چهره هاسلبریتی ایرانی

دکتر رزگار رحیمی از نخبگان سقزی از سرنشین هواپیمای اوکراینی که بود؟ + عکس

در این مطلب، درباره دکتر رزگار رحیمی که از نخبگان سقزی می باشد و از سرنیشنان هواپیمای سقوط کرده اکراینی نیز بود، بیشتر خواهیم خواند! با ما همراه باشید. یک فروند هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با علامت ثبت VR-PSR که با شماره پرواز ۷۵۲  صبح امروز راس ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه پس از خروج از فرودگاه امام خمینی (ره) در نزدیکی شهریار سقوط کرد که در این سانحه تعداد ۱۷۶ مسافر جان باختند. به گفته منابع خبری ۱۶۷ نفر از این تعداد مسافر و ۹ نفر آن، پرسنل و خدمه هواپیما بودند. این مسافران شامل ۷۰ مرد، ۸۱ زن و ۱۵ کودک بودند، ۱۳۰ نفر از مسافران این هواپیمای ایرانی بودند.

دکتر رزگار رحیمی

بیشتر مسافران هواپیما، اتباع جمهوری اسلامی ایران بوده اند و مسافرانی با سایر ملیت ها نیز در این پرواز حضور داشتند که شنیده ها حاکی از این است که تعداد غیر ایرانی‌ها ۳۲ نفر بوده است.

در حادثه سقوط هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ اکراینی یکی از سرنشینان هوا از نخبگان سقزی بوده است! رزگار رحیمی دانشجوی دکتری الکترونیک کانادا، استاد دانشگاه و همچنین پروهشگر سقزی، که عازم کانادا بود، به همراه کودک و همسر باردار خود در این حادثه جان باختند.

گفتنی است این هواپیما از نوع بویینگ ۸۰۰-۷۳۷ ساخت شرکت هواپیماسازی بویینگ آمریکا بوده و ۳.۶ سال سن داشته است. این هواپیما اولین بار در تاریخ ۲۱ ژوئن سال ۲۰۱۶ پرواز کرده و در تاریخ ۱۹ جولای همان سال تحویل شرکت اوکرایین اینترنشنال شده بوده است. UR-PSR برای پرواز از دو موتور CFM۵۶ ساخت شرکت CFM نیرو می‌گرفت. CFM یک شرکت سرمایه‌گذاری مشترک متعلق به شرکت‌های جنرال الکترونیک آمریکا و سافران فرانسه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا