سرگرمی

روز جهانی دوقلوها ۲۰۲۰ چه روزی است؟ + عکس پروفایل روز دوقولوها سال ۹۹

روز جهانی دوقلوها ۲۰۲۰ چه روزی است؟ به همراه  عکس پروفایل روز جهانی دوقولوها سال ۹۹ به همراه عکس نوشته و متن های جذاب را در این مطلب بخوانید. هر ساله ۱۲ می برابر با ۲۲ اردیبهشت ماه به عنوان روز جهانی دوقلو ها نامگذاری شده است که به دلیل کبیسه بودن سال ۹۹ تاریخ روز جهانی دوقلو ها در سال ۹۹ تغییر کرده است.

روز جهانی دوقلوها ۲۰۲۰
روز جهانی دوقلوها ۲۰۲۰

تاریخ دقیق روز جهانی دوقلو ها در سال ۹۹ چه روزیست ؟

روز جهانی دوقلو ها در سال ۹۹ مصادف است با سه شنبه ، ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ هر ساله در اقصی نقاط دنیا روزی را به دوقلوها اختصاص داده و در آن روز جشنواره‌ای با حضور دوقلوها و چندقلوها ترتیب می‌دهند. روز دوقلوها که تاریخچه‌ای ۵۰ ساله دارد، از شهری به نام تویینزبرگ در اوهایو آغاز شد و سپس در طول زمان به دیگر شهرها و کشورها رسید. ایران نیز در روز ۲۲ اردیبهشت، روز ملی دوقلوها و چندقلوها را جشن میگیرد.

تاریخ روز جهانی دوقلو ها ۲۰۲۰ به میلادی

تاریخ روز جهانی دوقلو ها ۲۰۲۰ به میلادی مصادف است با :

۲۰۲۰ May 12 , Tuesday
۱۲ – ۵ – ۲۰۲۰

روز جهانی دوقلو ها ۹۹ به شمسی مصادف است با :

سه شنبه ، ۲۳ اردیبهشت [ ثَور ] ۱۳۹۹
۲۳ / ۲ / ۱۳۹۹

روز جهانی دوقلو ها در سال ۹۹ به قمری

تاریخچه روز جهانی دوقلوها

روز جهانی دو قلوها از یک جفت دوقلو در قرن نوزدهم، «موسس و ارون ویلکاکس» الهام گرفته شده است. آن‌ها برادران دو قلویی بودند که چیزی در حدود ۴ هزار هکتار زمین را در منطقه‌ای در آمریکا در سال ۱۸۱۹ خریداری کردند و سپس پیشنهاد دادند تا ۶ هکتار از زمین را به به میدان شهر و ۲۰ دلار به مدرسه جدید اختصاص دهند؛ اما به شرط آن که نام آن مکان از «میلس ویل» به «تویینزبرگ» تغییر کند.

بیش از یک قرن و نیم بعد، در سال ۱۹۷۶، زمانی که شهر در حال برگزاری جشن‌های دویست ساله استقلال آمریکا بود، مردم شهر تصمیم گرفتند به یاد ویلکاکس‌ها یک مهمانی ترتیب دهند. تنها ۳۶ جفت دوقلو به این مهمانی آمدند، اما مردم تویینزبرگ متوجه جذابیت‌های این رخداد شده و آن را به جشنی سالانه تبدیل کردند.

این جشن که در تویینزبرگ اوهایو برگزار می‌شود، به عنوان بزرگترین گردهمایی دوقلو‌ها در کتاب رکورد گینس ثبت شده است. هر ساله در روز دوقلوها در سرتاسر دنیا مراسم‌ها، جشن‌ها و گردهمایی‌هایی برگزار می‌شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا