گوناگون

روز جهانی محیط زیست در تقویم سال ۹۹ چه روزی است ؟ + تاریخچه آن

روز جهانی محیط زیست می تواند روزی باشد که به انسان ها یک تذکر و یک یادآوری باشد ،  پنجم ژوئن مصادف با ۱۶خرداد روزی که به پاس مهربانی های زمین و آسمان به این نام مزین شده است تا شاید برخی از خواب غفلت بیدار شوند و با خود بیندیشند که چگونه ذره ذره، جان محیط زیست را می گیرند و شیره جانش را می مکند .

5 ژوئن ؛ مصادف با روز جهانی محیط زیستتاریخ دقیق روز جهانی محیط زیست چه روزیست؟

روز جهانی محیط زیست در تقویم شمسی

جمعه ۱۶خرداد ۱۳۹۹

 

روز جهانی محیط زیست در تقویم قمری

۱۳شوال ۱۴۴۱

 

روز جهانی محیط زیست در تقویم میلادی

۵ June 2020

روز جهانی محیط زیست

روز جهانی محیط زیست (مخفف انگلیسی: WED) روزی است که از سوی سازمان ملل برای افزایش آگاهی مردم برای نگهداری محیط زیست و تحریک سیاستمداران به گرفتن تصمیماتی برای رویارویی با تخریب محیط زیست و گونه‌های زیستی‌جانوری، به‌ عنوان روز محیط زیست انتخاب شده‌ است.

۵ ژوئن مصادف با ۱۶ خرداد، روز جهانی محیط زیست است؛ روزی که به پاس مهربانی های زمین و آسمان به این نام مزین شده است تا شاید برخی از خواب غفلت بیدار شوند و با خود بیندیشند که چگونه ذره ذره، جان محیط زیست را می گیرند و شیره جانش را می مکند.

15 خرداد روز جهانی محیط زیست با عنوان غلبه بر "آلودگی پلاستیک ...

تاریخچه روز جهانی محیط زیست

تاریخچه روز جهانی محیط زیست به سال ۱۹۷۲ یعنی ۴۴ سال پیش بر می‌گردد. در آن سال برای اولین بار، سازمان ملل متحد کنفرانسی را با موضوع انسان و محیط زیست در شهر استکهلم سوئد برگزار کرد.

همزمان با برپایی این کنفرانس مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه‌ای را تصویب کرد که منجر به تشکیل UNEP (برنامه محیط زیست سازمان ملل) شد.

هم‌ اکنون ۴۴ سال است که UNEP در سراسر جهان مراسم ویژه‌ای را به مناسبت این روز برگزار می‌نماید.

مراسم این روز می‌تواند به اشکال مختلف باشد مثل راهپیمایی‌های خیابانی، همایش‌های دوچرخه سواری، نمایش، مسابقات نقاشی و مقاله‌نویسی در مدارس، درختکاری، فعالیت‌های مربوط به بازیافت، پاکسازی و…. هدف از برگزاری چنین مراسم‌های جلب توجه عمومی به مسائلی است که محیط زیست را آلوده می‌سازد.

هر سال نیز یکی از مسایلی که شدیداً محیط زیست را تهدید می‌کند به عنوان موضوع این روز انتخاب می‌شود.

بیشتر بخوانید : تاریخ روز جهانی باغبانی در تقویم سال ۹۹ شمسی چه روزیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا