اخبار داغ

زمان دقیق واریز و برداشت یارانه نقدی اسفند ۹۸

زمان دقیق واریز و برداشت یارانه نقدی اسفند ۹۸ مشخص شد. سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام کرد: یکصد و هشتمین مرحله پرداخت یارانه نقدی در ساعت ۲۴ روز سه شنبه ۲۰ اسفند ماه ۹۸ به حساب سرپرستان خانوارها واریز می‌ شود.

برداشت یارانه نقدی اسفند 98
برداشت یارانه نقدی اسفند ۹۸

مبلغ یارانه‌ های نقدی همان طور که در ابتدای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ ها یعنی آذر ماه ۱۳۸۹ شمسی مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است تاکنون نیز تغییری نکرده و برای سال ۹۸ هم به همین روال پرداخت خواهد شد.

یارانه نقدی که اسفند ماه ۹۸ واریز می‌ شود یکصد و هشتمین مرحله از پرداخت‌ های نقدی است که با مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت خواهد شد، به همراه یارانه‌ های نقدی، حداقل افزایش مستمری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیز پرداخت خواهد شد. محل تامین منابع یارانه نقدی نیز درآمد ناشی از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ ها و اصلاح قیمت‌ ها است.

افراد جدید از اسفند ماه یارانه معیشتی خود را دریافت می کنند

حسن میرزایی سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی گفت: تا به امروز افرادی که مشمول یارانه حمایت معیشتی شدند در ۳ مرحله یارانه خود را دریافت کردند و در واقع افرادی که پس از بررسی اطلاعاتشان در این لیست اضافه شده اند مشمول دریافت معوقات یارانه حمایت معیشتی شده اند ضمن اینکه افرادی که پس از تاریخ یک بهمن برای دریافت یارانه حمایت معیشتی کرده اند در صورتی که مشمول شوند از دهم اسفند ماه امسال به لیست اسفند ماه اضافه خواهند شد.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از معترضین مجدداً به لیست مشمولان یارانه حمایت معیشتی اضافه می شوند، گفت:در این زمینه باید اطلاعات بررسی شود و سپس اظهار نظر کرد اما در صورتی که این افراد مشمول شوند، یارانه معیشتی خود را در دهم اسفندماه دریافت خواهند کرد و در واقع این افراد یارانه معوقه ماه های قبل را نیز دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد:در سال آینده در دو مقطع خرداد و آذر اطلاعات افراد و مشمولان و یا معترضان به عدم دریافت یارانه حمایت معیشتی بررسی می شود ضمن اینکه سایت ثبت اعتراضات فعال خواهد و افراد می توانند در این زمینه اطلاعات خود را ثبت کنند.

افراد جامانده، معوقات یارانه معیشتی را تا پایان سال دریافت خواهند کرد

میرزایی در پاسخ به این پرسش در صورتی که خانواده ای یا فردی در خرداد ماه مشمول یارانه حمایت معیشتی شود آیا معوقات این یارانه را دریافت خواهد کرد یا خیر گفت:در این زمینه اطلاعی ندارم و این موارد باید از طریق سازمان برنامه و بودجه اعلام شود و در واقع ما فقط لیست افراد را به سازمان برنامه و بودجه ارائه می دهیم و فرآیند واریزها از طریق این سازمان انجام می پذیرد.

وی در ادامه درباره طرح کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در رابطه با ادغام یارانه نقدی و معیشتی از سال آینده خاطرنشان کرد:نمایندگان مجلس در این کمیسیون اعلام کرده اند با توجه به رویه نادرست شناسایی افراد در دهک ها از سوی وزارت رفاه تصمیم گرفته اند که دو یارانه را ادغام کنند و به جای اینکه ۶۰ میلیون نفر یارانه معیشتی بگیرند تعداد آنها به ۷۸ میلیون نفر برسد و البته میزان پرداختی دو یارانه معیشتی و نقدی که هم اکنون برای هر فرد ۱۰۰ هزار و ۵۰۰ تومان است به رقم ۷۲ هزار تومان کاهش پیدا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا