این رویداد انتخال شده اند و برخی چهره های هندی دیگر از عوامل پشت صحنه  صنعت سینمای هند همچون نیتا لولا، طراح لباس؛ نیشتا جین مستند ساز و چند چهره هندی دیگر به بزرگترین رویداد سینمایی جهان دعوت شده اند.

دیوید روبین، رئیس این آکادمی طی بیانیه ای اظهار داشت: “آکادمی خرسند است که از این هنرمندان محترم در هنر تصویر و رسانه و علوم استقبال می کند. ما همیشه  از استعدادهای خارق العاده ای استقبال کرده ایم؛ استعدادهایی که نشان دهنده تنوع غنی جامعه جهانی فیلم هستند.”

گفته می شود ریتیک روشن برای فیلم مهیج و علمی «سوپر۳۰» و عالیا بات به خاطر بازی بی نظیرش در فیلم «گولی بوی» به این آکادمی دعوت شده اند.

دعوت شدن به این رویداد بزرگ عالیا بات را به وجد آورده و او در این خصوص در صفحه اینستاگرامش چنین نوشت:

«از آکادمی برای دعوت کردن من به این رویداد تشکر می کنم. احساس افتخار و در عین حال فروتنی می کنم. همچنین عمیقا خوشحالم که می بینم صدای سینمای هند یک جایگاه شایسته و درخورد در استیج جهانی بدست آورده است. هر ساله، تعدادی بیشتری از بازیگران، فیلمسازان و تیم فنی صنعت سینمای هند مورد توجه اکادمی اسکار قرار می گیرند و سینمای هند برای جای گرفتن در قلب و خانه همه مردم جهان به تلاش خود ادامه می دهد.

من واقعا باور دارم که سینما همچون آب راه خودش را پیدا می کند و در ست مانند آب، سینما نژاد، طبقه، مرز و جغرافیا نمی شناسد و جریان پیدا می کند.

عقاید ما درمورد سینما ممکن است متفاوت باشد اما سینما به طور کلی یک نیروی منسجم و واحد مستحکم است. در جهانی که می تواند شکننده باشد و در آن دوئیت وجود داشته باشد، در دوره ای که فضای مجازی می توانند مردم را به هم پیوند زند ولی درحال جدا کردن آنهاست، فیلم و سینما همانند چسب ما را به هم متصل می کند.»

همه اینها درحالیست که یک موج اعتراضی گسترده ای در هند علیه فامیل بازی و چهره هایی که با رابطه وارد این عرصه شده اند از جمله عالیا بات به راه افتاده است و جو روانی هند نسبت به عالیا بات درحاضر فضای خوبی نیست.

این اولین بار نیست که چهره های هندی به اسکار دعوت می شوند. سالهای گذشته شاهد حضور چهره هایی همچون شاهرخ خان؛ تابو، ناصرالدین شاه و آدیتیا چوپرا در این رویداد جهانی بوده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا