ورزشی

زهره هراتیان رئیس ایفمارک کیست ؟ | بیوگرافی دکتر زهره هراتیان + عکس

زهره هراتیان رئیس ایفمارک کیست ؟ زندگینامه کامل و بیوگرافی دکتر زهره هراتیان همسر هومن افاضلی مربی فوتبال به همراه عکس و اطلاعاتی از زندگی شخصی. حالا دیگر آنها که با فوتبال سر و کار دارند دکتر زهره هراتیان را می شناسند. هراتیان، پزشک و رئیس ایفمارک است. او همچنین همسر هومن افاضلی مربی فوتبال نیز هست.

بیوگرافی دکتر زهره هراتیان
بیوگرافی دکتر زهره هراتیان

چندی قبل و در مراسم معرفی بهترین های پزشکی فوتبال آسیا زهره هراتیان به عنوان بهترین پزشک جوان آسیا از سوی AFC معرفی شد. او رابطه خوبی با فیفا دارد و مدیران پزشکی این نهاد معتبر ورزشی در دنیا به او اعتماد دارند.

زهره هراتیان که از سال ۲۰۱۱ به عنوان تنها پزشک ایرانی به زمره لژیونرهای ساختار پزشکی فیفا پیوست به عنوان اولین بانوی جهان در مسابقات مقدماتی جام جهانی مردان ۲۰۱۸ روسیه به‌عنوان ناظر پزشکی و افسر کنترل دوپینگ مسابقه عراق و تایلند در استادیوم پاس حضور یافت. با توجه به قوانین روند نمونه گیری دوپینگ یک افسر کنترل دوپینگ مرد به عنوان دستیار ،وی را در این ماموریت همراهی می کرد.

هومن افاضلی ۱۲ شهریور سال ۱۳۵۰ به دنیا آمده است. او آنالیزور میروسلاو بلاژویچ، برانکو ایوانکوویچ و سپس علی دایی در تیم ملی فوتبال ایران؛ و سرمربیگری تیم ملی امید ایران، تیم ملی زیر ۲۲ سال ایران، باشگاه فوتبال شهاب زنجان باشگاه فوتبال استیل آذین و راه آهن را در کارنامه دارد. او همچنین در حال حاضر سرمربی تیم پارس جنوبی جم است.
هومن افاضلی فارغ التحصیل فوق لیسانس رشته زبان انگلیسی می باشد که از راه آهن فوتبال رو شروع کرد اما بخاطر آسیب دیدگی کنار رفت و حالا مدرس و مربی شده است. بصورت جدی فوتبال را از سال ۱۳۵۹ وقتی ۹ ساله بود از باشگاه فوتبال راه آهن تهران شروع کرد سپس به نوجوانان پاس پیوست و ۴ سال هم در جوانان حضور داشت.

سال ۱۳۶۷ که ۱۷ ساله بود وارد بزرگسالان پاس شد تا اینکه سه سال بعد وقتی ۲۰ ساله بود به دنبال آسیب دیدگی از ناحیه زانو ، فوتبال را برای همیشه کنار گذاشت  سرمربی او در سال های آخر حضور در فوتبال فیروز کریمی بود.

بعد از فوتبال تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل داد تا اینکه ابتدا به انگلستان و سپس به کشور آمریکا رفت و دوره های آموزش مربیگری را طی کرد. افاضلی سال ۱۳۷۹ وقتی ۲۹ ساله بود به ایران بازگشت و یکسال مربی تیم زیر ۱۸ ساله پاس شد سپس ۳ سال در تیم شهاب زنجان کار کرد.

بیوگرافی دکتر زهره هراتیان
بیوگرافی دکتر زهره هراتیان

او در سال ۱۳۸۱ به دعوت میروسلاو بلاژویچ سرمربی وقت تیم ملی ایران بعنوان آنالیزور و مشاور به تیم ملی پیوست. بعد از چند ماه با جدایی بلاژویج فدراسیون به پیشنهاد افاضلی برانکو ایوانکوویچ را سرمربی کرد و از همانجا او بعنوان دستیار این مربی اهل کروواسی انتخاب شد.

افاضلی تا سال ۱۳۸۵ کنار برانکو حضور داشت تا اینکه بعد از جام جهانی ۲۰۰۶ دستیار علی دایی در تیم سایپا کرج شد. این دستیار مدتی در تیم ملی امید حضور داشت سپس تجربه کار با تیم های صبای قم ، نفت تهران و تیم کارون اروند خرمشهر را نیز بدست آورد. او دی ماه سال ۱۳۹۸ بعنوان سرمربی جایگزین فراز کمالوند در تیم پارس جنوبی جم شد.

در اواخر آذر ماه ۱۳۹۴ مراسم ازدواج هومن افاضلی مربی فوتبال کشورمان و خانم زهره هراتیان مسئول پزشکی سازمان لیگ برتر فوتبال ایران برگزار شد که در این مراسم چهره‌های زیادی از اهالی فوتبال هم داشند. یکی از میهمانان ویژه این مراسم برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم پرسپولیس بود که بعد از پایان دیدار تیم‌های راه‌آهن و پرسپولیس راهی تالار محل برگزاری این عروسی شد تا در جشن ازدواج مربی فوتبال حاضر باشد.
افاضلی درباره عضویت همسرش، دکتر زهره هراتیان، در کمیته پزشکی فیفا گفت: همسر من افسری پزشکی فیفا و عضویت در کمیته پزشکی AFC را در کارنامه کاری اش دارد و تا آنجا که می دانم دنبال عضویت در کمیته پزشکی فیفا هم بود که ظاهرا این مساله هم انجام شده و بعد از این کنگره برای سومین جام جهانی قرار است به کانادا برود تا با تیم پزشکی در این مسابقات حضور داشته باشد. حاصل این زندگی تولد یک فرزند دختر بنام رکسانا در مهر ۱۳۹۶ می باشد.

کارلوس کیروش در زمان حضور افاضلی در کمیته بین الملل فدراسوین فوتبال به ایران آورده شد اما او نقشی در حضور این مربی در ایران نداشت و تنها رای به انتخاب وی داده است. عباس ترابیان سرپرست وقت تیم ملی پیشنهاد حضور این مربی توسط افاضلی را تکذیب کرد.

وی مدرک مربیگری C – B و A به همراه پرولایسنس آسیا دارد و تاکنون در سه مقطع دوره های آموزشی پیشرفته را در باشگاه فوتبال بایرن مونیخ گذرانده است. او حالا بعنوان مدرس بین المللی فیفا و مدرس کلاس های مربیگری B – C و A فوتبال را زیر نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا می باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا