اخبار داغ

رد پای حسن در قتل زن شوهردار/اولیای دم زیر حرفشان زدند

مجله اینترنتی کولاک :زن سالخورده پس از شنیدن حرفهای همسایه هایش با دریافت مبلغ دیه قانونی حاضر به گذشت نیست.

رسیدگی به این پرونده از زمستان سال ۹۲ به دنبال ناپدید شدن زن ۳۰ ساله ای به نام رویا در دستور کار پلیس قرار گرفت .

مادر رویا به پلیس گفت :دخترم کرولال است .او چند سال قبل ازدواج کرد و حالا یک فرزند ۴ ساله دارد .

اما همسرش او را رها کرده و رفته است .دخترم دیروز از خانه اش در بهارستان رباط کریم بیرون رفت و دیگر بازنگشت .
به دنبال اظهارات پیرزن تلاش برای پیدا کردن سرنخی از سرنوشت زن ناشنوا آغاز شد .پلیس در نخستین گام ازتحقیقات به بررسی مکالمات تلفنی رویا پرداخت و به رابطه پنهانی او با یک مرد جوان به نام حسن پی‌ برد.

به این ترتیب حسن۳۱ساله بازداشت شد. او که سعی داشت با دروغ گویی هایش پلیس را گمراه کند سرانجام لب به اعتراف گشود و به قتل زن جوان و سرقت طلاهایش اعتراف کرد .

وی خرداد ماه سال ۹۶ پای میز محاکمه ایستاد .

در آن جلسه مادر و پدر رویا از طرف فرزند ۴ ساله او اعلام کردند با دریافت دیه از قصاص گذشت می کنند.

متهم نیز به تشریح ماجرا پرداخت و گفت :مدتی بود با زن جوان آشنا شده بودم او را به خانه ام دعوت کردم اما آنجا با هم درگیر شدیم و من با چاقو او را کشتم و طلاهایش را سرقت کردم .

در پایان جلسه قضات دادگاه حسن را با توجه به اعلام گذشت اولیای دم به پرداخت دیه و زندان محکوم کردند اما این حکم با اعتراض پدر و مادر قربانی در دیوان عالی کشور مورد بررسی قرار گرفت .مادر و پدر رویا اعلام کردند درخواست آنها در دادگاه به طور دقیق استعلام نشده و آنها در صورت دریافت مبلغی بیش از دیه قانونی حاضر به گذشت بوده اند.

به این ترتیب قضات دیوان عالی کشور رأی صادره را نقض کرده و خواستار رسیدگی دوباره به آن شدند. حسن دیروز در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی قربان زاده و با حضور یک مستشار پای میز محاکمه ایستاد .

در این جلسه مادر قربانی گفت: من و همسرم با متهم و وکلایش در بیرون از دادگاه توافق کرده بودیم که در صورت دریافت ۴۰۰ میلیون تومان اعلام گذشت کنیم .حتی همسرم از من خواست تا بعد از دریافت ۴۰۰ میلیون تومان رضایت قطعی مان را اعلام کنیم اما من به حرف‌های متهم و وکلایش اعتماد کردم و در دادگاه رضایت دادم و وقتی از حکم دادگاه مبنی بر پرداخت دیه مطلع شدم تعجب کردم.حالا می گویم با مبلغی کمتر از ۴۰۰ میلیون تومان حاضر به گذشت نیستم .در آن جلسه دادگاه کسی از من نپرسید دقیقا چه درخواستی دارم و با چه مبلغی حاضر به گذشت هستم.

سپس قاضی قربان زاده گفت :صورتجلسه دادگاه و صدای ضبط شده شما نشان می دهد با دریافت دیه قانونی اعلام گذشت کردید اما سه روز بعد با مراجعه به دادگاه اعلام کردید همسایه ها به شما گفته اند می توانستید با مبلغی بیشتر از دیه توافق کنید. به همین خاطر حالا درخواست ۴۰۰ میلیون تومان دارید . درخواست شما مبنی بر دریافت ۴۰۰ میلیون تومان در جلسه دادگاه قبلی مطرح نشده اما زن سالخورده حرفهای قبلی اش را تکرار کرد و گفت با دریافت مبلغ دیه قانونی حاضر به گذشت نیست.

سپس متهم در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: هیچ توافقی مبنی بر پرداخت مبلغی بیش از دیه قانونی با اولیای دم نداشتم و نمی توانم مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان را به آنها بپردازم. وکلای وی نیز حرف هایش را تایید کردند.

در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا درباره این پرونده تصمیم گیری کند./رکنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا