سبک زندگی

راهنمای صحیح خرید نان در روزهای کرونایی + نان را در روزهای کرونایی چگونه بخریم؟

در این مطلب از مجله کولاک، توضیحاتی درباره راهنمای صحیح خرید نان در روزهای کرونایی خواهیم داشت، با ما همراه باشید. گندم، مهم ترین ماده غذایی بشر است که تاکنون نتوانسته اند برای آن جانشینی بیابند! و از حیث دارا بودن پروتئین و سایر مواد کالری زا، نان در ردیف بهترین و سالم ترین مواد غذایی قرار دارد. دین مبین اسلام نیز سفارش بسیاری درباره نان کرده است و اهمیت فوق العاده ای برای آن قائل شده است.

با توجه به نقش مهم نان در سفره ما ایرانی‌ ها (سرانه مصرف نان ایرانیان چهار برابر میانگین جهانی است) و همچنین پخت سنتی نان در ایران ، امکان انتقال ویروس کرونا از طریق نان بسیار بالا است. دقت داشته باشید نانی که از تنور در آماده است، به دلیل حرارت بالا آلودگی ندارد! اما برای اینکه احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق نان را به حداقل برسانیم، بهتر است نکاتی را رعایت نماییم.

۱ – اجازه ندهید نان در نانوایی خنک شود! بهتر است نان را داغ داغ در سفره قرار دهید و سفره را ببندید. اگرچه نان کمی نرم می ‌شود، اما این روش برای سلامتی مهم تر است.

۲- استفاده از چاقو و کاتر برای بریدن نان‌ ممنوع است! به هیچ وجه برای تکان دادن آرد نان، آن ها را به سطح فلزی نزنید.

۳- به محض ورود به خانه، اول دست های خود را بشویید، سپس به سراغ نان‌ ها بروید! البته دقت داشته باشید پشت سفره به نان نخورد و بعد از هر بار نانوایی رفتن، سفره را بشویید؛ در نهایت محلی که سفره را پهن کرده اید را ضد عفونی کنید.

۴- به یاد داشته باشید نان ‌های کارخانه ‌ای بدون دخالت دست، تولید و بسته بندی می‌ شوند؛ اما برای اطمینان پس از خرید، کیسه روی آن را بشویید و نان را قبل از مصرف در فر، تابه گرم، مایکروفر و یا تستر حرارت دهید و سپس نوش جان نمایید.

در انتها لازم به یاد آوری است که کرونا یک سرماخوردگی ساده نیست و می ‌تواند افراد زیادی را به کام مرگ بکشاند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا